Gezondheid alle pijlers

Puist bil enorme pijn

03-10-2014 15:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al drie dagen pijn en kan niet zitten. Ik heb al jaren last van puisten op mijn billen, vaak knijp ik ze uit en gaan ze weg. Dit keer heb ik een puist uitgeknepen en kwam er te weinig uit. Dag later was die enorm groot en pijnlijk, kan er niet op zitten. Pijn trekt door ook als ik gewoon loop. Als ik erop druk voelt het heel zacht in het midden. Kan ik hem nu uitknijpen? Moet morgen ergens heen en als het nog zo is moet ik dat afzeggen. Graag advies/.
Tek time you gon fine ants belly
Huisarts bellen?
Dokter.
Ben vaker naar de doktor geweest, die stuurt me weg met bedatine scrub en een zalfje wat niet helpt.
In zo'n geval ga je terug en zeg je "Beste dokter, dat zalfje wat u hebt gegeven, helpt niet. Wat gaan we daar aan doen?"

Daar blijf je toch niet mee aanklooien?
Vrouwlief hier heeft dat ook ooit gehad, bleef ook maar aanmodderen, want waarom naar de dokter.

Liep dus af dat de puist giga ontstak, en eenmaal open gesprongen een gat ter grote van een dikke knikker achterliet..

Maar goed dat ik geen plaatje kan zetten hier.

Naar de dokter dus...
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ik zou ook naar de dokter gaan als ik jou was, je wil hier toch niet het hele weekend mee lopen? (want zitten gaat niet)
.
Ellendig zijn die krengen he? Had ze in mijn jonge jaren ook regelmatig. Een oud huismiddeltje werkte bij mij altijd om ze rijp te krijgen. Neem wat wit brood en maak het vochtig en leg dat op de puist een paar uur. De gist in het brood werkt als trekzalf. Of een badje van ongeveer 20 min. met bio-tex groen. Sterkte!
Als je er niet door kunt zitten lijkt het me echt wel genoeg om mee naar een huisarts te gaan. Als het bijvoorbeeld een steenpuist is kom je er niet zomaar vanaf.
Zijn het geen steenpuisten? Toch terug naar de dokter en aangeven dat zalfje niet helpt.
Huisarts en niet laten afschepen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Google even op de term 'fistel' en je weet waarom je met zulke dingen zelf doortastend moet zijn.
Klinkt als een steenpuist. Als ie zacht van binnen is kan de huisarts er misschien een opening inmaken (als er veel spanning op zit). Moet je niet zelf aan beginnen. En al helemaal niet uitknijpen. Dan maak je het erger! En als je de omgeving besmet krijg je er op zijn vervelendst nog meer.

Huisarts bellen is mijn advies.
tsja.....
Hoe gaat het er nu mee TO?

Als het een steenpuist is en je bent nog niet naar de dokter gewees dan helpt warme compressen (washandje bv) er op leggen om ze rijp te krijgen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ik heb het ook gehad, bij mij was het ook een cycte, volgens de arts een onderhuidse ontsteking, helaas kon hij er nog niks mee, niet rijp genoeg,

wel antibiotica gehad waardoor het sneller zou gaan , en idd 1 dag later barste hij, een troep dat er uit kwam, daarna nog op controle,maar toen was hij al zo goed als weg
Het is beter om niet meer in de puisten te knijpen, beter kun je ze laten rijpen terwijl je ervoor zorgt dat de huid eromheen niet besmet raakt.
quote:parbleumondieu schreef op 03 oktober 2014 @ 21:36:

Het is beter om niet meer in de puisten te knijpen, beter kun je ze laten rijpen terwijl je ervoor zorgt dat de huid eromheen niet besmet raakt.Aaaah, maar puisten knijpen is zo leuk!
Ik heb de huisarts gebeld kan op zijn vroegst dinsdag terecht. Kreeg idd als tip warme compressen. Hij lijkt nog groter te zijn en pijnlijker, wel is de midden heel zacht aan het worden, hopelijk komt de troep er snel uit. Geen idee of het steenpuisten zijn. De huisarts heeft nooit gezegd wat het was. Ook nooit naar gekeken, heb mijn verhaal gedaan en kreeg de bedatinescrub en zalf. Ga me dit keer niet weer laten wegsturen. Ben het zo zat en al die lelijke littekens op mijn billen. Heb nu mijn planning van het weekend afgezegd
Trekzalf.

Ouderwets middel maar helpt goed tegen steenpuisten.
Wat je kunt proberen is een scherpe naald ontsmetten met alcohol en daarmee voorzichtig een stukje in de puist prikken. Als hij goed rijp is voel je er niets van, stop in elk geval wanneer je pijn voelt.. Duw daarna voorzichtig aan de zijkant van de puist en dan zal de inhoud eruit komen.
Groetjes!
Lekker in je bed gaan liggen met een paracetamol en een natte washand op de puist leggen. Dan is ie namelijk eerder rijp en ben je er eerder vanaf.
quote:libe schreef op 04 oktober 2014 @ 08:42:

Wat je kunt proberen is een scherpe naald ontsmetten met alcohol en daarmee voorzichtig een stukje in de puist prikken. Als hij goed rijp is voel je er niets van, stop in elk geval wanneer je pijn voelt.. Duw daarna voorzichtig aan de zijkant van de puist en dan zal de inhoud eruit komen.

Zeer onverstandig advies mocht het eventueel een steenpuist zijn.

Eerst laten vaststellen wat voor puisten het steeds zijn. Met steenpuisten moet je voorzichtig zijn omdat je jezelf verder kunt besmetten. Daarbij, als je knijpt en hij barst onder de huid dan breidt het uit en kunnen de bacteriën zelfs in je bloedbaan komen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:Miss*Poes schreef op 03 oktober 2014 @ 21:39:

[...]

Aaaah, maar puisten knijpen is zo leuk!Dit kun je er van krijgen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedvergiftiging

Vind je het nu nog steeds zo leuk?
Heb hem met rust gelaten en hij is vanmorgen vanzelf opengebarsten Heel veel troep kwam eruit maar de pijn is weg. Ga dinsdag toch naar de huisarts.
Is echt een steenpuist. In het vervolg echt niet meer zelf uitknijpen. Wat ook goed helpt is warme theezakjes. Liefst groene thee of brandnetelthee. Fijn dat ie open is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven