Gezondheid alle pijlers

Pruts-Tandarts.

25-01-2010 20:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zó zat he!

Door veel verhuizen in het verleden telkens andere tandartsen gezien, en ja, toegegeven ook lang niet geweest.

De ene tandarts zegt daar en daar een gaatje gezien te hebben. De volgende zegt (een paar jaren later) daar zit niets.

Vandaag toch wat gaatjes laten vullen. Want pijn, en deze praktijk kwam op mij goed over. Nou, mooi dat ik nu dus in een aangrenzende tand een vet gat heb zitten! Ik zíe het met mn blote ook. Die tand is gewoon beschadigd door de behandeling. En het doet zeer.

Even een paar vragen voor jullie;

Vult je tandarts gaatjes in de 2de helft van de week?

(Deze niet, want het zou pijn kunnen gaan doen en dan zit je er mooi mee in het weekend)

Als je verdoving krijgt, waar komt die spuit terecht?

(Deze leek lukraak in de buurt van de kies in het tandvlees te prikken, en ook in het gehemelte. Dit heb ik absoluut anders meegemaakt.)

Hoe kom je aan een goeie tandarts?!?!? Als k alles uit eigen ervaring moet gaan putten.. dan heb k straks alle tandartsen 'afgewerkt' en dat trekt mij nou ook weer niet heel erg...

Help?
dat een pas gevulde tand wat gevoelig is, ok. maar het hoort geen pijn te doen!
.
Naar mijn idee weet hij wel wat hij doet, hij doet het alleen nogal.. lomp.

Ik heb de nodige ervaring op dit gebied wel opgedaan intussen, en weet ongeveer wel hoe er verdoofd wordt (en ook dat je het in een heel uitzonderlijk geval écht niet voelt). Dit keer trok de verdoving door tot net onder mn ogen, dat vond ik best wel wat veel van het goeie. Ook heb ik duidelijk gemaakt dat als er een gaatje oppervlakkig genoeg zou zijn, dan laat die verdoving maar helemaal zitten. (hij zei na de foto's dat 1 van de gaatjes diep was, de ander niet)

En de kapotte tand, er is een stukje weg vlak bij het tandvlees. Vrij hoog (bovenkaak) dus. Het is een mooi rond stukje, voor mijn gevoel iets te mooi rond...

K ben ook gewoon mn hele vertrouwen kwijt in tandartsen in t algemeen. Mijn probleem natuurlijk, en zeker niet handig.

Maar dit is dus de 2de TA die het 'verkeerd' doet. (de vorige loog gewoon, was overigens een vrouw die in haar doen wel heel vriendelijk en zacht was, dus wat ze deed ging goed... tot ik na 2 jaar een kaakholte ontsteking kreeg omdat in het puntje van de wortel waar zij een kanaalbehandeling had uitgevoerd een vuiltje bleek te zitten)
Qwertu, mijn tandarts zegt altijd dat het wél gevoelig mag zijn (voor kou en zo), maar géén echte pijn mag doen!
quote:prulletje schreef op 26 januari 2010 @ 09:33:

[...]In Arnhem, toen ik op kamers woonde, had ik ook een fijne, voor de geïnteresseerden...

@prulletje

Zit hij in Arnhem noord of zuid?
Hier nog een site om beschikbare tandartsen te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven