Gezondheid alle pijlers

raar gevoel in buik...

27-09-2009 20:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al aantal maanden trug soms last van mn buik. Een raar gevoel rechts onderin. Ik dacht eerst dat het mijn blinde darm was, maar het gevoel kwam en ging weer... soms met weken/maanden ertussen. Als ik erop druk doet het niet enorm pijn en zoals de dokter altijd zei *als ik hierop duw en het is je blinde darm, zou je me weg slaan* het gevoel bleef als ik erop drukte, maar de dokter gaf aan dat het niet mn blinde darm was.

Ondertussen heb ik al 4 of 5 dagen last hiervan, niet de hele dag door, maar toch wel een groot gedeelte van de dag. Het is niet zo dat het me enorm belemmerd, maar het is gewoon een rare, zeurende, vervelende pijn/gevoel.. Ik zat net op een stoel, en ik sta op, en het leek alsof het gewoon verkrampt was ofzo daar..

Net merkte ik ook dat het wat naar beneden toe straalt naar mn heup, en ook in mn been voelde ik iets raars (in rechterbovenbeen aan de bovenkant)

Herkent iemand dit misschien??

Ik ga morgen of overmorgen (ligt eraan wanneer er plek is bij hem want moet afspraak maken) naar de dokter, maar ben benieuwd of iemand dit misschien ook heeft gehad.
Heb je pijn in je onderrug erbij?? Heb je wellicht een (mirena) spiraaltje?
Kun je geen last hebben van je darmen?

Heb begin vorig jaar ook steeds vage buikpijnklachten gehad, rechts onderin mijn buik. Mijn moeder drukte er toen op, nou dacht dat ik door het plafond ging.

Naar de huisarts geweest en een aantal onderzoeken verder (ze dachten eerst aan iets anders), hebben ze een foto van mijn buik gemaakt. Bleek dat ik een spastische darm heb en last had van een verstopping in de darmen.
quote:haaasje schreef op 27 september 2009 @ 20:06:

Heb je pijn in je onderrug erbij?? Heb je wellicht een (mirena) spiraaltje?

nee geen mirena.

Onderrug ook niet.
quote:winniethepooh schreef op 27 september 2009 @ 20:07:

Kun je geen last hebben van je darmen?

Heb begin vorig jaar ook steeds vage buikpijnklachten gehad, rechts onderin mijn buik. Mijn moeder drukte er toen op, nou dacht dat ik door het plafond ging.

Naar de huisarts geweest en een aantal onderzoeken verder (ze dachten eerst aan iets anders), hebben ze een foto van mijn buik gemaakt. Bleek dat ik een spastische darm heb en last had van een verstopping in de darmen.

Darmen kan, als kind had ik al vaak last van mn darmen, en ben vaak zat in ziekenhuizen geweest, en geen idee wat het is.

Verstoppingen heb ik ook vaak gehad. ik heb ook een onregelmatige stoelgang, gisteren bijvoorbeeld 4 keer ( waarvan 3 diaree, maar was ook enorm misselijk en verhoging) en soms 2 keer in de week.....
Ik was even gaan googlen op spastische darm, en er staat dat je soms na het eten kramp kan krijgen ofzo, maar ik heb dat vaak na het eten, kramp en soms ook keiharde buik.

nu zit ik weer even en voelde de pijn in mn buik weer en trok meteen door naar mn been
Het zijn -denk ik- inderdaad je darmen. Rare dingen hoor, die darmen. Ik dacht eens dat ik het aan mijn hart had, bleek het lucht in mijn darmen te zijn, het voelde als pijn in de borststreek.

Wellicht straalt bij jou de pijn uit naar heup en been. Goed dat je naar de dokter gaat!

Sterkte.
Helaas, kan ik zeggen dat ik je klachten herken, maar dat is misschien weer fijn voor jou!

Ik ben ook al tijden ziekenhuis in en uit voor die buik, er is aan van alles gedacht, endometriose, blinde darm enz. enz.

