Gezondheid alle pijlers

"zwaardere" pil of Mirena?

04-09-2010 20:53 5 berichten
Ik gebruik sinds kort de Microgynon 30 omdat de 20 en de Nuvaring te licht waren voor mij. Ik ervaar nogal wat bijwerkingen van de pil. Daarom ben ik op zoek naar een langere termijnoplossing, maar ben nog niet toe aan sterilisatie. Ik zit de denken aan de Mirena, maar ik vraag me af of deze vorm van anticonceptie niet te licht zal zijn voor mij.

Heeft iemand ervaring met de overstap van de anticonceptiepil naar de Mirena waarbij de pil wat "zwaarder" was en de Mirena goed is bevallen?
Alle reacties Link kopieren
De Mirena heeft juist zo weinig hormonen omdat ze al op de goede plek zitten.

Daarbij werkt de Mirena op 2 manieren, met hormonen en het gaat een evt innesteling tegen doordat er iets in je baarmoeder zit.

Ik denk dat je het best met je huisarts kunt overleggen wat de beste vorm van anticonceptie voor jou is.

Succes!
Een mirena heeft minder hormonen dan een lichte pil. Ik vraag me dan af of dat voldoende is voor jou, als in dat je niet continu ongesteld bent dan. Nu worden ze wel op een andere manier afgegeven als bij de pil. Sommigen hebben het geluk dat hun menstruatie op een gegeven moment wegblijft, maar dit geldt helaas niet voor iedereen. Gewoon even navragen bij je huisarts, die kan je het allerbeste advies geven.
bij mij bleef hij meteen weg. Dat was helemaal geen ramp
Ik heb een implanon laten zetten in mijn arm,ik heb nergens last

van en hij kan 3 jaar blijfen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven