Primolut
donderdag 8 oktober 2009 om 20:10
Hallo,
Nog een probleem;
Sinds 2 weken ben ik erg aan het vloeien. Wat begon als een gewone menstruatie baart mij nu wel erg veel zorgen. Primolut slik sinds dinsdag maar de bloeding stopt niet. En ik voel mij er erg naar onder/van. Buik- en rugpijn en ik ben erg moe. Omdat er ook wat anders speelt- dreigend arbeidsconflict- schonk ik er te weing aandacht aan. Maar ik kan pas dinsdag weer bij de huisarts terecht en eigenlijk duurt mij dit te lang. Hoelang zouden jullie wachten en weet iemand hoeveel primolut erin moet voordat het 'aanslaat' ?
Nog een probleem;
Sinds 2 weken ben ik erg aan het vloeien. Wat begon als een gewone menstruatie baart mij nu wel erg veel zorgen. Primolut slik sinds dinsdag maar de bloeding stopt niet. En ik voel mij er erg naar onder/van. Buik- en rugpijn en ik ben erg moe. Omdat er ook wat anders speelt- dreigend arbeidsconflict- schonk ik er te weing aandacht aan. Maar ik kan pas dinsdag weer bij de huisarts terecht en eigenlijk duurt mij dit te lang. Hoelang zouden jullie wachten en weet iemand hoeveel primolut erin moet voordat het 'aanslaat' ?
donderdag 8 oktober 2009 om 20:31
Kun je zwanger (geweest) zijn? Ik zou sowieso een zwangerschapstest doen als ik jou was.
Maar ik neem aan dat je de primolut van je huisarts hebt: waarom precies? Want het brengt een menstruatie op gang ipv het te stoppen.... Je kunt ook bij de meeste huisartsen telefonoisch terecht, de meesten hebben een telefonisch spreekuur en anders moet je even een goed gesprek met de assistente aangaan of je eerder kunt komen.
Maar ik neem aan dat je de primolut van je huisarts hebt: waarom precies? Want het brengt een menstruatie op gang ipv het te stoppen.... Je kunt ook bij de meeste huisartsen telefonoisch terecht, de meesten hebben een telefonisch spreekuur en anders moet je even een goed gesprek met de assistente aangaan of je eerder kunt komen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 8 oktober 2009 om 20:36
Nee, zwanger kan ik echt niet zijn. De huisarts heeft het, telefonisch, voorgeschreven. Vandaag heb ik gebeld met de assistente en ik uitte mijn ongerustheid w.b. die bloedingen. Maar er is aps plek op dinsdag dus. En ik krijg niet het gevoel dat de primolut iets gaat doen. Hij schreef het dus voor om de bloeding te stoppen.
donderdag 8 oktober 2009 om 21:59
Gewoon opnieuw de assistente bellen en zeggen dat je graag even je vraag wil voorleggen aan de arts zelf omdat je je erg zorgen maakt. En er is een telefonisch spreekuur zo te horen, (zo heeft je arts het ook voorgeschreven toch?) dus kan je daar niet op het lijstje komen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 12 oktober 2009 om 18:48
maandag 12 oktober 2009 om 22:23
Maar morgen ga je gelukkig naar je huisarts toe. Ik hoop dat je deze nog voor het weekend je vragen hebt voor kunnen leggen. sterkte morgen!
donderdag 22 oktober 2009 om 17:13
Vorige week dinsdag bij de huisarts geweest en die zei dat ik direkt moest stoppen met de primolut. Dit omdat ik toch nog licht bloedverlies had en hij een uitstrijkje wilde maken. Dat zou afgelopen dinsdag gebeuren maar inmiddels vloei ik weer hevig. Dus weer naar de huisarts vandaag en weer aan de primolut. Maar ik heb inmiddels een afspraak, maandag al, bij de gyneacoloog. Ik voel mij rot, onzeker en ik ben bang. Bang dat het niet goed is.
donderdag 24 december 2009 om 09:45
Ik herken je probleem volledig. Een jaar geleden heb ik dit ook gehad. Vreselijk erg en lang vloeien en buikpijnen, zo erg dat ik ervan flauw viel. Op een gegeven moment heb ik de huisarts gebeld en gezegd dat ik direct wilde komen en anders naar de eerste hulp zou gaan. Toen heeft de huisarts overlegd met de gyn. en kreeg ik andere pillen Orgametril, dit werkte direct en je hoeft maar 1 pil in te nemen en veel minder bijwerkingen. Een paar weken later kon ik terecht bij de gyn. die contateerde direct een vleesboom of een poliep. Een maand later ben ik geopereerd en is de vleesboom (bleek toen) weggehaald. Sindsdien is alles weer normaal. Een vriendin van me heeft nu ook hetzelfde. Volgens mijn gyn. is er meestal niets ernstigs aan de hand en reageren huisartsen heel vaak niet goed. Als ik jouw was zou ik nog een keer je huisarts bellen en anders naar de eerste hulp gaan. Zo wil je de feestdagen niet in gaan. Succes!
maandag 15 maart 2010 om 11:57
Hallo,
ik heb ook een kuur Primolut gekregen van 10 dagen, om mijn baarmoeder 'schoon te maken'. Omdat ik in totaal wel 2 weken bloed verlies, voornamelijk ook oud bloed.
De arts zegt dat ik na de 10 dagen een onttrekkingsbloeding krijg, dit is geen menstruatie. Ik heb wel elke maand mijn menstruatie. Ik moet uit voorzorg ook gelijk mijn temperatuur gaan turven elke dag...
Ik ga vandaag beginnen aan de kuur, ik ben benieuwd. Ik hoop dat het beter wordt, en dat ik snel zwanger ben.. (vorig jaar april gestopt met de pil)
Berie
ik heb ook een kuur Primolut gekregen van 10 dagen, om mijn baarmoeder 'schoon te maken'. Omdat ik in totaal wel 2 weken bloed verlies, voornamelijk ook oud bloed.
De arts zegt dat ik na de 10 dagen een onttrekkingsbloeding krijg, dit is geen menstruatie. Ik heb wel elke maand mijn menstruatie. Ik moet uit voorzorg ook gelijk mijn temperatuur gaan turven elke dag...
Ik ga vandaag beginnen aan de kuur, ik ben benieuwd. Ik hoop dat het beter wordt, en dat ik snel zwanger ben.. (vorig jaar april gestopt met de pil)
Berie
maandag 15 maart 2010 om 20:41
Hoi hoi
Moet over 2 weken ook beginnen met deze kuur, ben de laatste keer 3 weken ongesteld geweest 1,5 niet nu weer wel.
Hopen dat het helpt. Zo niet, dan evt naar gyn,
Berie hoop ook voor je dat je snel zwanger raakt! Ik ga het alleen gebruiken voor mijn onregelmatige vele menstruatie.
( bij mij is uit het uitstrijkje gekomen dat ik een infectie heb, daar zou het evt ook mee te maken kunnen hebben bij mij, dus heb daar ook een kuur voor. )
Moet over 2 weken ook beginnen met deze kuur, ben de laatste keer 3 weken ongesteld geweest 1,5 niet nu weer wel.
Hopen dat het helpt. Zo niet, dan evt naar gyn,
Berie hoop ook voor je dat je snel zwanger raakt! Ik ga het alleen gebruiken voor mijn onregelmatige vele menstruatie.
( bij mij is uit het uitstrijkje gekomen dat ik een infectie heb, daar zou het evt ook mee te maken kunnen hebben bij mij, dus heb daar ook een kuur voor. )