Uiteindelijk weer een keer naar de dokter, maar die was op vakantie, dus er was een vervanger. Die heeft het bekeken en mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook zei hij dat ik kon kijken of vezels helpen.

Nu eet ik al een paar maanden elke dag vezels de eerste weken 2x per dag en nu gewoon 1 keer en bij mij helpt het heel erg.

De eerste week verging ik zo'n beetje van de pijn, maar daarna is het in een klap beter en heb je ook weer een regelmatige stoelgang. Ik hoop dat het je kan helpen.

Ik haal die vezels gewoon bij de supermarkt, in hetzelfde gangpad als de muesli enzo. Vaak staat er op de verpakking bijvoorbeeld 24% vezels oid. je kan ook beginnen met 48% maar persoonlijk vind ik die helemaal niet te eten ;)

Succes en ik hoop dat dit je helpt!
vezels zat ik ook al aan te denken.

Fijn dat het bij jou beter gaat lalaviva.

Ik heb dit nooit eerder zo gehad.... ik heb weleens dat lichte gevoel gehad in mn buik, heel licht pijnlijk, maar niet zoals nu....
Hoi MG!

Ik herken het meteen.., al je klachten helaas, ook dat het uitstraalt naar je bovenbeen! De dokter heeft ook bij mij geduwd op mn buik maar gezegd dat het niet mn blindedarm is net als bij jou.. Mn bloed is geprikt -misschien kun jij dat ook laten doen? (BIj mij kwamen er wel licht verhoogde ontstekings waarde uit maar niet 'genoeg' om iets mee te doen voor nu. Ik sudder dus nog even door..) Ben benieuwd wat er bij jou verder van komt.. laat je het weten als je bij de dokter bent geweest? Sterkte iig!
P.S. bij de topic 'darmproblemen' kun je anders ook je verhaal kwijt :)!
quote:BrownEyedGirl26 schreef op 27 september 2009 @ 20:28:

Hoi MG!

Ik herken het meteen.., al je klachten helaas, ook dat het uitstraalt naar je bovenbeen! De dokter heeft ook bij mij geduwd op mn buik maar gezegd dat het niet mn blindedarm is net als bij jou.. Mn bloed is geprikt -misschien kun jij dat ook laten doen? (BIj mij kwamen er wel licht verhoogde ontstekings waarde uit maar niet 'genoeg' om iets mee te doen voor nu. Ik sudder dus nog even door..) Ben benieuwd wat er bij jou verder van komt.. laat je het weten als je bij de dokter bent geweest? Sterkte iig!

Krijg jij nu dan verder nog onderzoeken??? of doet de dokter er niets mee??

Ik heb pas geleden (1,5e maand geleden ofzo) bloed moeten laten prikken vanwege vermoeidheid, en toen hebben ze alles laten onderzoeken, ook ontstekingen enzo, en er is niets gevonden toen......
Oh, jij bent dus ook zo vreselijk moe erbij.. Daar heb ik ook last van...heb echt moeite met het 'dagelijkse leven' volhouden momenteel! Ik kan net aan werken, dan verder eten en slapen en houdt het even op. Heb jij dat ook?

Ik word op dit moment niet verder onderzocht maar ik ga meteen weer aan de bel trekken als het over een paar weken niet beter gaat..
Vergeten te melden:

Ik had ook last van mijn rug en uitstraling naar mijn heup en lies.

Echt rete-irritant. Het gaat inmiddels een stuk beter. Heb een tijdje Movicolon gebruikt, poeder dat je 1x daags 's morgens oplost in water. Gebruik het nu eigenlijk nagenoeg helemaal niet meer. Alleen als ik de fijne periode van de maand weer heb. Op de een of andere manier zijn mijn darmen dan ook weer van slag en schiet de boel op slot...:S

Sterkte ermee, ben benieuwd wat de dokter zegt!
quote:BrownEyedGirl26 schreef op 27 september 2009 @ 20:37:

Oh, jij bent dus ook zo vreselijk moe erbij.. Daar heb ik ook last van...heb echt moeite met het 'dagelijkse leven' volhouden momenteel! Ik kan net aan werken, dan verder eten en slapen en houdt het even op. Heb jij dat ook?

