Gezondheid alle pijlers

Prikpil

29-04-2010 17:41 16 berichten
Ik gebruik nu 3 jaar de prikpil omdat ik altijd migraine had tijdens het slikken van de normale pil.

Heerlijk dat je niet meer ongesteld word:D

Maar nu loop ik tegen iets anders aan.

Het begon 3 jaar geleden, het eerste wat me opviel was dat de haartjes op mijn benen donkerder begonnen te worden.

Nu is dit niet zo'n punt, want scheren en weg ermee.

Wat ik wel vervelend vind, mijn gezichtshuid werd onzuiver, veel rode plekjes, irritaties en zelfs pukkeltjes terwijl ik die nooit heb gehad.

Maar het ergste, langzaam aan begon ik ook wat kilo's aan te komen, en bij de eerste 5 kilo denk je: ach ja, niet moeilijk doen.

Ik had maatje 34 en was ook wel erg slank. Maar nu ben ik 3 jaar verder, 16 kilo zwaarder en 4 maten gegroeid.

Ik sport sinds 3 maanden 5 dagen per week, en dan niet een beetje lantefanteren, maar echt fanatiek.

Maar ik krijg dus echt met geen mogelijkheid die rotkilo's eraf. Er is zelfs niet 1 kilootje af!!!!

Ik heb mijn voeding laten nakijken en daar is niks mis mee, gezond, gevarieerd, prima dus.

Maar je gaat alles proberen, dus op een gegeven moment geen aardappels meer, geen pasta meer, veel kip, rijst en groenten, tussendoortjes laten staan, maar zelfs dat heeft geen effect.

Nu raadden ze me op de sportschool aan om te stoppen met de prikpil omdat dit dus een bekend probleem schijnt te zijn met deze vorm van anticonceptie.

Wie oh wie heeft hier nog meer ervaring mee?

En dan niet alleen het aankomen, maar ook het niet meer eraf krijgen???

En wat hebben jullie toen gedaan.

Ik denk erover om helemaal te stoppen met anticonceptie om te kijken hoe het dan gaat. Maar de vraag is dan weer hoe lang het duurt voordat alle zooi uit je lijf is, en dus mag verwachten dat je resultaat gaat zien/voelen?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me een beetje kunnen helpen, want alle bijwerkingen kun je vinden op internet, maar dieper/persoonlijker ergens op ingaan gebeurd helaas niet:D

groetjes Kirsten
Het heeft bij mij bijna 2 jaar geduurd voor mijn lijf de draad weer oppakte.
Maar duurde het 2 jaar voordat alles weer regelmatig was qua menstruatie, of ging je je echt pas na 2 jaar beter voelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam alleen in het begin aan. Ik mag mezelf nu nog steeds gelukkig prijzen met maatje 34. Ik heb dus alleen de voordelen van de prikpil. Misschien is even met de dokter praten? Misschien is het spiraaltje ofzo wel wat voor je.
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, maar die kon eigelijk niet meer vertellen dan dat er op internet te vinden is. En dat is natuurlijk niet iemand zijn eigen ervaring, maar de standaard verschijnselen.

Over het spiraaltje, ik heb voor ik aan de prikpil begon een half jaar het mirena spiraaltje gehad, maar ik had constant buikpijn, was constant ongesteld en tijdens het vrijen deed het pijn bij mijn vriend, dus dat is helaas geen optie meer.

Ik heb trouwens op internet wel het een en ander gelezen over de pil: qlaira.

Iemand hier eventueel ervaringen mee?

Ik zie daarbij namelijk in de bijsluiter staan dat je die pil niet mag gebruiken als je migraine hebt/gehad.
Verder niemand meer met ervaringen?
De prikpil staat er echt om bekend om fors gewichtstoename.... Er is ook een nieuwe prikpil met minder progesteron en hopelijk minder bijwerkingen op de markt (sayana) of de implanon in je arm misschien.... en heb je de nuvaring (met wat oestrogenen) geprobeerd?

Migraine, als je dat echt van de oestrogenen in de pil krijgt, dan is de cerazette misschien iets?
Ik heb even gekeken naar de verschillen van mijn normale prikpil en de sayana, maar dit zijn precies dezelfde.

Het wordt alleen anders aangegeven waardoor het eigelijk misleid:

De depo-Provera150=150 mg medroxyprogesteron-acetaat per ml.

De Sayana=104 mg medroxyprogesteron-acetaat per 0,65 ml.

Als je dit omrekend, zit er dus hetzelfde in.

Nuvaring zie ik sowieso niet zitten eigelijk dus die valt af.

Ik ga sowieso even googlen op de cerazette, eigelijk nog nooit gehoord van deze pil.

Dank je wel voor de tip in ieder geval.

quote:Wintermuts schreef op 02 mei 2010 @ 13:36:

De prikpil staat er echt om bekend om fors gewichtstoename.... Er is ook een nieuwe prikpil met minder progesteron en hopelijk minder bijwerkingen op de markt (sayana) of de implanon in je arm misschien.... en heb je de nuvaring (met wat oestrogenen) geprobeerd?

Migraine, als je dat echt van de oestrogenen in de pil krijgt, dan is de cerazette misschien iets?
de implanon dan?
Wat e zegt klopt trouwens niet. Sowieso de Sayana bevat minder progesteron

Sayana [Pfizer bv]

(acetaat)

Suspensie voor injectie 160 mg/ml; wegwerpspuit 0,65 ml.

en

Depo-Provera '150' [Pfizer bv]

(acetaat)

Suspensie voor injectie 150 mg/ml; wegwerpspuit 1 ml.

Per spuit krijg je bij de depo-provera (standaard prikpil) 150 mg Medroxyprogesteron binnen. Bij de Sayana 0.65x160= 104 mg per prik. Je moet niet denken in mililiters maar per prik. En de duur tussen prikken is hetzelfde... dus daar zit het verschil niet in.
De implanon ga ik zeker nog even kijken, al raadde de huisarts dit af omdat veel vrouwen heel onregelmatig en vaak ongesteld worden en omdat er vrij veel vrouwen zwanger worden ten opzichte van de pil.

Maar dan heb ik verkeerd gekeken over de prikpil, ik dacht dus dat je bij beide prikpillen 1 ml toegediend kreeg.

De website waar ik onder andere gekeken heb is deze

En daar staat dus dat een andere naam voor de normale prikpil de Sayana is.

Ik ga nog even verder googlen...

groetjes
Consumed is niet echt een handige site voor medicijnen vind ik. Kijk op het farmaceutisch kompas, daar halen artsen het zelf ook vandaan of anticonceptie-online.nl. Dat zijn kwalitief goed sites.

Over de prikpillen: http://www.fk.cvz.nl/Prep ... enteraal.asp?blPrint=True Hierin staat dat bij de sayana de dosis niet 1 ml maar 0.65 ml per drie maanden is. Het bevat dezelfde werkzame stof, maar minder per keer en dat is voldoende.

En een implanon is niet onbetrouwbaarder dan de prikpil, lees dit maar eens over pearl indexen (hoeveelheid vrouwen die zwanger worden tijdens gebruik) http://www.anticonceptie-online.nl/meth ... eiding.htm (let op, de tabel wordt bij mij wat verschoven weergegeven, die van de implanon is theoretisch 0 en praktisch 0,3%) Tegenwoordig is de inbrenghuls van het hormoonstaafje verbeterd en gaat het niet meer mis bij plaatsing zoals in het begin weleens gebeurde. Je kunt het door een ervaren gynaecoloog het beste laten plaatsen.

Onregelmatig ongesteld worden is eigenlijk hetzelfde als bij de mirena en de lichtere prikpil... het kan meezitten, maar ook tegenvallen.

En onthou: welke anticonceptiemethode je ook gebruikt, het blijft een gok hoe jouw lichaam erop reageert..... Dus gewoon uitproberen!
Nou, in ieder geval bedankt voor je tips..

Ik ga eerst lekker slapen en morgen op mijn gemakje alles bekijken!

Dank je wel:D
We zijn nu een aantal maanden verder en ik ben naar de huisarts geweest met vragen over de sayana prikpil.

Had zowel de dokter als de apotheek nog nooit van gehoord.

Ze hebben hem toen voor me besteld en ik moet aankomende week voor de 2e x deze prikpil halen, en ik ben gewoon al bijna 4 kilo kwijt!!!!!!

Dus bij deze... Heel erg bedankt voor de tip!!!!

Ik ga zeker verder met deze prikpil!
he wat tof dat mijn tip voor jou werkt!
Zeker weten:D

Denk zal toch even laten weten hoe het is afgelopen, positief dus

quote:Wintermuts schreef op 08 september 2010 @ 14:56:

he wat tof dat mijn tip voor jou werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven