prikpil of spiraal

woensdag 5 maart 2014 om 21:08
woensdag 5 maart 2014 om 21:16
Ha barbiee,
Dat klinkt inderdaad verstandig van je!
Op Sense - voorbehoedsmiddelen staat betrouwbare informatie over o.a. spiraal en prikpil. Uiteraard kun je ook bellen of langsgaan voor advies.
Ik zou je een spiraal aanraden; daar hoef je maar één keer in de 5 jaar aan te denken. En een spiraal is heel erg betrouwbaar. Als je een koperspiraal neemt, beschermt die je zelfs 10 jaar tegen zwangerschap.
Succes met je keuze!
Dat klinkt inderdaad verstandig van je!
Op Sense - voorbehoedsmiddelen staat betrouwbare informatie over o.a. spiraal en prikpil. Uiteraard kun je ook bellen of langsgaan voor advies.
Ik zou je een spiraal aanraden; daar hoef je maar één keer in de 5 jaar aan te denken. En een spiraal is heel erg betrouwbaar. Als je een koperspiraal neemt, beschermt die je zelfs 10 jaar tegen zwangerschap.
Succes met je keuze!

woensdag 5 maart 2014 om 21:44
Ik heb de prikpil gehad en ben toen erg aangekomen, 10 kilo in 1 jaar. Ligt ook deels aan jezelf natuurlijk, maar mijn eetlust nam iig toe. Nu heb ik sinds kort een spiraal. De spiraal zonder hormonen, ben ff de naam ervan kwijt. Bevalt onwijs goed. Had vrij snel weer een normale cyclus. En mijn ongesteldheid is echt super. Ben het erg heftig, maar wel kort en zonder pijn. Vorige week bijvoorbeeld dinsdagmiddag ongesteld geworden en vrijdagavond was het helemaal voorbij. Kort om ik ben super blij. Helaas is het bij iedereen anders maar ben erg blij da bij mij iets erg goed werkt en waar ook nog is geen hormonen in zitten.

woensdag 5 maart 2014 om 21:44
Ik heb een spiraal en dat bevalt goed! Ben nog amper ongesteld, krampen zijn ook veel minder als ik een keer ongesteld ben. Ik ben blij met de Mirena en je hebt er natuurlijk een paar jaar geen omkijken naar. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de prikpil, maar mij lijkt de spiraal de beste optie. Dat was het in ieder geval voor mij.
donderdag 6 maart 2014 om 13:10
Ik heb een koperspiraal (één die 5 jaar werkzaam is). Het bevalt mij goed. Ik hoef nergens aan te denken en krijg geen hormonen binnen. Het zetten was geen pretje (maar 't schijnt minder pijnlijk te zijn als je al eens bevallen bent) en mijn ongesteldheid is iets heftiger, qua pijn en emoties. Ik wilde van de hormonen af vanwege pigmentvlekken. Als hormonen het probleem niet is, zou ik voor een mirena gaan. Dan word je ongesteldheid vaak minder erg of blijft weg.