Ik word op dit moment niet verder onderzocht maar ik ga meteen weer aan de bel trekken als het over een paar weken niet beter gaat..

Ik heb me ziek gemeld op mn werk, omdat ik het niet meer trok... vanmiddag ging ik even naar de winkels (koopzondag) en is 10/15 minuten lopen (makkie normaal gesproken) en ik ben daar en ben paar winkels in geweest, en stortte gewoon in (wat bijna dagelijks gebeurt ALS ik iets doe..) hierdoor ben ik mijn baan kwijt geraakt omdat ze mn contract niet verlengen...

Ik ben al vaker bij de huisarts geweest en enigste wat hij zegt is stress.... maargoed, ik mag dan wel 21 zijn, maar ik neem morgen of overmorgen mijn moeder mee naar de huisarts, omdat ik anders geen verwijzing krijg voor verdere onderzoeken (internist wilde hij me ook niet geven nl..)

Ik hoop dat het bij jou beter gaat, en dat het niet zo ver komt qua werk enzo als bij mij....
quote:winniethepooh schreef op 27 september 2009 @ 20:37:

Vergeten te melden:

Ik had ook last van mijn rug en uitstraling naar mijn heup en lies.

Echt rete-irritant. Het gaat inmiddels een stuk beter. Heb een tijdje Movicolon gebruikt, poeder dat je 1x daags 's morgens oplost in water. Gebruik het nu eigenlijk nagenoeg helemaal niet meer. Alleen als ik de fijne periode van de maand weer heb. Op de een of andere manier zijn mijn darmen dan ook weer van slag en schiet de boel op slot...:S

Sterkte ermee, ben benieuwd wat de dokter zegt!oh die zakjes!! die heb ik vroeger gehad, ze zeiden tegen me: het smaakt nergens naar.... maar elke keer als ik zoiets nam dan kwam het er bijna weer uit, echt vies om te drinken was dat.....
Hey .. zo ver IS het al gekomen, ik probeer nu de draad weer op te pakken met een nieuwe baan maar het valt heeeel zwaar, hoe graag ik ook wil. Klote dat jij dat ook zo ervaart... Succes!
Jeetje dat is wel erg dat het al zover is gekomen :(

Ik heb het gevoel dat ik niet lang kan werken (geen volle dagen en geen 5 dagen per week) en zodra ik ook maar iets doe ben ik doodop erna.

Gisteren ben ik wezen poolen met een paar vrienden, en het ging prima, en we zitten in de auto trug naar huis, want we zouden nog wat gaan drinken bij 1 van hun, en ik stort helemaal in...:(

lig het liefst de hele dag op bed.... maargoed, dat doe ik maar niet

Ik hoop dat het bij je huidige baan wat beter gaat.... succes :-)
Oww pijnlijk herkenbaar zeg ! Moet niet mogen voor onze leeftijd.. Hou me op de hoogte!
Hoe oud ben jij dan als ik vragen mag???

En het kan inderdaad niet, maar helaas is er weinig aan te doen.

Ik had het er net metmijn moeder over, en ze zei dat ik als kind altijd al last had van harde stukjes in mn darmen, en verstoppingen enzovoort...
Ik ben 29.. we zouden nu toch wat meer fut moeten hebben he, voel me soms net een bejaarde ;) Dit was mijn eerste post bij 'darmproblemen';

Hoi Allemaal,

Ik heb jullie topic door gelezen en wil graag meeschrijven om mijn ei kwijt te kunnen en voor eventuele tips.

Ik ben al jaren bekend met prikkelbare darmen en heb van de huisarts metamucil zoals meerderen hier hebben. De laatste 2 maanden lopen mijn klachten echter de spuigaten uit en ik ben echt een beetje wanhopig aan het worden..

Volgende is aan de hand, ik heb bijna dagelijks last van buikpijn, diarree, misselijkheid, opgeblazen gevoel, vermoeidheid, soms duizeligheid, onregelmatige ontlasting. Ik merk eigenlijk dat ik niks kan doen of laten om het beter te laten gaan, al laat ik sowieso het junkfood e..d staan en ga voor veel water, thee, groenten e.d.

Momenteel gaat het echt mijn privé en werk leven beïnvloeden, ik zit in mn proeftijd en kan het me echt niet veroorloven om me ziek te melden, al voelen de laatste 2 maanden als een constante ellendige buikgriep.. en moet ik veel leuke dingen afzeggen.

Logisch antwoord zou zijn ga naar de huisarts-Dat ga ik volgende week ook weer doen.. Maar ik ben wel bang dat het weer wordt afgedaan als PDS.. zoals ik hier ook al meer heb gelezen. Ga proberen mn poot stijf te houden en aangeven dat dit echt niet 'leefbaar' is.. ZIjn er onderzoeken waar ik het best als eerste naar kan vragen/eisen? Alvast bedankt en jullie sterkte allemaal !
raar...als je gewoon je baan verliest vanwege vermoeidheidsklachten dan moet er inderdaad wel verder gekeken worden! Dat kan toch niet dat je als 21-jarige hierdoor niet mee kan draaien in de maatschappij?

Hoop dat je wel wordt doorverwezen! Reken er alleen wel op dat het even kan duren voordat je een diagnose hebt of misschien vinden ze wel helemaal niets. Calculeer dit in, zodat het niet heel erg kan tegenvallen..
quote:GreenMonk schreef op 27 september 2009 @ 22:30:

raar...als je gewoon je baan verliest vanwege vermoeidheidsklachten dan moet er inderdaad wel verder gekeken worden! Dat kan toch niet dat je als 21-jarige hierdoor niet mee kan draaien in de maatschappij?

Hoop dat je wel wordt doorverwezen! Reken er alleen wel op dat het even kan duren voordat je een diagnose hebt of misschien vinden ze wel helemaal niets. Calculeer dit in, zodat het niet heel erg kan tegenvallen..

Ja ik vond het ook zeer jammer dat ik niet meer daar mocht werken, en mijn collega vond het verschrikkelijk....

Het schijnt dat de baas het ook zeer, zeer jammer vind, maar zij bekijkt het vanuit zakelijk perspectief: ik ben sinds half april ziek, contract liep tot 31 augustus, en de bedrijfsarts zei dat herstel minimaal 6 tot 12 maanden ging duren (mogelijk langer) en zij kunnen niet mij volledig salaris uitbetalen, en dan nog iemand anders als vervanger.... (er is elke dag iemand nodig, dus ze betalen dan dubbel salaris)

Wel zeiden ze dat ik terug mocht komen als het beter ging, maar voor mijn gevoel zit dat er niet in....

Ik hoor vanmiddag iets meer erover, dan spreek ik de dokter.
Ik krijg van die zakjes met poeder erin, die ik vroeger ook heb gehad... dat moet ik 3 x per dag innemen, en dan zou het over moeten gaan zeidie. Als het terug komt of blijft, dan moet ik terug komen omdat het dan iets anders kan zijn dan een verstopping oid.

ik hoop maar dat het werkt....
@MiracleGirl:

Fijn dat je in ieder geval van die poeders hebt gekregen. Met een beetje geluk slaat het aan en ben je na een paar dagen af van het rare gevoel in je buik.

Wat ik wel heb geleerd is dat je vertrouwen moet hebben in de medicijnen die je gebruikt (hihi ben ervaringsdeskundige met al mijn pufjes en pilletjes).

Ik ben ook maar weer even met Movicolon begonnen. Heb rare pijn in mijn lies (kan ook van mijn operatie komen), maar wil eerst kijken of het uitstralende pijn is die uit mijn darmen vandaan komt. Heb nl. ook weer wat probleempjes met de stoelgang..... Las net in de bijsluiter van mijn andere medicijnen dat obstipatie een bijwerking kan zijn.. FIJN... NOT.

Voel je je inmiddels al wat beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven