Gezondheid alle pijlers

Radeloos

28-06-2014 22:25 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt. Drie weken geleden heb ik last gehad van een vaginale schimmelinfectie. Toen heb ik een daktarin eitje gehad. Dat hielp niet, want na een paar dagen was de jeuk weer terug met overmatige afscheiding. Toen heb ik opnieuw daktarin eitjes gehad (dit keer 3 die ik elke avond moest inbrengen). De jeuk en andere symptomen waren over. Na een paar dagen had ik seks gehad met mijn partner. De dag erna begon het weer hevig te jeuken en heb ik weer contact gehad met de huisarts. Van de hevige jeuk in de nachten heb ik mezelf blijkbaar open gekrabd. Aan beide kanten van mijn vagina heb ik rode schaafwondjes. En ook wondjes binnenin mijn schaamlippen. De dokter gaf aan dat ik mezelf hevig heb gekrabd en dat de wondjes met de loop van tijd vanzelf helen. Op een gegeven moment zag ik dat de wondjes maar bleven en mijn vagina ziet er ook wat rood uit. Vorige week weer een afspraak gemaakt en weer langs geweest omdat er geen verandering in komt. Deze arts (dit keer een andere arts) gaf mij aan dat het lijkt op herpes?? En heeft mij een kuur meegegeven. Ik heb de kuur hier liggen en ik ben er niet aan begonnen. Ik vind het erg vreemd dat beide artsen twee verschillende dingen zeggen. En ik neem aan dat herpes blaasjes zijn. En wat ik heb zijn echt open geschaafde wondjes soort van muggenbultjes. Ik ben echt in de war en ik weet gewoon niet meer wie en wat ik moet geloven.

Daarnaast heeft de eerste arts die aangaf dat het wondjes zijn een kweek van mij afgenomen voor de vaginale schimmelinfectie. Uitslag was vrijdag al binnen maar ik wordt pas maandag terug gebeld.

Komt het jullie bekend voor? Ik denk zelf dat het een ontsteking is geworden van mijn vagina. (de roodheid, de bultjes, jeuken, overmatige afscheiding.
Is je partner ook ehandeld voor de infectie?
quote:annie2 schreef op 28 juni 2014 @ 22:28:

Is je partner ook ehandeld voor de infectie?Precies anders blijf je bezig.
Het een sluit het ander niet uit denk ik. Je kan ook beide hebben. Gewoon de behandeling voor herpes gaan doen. Als dat niet werkt dan weet je genoeg.

En inderdaad je man mag ook aan de medicatie
quote:annie2 schreef op 28 juni 2014 @ 22:28:

Is je partner ook ehandeld voor de infectie?Mijn partner die is niet behandeld. Maar die heeft geen symptomen. Ik heb al twee jaar dezelfde partner. En ik vind het dan wel vreemd dat ik dan na twee jaar last krijg van schimmelinfectie en dan nog zo een nare. In het verleden jaren geleden heb ik een keer ook last gehad van vaginale schimmelinfectie. Maar na een daktarin eitje was het gelijk de volgende dag weer verholpen. En daarna nooit meer last van gehad.
En daar is je antwoord. Je krijgt het terug via hem
quote:mabelle schreef op 28 juni 2014 @ 22:33:

Het een sluit het ander niet uit denk ik. Je kan ook beide hebben. Gewoon de behandeling voor herpes gaan doen. Als dat niet werkt dan weet je genoeg.

En inderdaad je man mag ook aan de medicatieIk ben niet begonnen aan de vijfdaagse kuur. Heb vernomen dat je toch veel bijwerkingen van krijgt (misselijkheid, duizeligheid en daarnaast dat je een opgezette gezicht van krijgt). En dat zie ik niet zitten. En ik had al een keer een antibiotica gehad van 7 dagen (voor mijn wortelkanaalbehandeling) en toen kreeg ik na paar dagen last van een allergische reactie. Mijn hele lichaam zat vol met rode vlekjes. Dus ik ben huiverig met antibiotica, dit omdat het toch wel een zwaar middel is.
ook zonder symptomen kan hij het hebben, en jou weer teruggeven dus..
Een man hoeft ook geen symptomen te hebben, maar kan wel gewoon drager zijn.

Ben je misschien van wasmiddel veranderd?
ik zou me wel houden aan het doktersvoorschrift. Die zal toch niet voor niets een kuur hebben voorgeschreven
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juni 2014 @ 22:52:

Een man hoeft ook geen symptomen te hebben, maar kan wel gewoon drager zijn.

Ben je misschien van wasmiddel veranderd?

Daar hebben jullie wel gelijk in. Ik zal dat bespreken met hem en hem aankaarten om ook naar de huisarts te gaan.

Ik ben niet van wasmiddel veranderd. Ik heb deze topic geopend omdat ik gewoon radeloos ben. En het lijkt zo lang tot het maandag is. Want maandag wordt ik gebeld voor de uitslag van het kweekje. En daarnaast dat twee huisartsen twee verschillende dingen zeggen. Het is allemaal zo dubbel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juni 2014 @ 22:53:

ik zou me wel houden aan het doktersvoorschrift. Die zal toch niet voor niets een kuur hebben voorgeschreven

Als beide huisartsen het zouden aankaarten dat ik herpes heb en de kuur moet gebruiken. Dan had ik dat gedaan. Maar als twee huisartsen twee verschillende dingen zeggen. Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven.

Ik heb trouwens ook gekeken op internet naar symptomen van herpes en dat heb ik allemaal niet. En daarnaast ziet mijn vagina er niet uit dat ik herpes heb. Het zijn geen blaasjes. Het zijn meer schaafwondjes waar de huid van af is. (gewoon rood waar de vel vanaf is).
Dat snap ik. Jeuk is erger dan pijn. Als jouw arts vermoedt dat het herpes is, dan moet je vriend helemaal naar de dokter.
Altijd condooms gebruiken, tenzij je zwanger wil worden van een vaste partner.
Hi Roosje 87 wat vervelend! Ik heb helaas geen tip voor je. Behalve idd ander wasmiddel, neutraal ofzo en een aantal dagen suikervrij eten. Jeuk is idd vervelender dan pijn en maar ik hoop toch voor je dat het een schimmelinfectie is. En daarom ook deze post. Begrijp ik uit jullie reacties dat man drager kan zijn van schimmelinfectie?? Ik heb dit namelijk gevraagd bij de huisarts en die beweerde dat dit ONMOGELIJK was. Hij keek me ook aan met zo'n 'rare meid' blik.
Als jij een schimmelinfectie hebt, moet je partner ook zelf zalf smeren.
Als je de klachten weer kreeg na seks met je partner, dan heeft je partner het ook. Grote kans dat je partner ook een schimmelinfectie heeft (mannen hoeven daar geen last van te hebben). Dat zou betekenen, dat je partner zalf tegen schimmelinfectie moet insmeren voor een week (kun je tegenwoordig ook bij de drogist krijgen).

Hij kan dat alvast doen, terwijl jij om een second opinion gaat vragen bij je huisarts. Zelf ook een anti schimmelkuur weer doen.

Vaseline smeren op/ bij je vagina bij de aangedane plekjes om de jeuk en pijn wat te verzachten.

Gooi die Herpes kuur niet weg voor je zeker weet, dat het dat echt niet is. Dus sowieso terug naar de huisarts.
Zoveel artsen zoveel meningen, vage symptomen kan van alles zijn. Dus niet raar dat twee artsen van mening of diagnose verschillen.

Daarnaast zijn niet alle artsen even goed of ervaren...
quote:roosje87 schreef op 28 juni 2014 @ 22:56:

[...]

Als beide huisartsen het zouden aankaarten dat ik herpes heb en de kuur moet gebruiken. Dan had ik dat gedaan. Maar als twee huisartsen twee verschillende dingen zeggen. Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven.

Ik heb trouwens ook gekeken op internet naar symptomen van herpes en dat heb ik allemaal niet. En daarnaast ziet mijn vagina er niet uit dat ik herpes heb. Het zijn geen blaasjes. Het zijn meer schaafwondjes waar de huid van af is. (gewoon rood waar de vel vanaf is).allergische reactie op die daktarin?
Er zijn ook andere middelen, die kan je gewoon in de apotheek kopen trouwens, hoef je niet voor naar de dokter.
en inderdaad vriend moet ook behandeld, hebben die artsen dat niet gezegd?
Helaas heeft niet elke huisarts verstand van Soa's, bij de GGD ben je beter af in die zin.

Een eerste Herpes Genitalis infectie herken je echt wel, die is hevig, pijnlijk en ziet er niet uit.

Ik hou het op schimmel.

Mijn huisarts vertelde trouwens dat in veel gevallen die eitjes niks doen. Ik heb dan ook na één niet werkend eitje een orale kuur gehad die wél iets deed.

En vanzelfsprekend moet vriend behandeld worden. Heel bijzonder dat de arts zo uiig kijkt.
Ik lees je OP nog een keer over de wondjes.

Ga eens plat op bed liggen en voel in je liezen. Voel je (pijnlijke) bulten? Dan zou je tóch herpes kunnen hebben. Herpes type1 (koortslip) manifesteert zich soms licht in de schaamstreek.

Als je bulten in je liezen hebt, opgezette klieren, dan wordt het idd tijd voor dat anti-virus kuurtje.
Haal morgen even Canestan tabletten. Die werken veel beter dan daktarin. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. En neem gelijk een zalfje voor je partner mee.
Ga alsjeblieft terug naar je huisarts. Er wordt hier soms zoveel onzin gezegd, het vivaforum is geen medisch advies-board, hoe ga jij bepalen welke van deze anonieme reageerders het bij het rechte eind heeft?

Overigens heeft een kuur tegen herpes vooral zin in het begin van de uitbraak. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je er nog wat aan hebt. Medicijnen ophalen en er vervolgens niks mee doen: daar heb je alleen jezelf mee. Er is echt niks mis mee om als je thuisgekomen bent en je begint te twijfelen, de huisartspraktijk op te bellen en je dilemma voor te leggen. Je huisarts, DE bron voor juiste medische informatie, links laten liggen en in plaats daarvan je advies halen uit bakerpraatjes en 'van horen zeggen' op het vivaforum, gaat je echt geen spat verder helpen.

(En dat bedoel ik niet als sneer naar de dames die hier hun best doen TO verder te helpen met hun ervaringen.)
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven