Gezondheid alle pijlers

Rare menstruatie?

07-12-2009 23:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus heb ik het maar bij gezondheid gezet

Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil (iets meer dan een half jaar geleden) altijd regelmatig ongesteld geweest. Alleen ben ik nu inmiddels al een dikke 2 en halfe week overtijd. Waar van ik de laatste week ongeveer alleen wat oud bloed verlies en maar heel erg weinig. Op zn meest een paar druppels per dag en sommige dagen weer helemaal niets. (Sorry voor de details )

Inmiddels snap ik er niets meer van. Zet mn menstruatie niet door of telt het niet als menstruatie en ben ik gewoon overtijd?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

xxx
Dat is wel wat gek.

Als je onbeschermde sex hebt gehad, heb je natuurlijk kans dat je zwanger bent. Testen dus.

Maar weet dat je lijjf af en toe gekke dingen doet en een eisprong overslaat, dus er hoeft echt niets aan de hand te zijn.

Ben je wat ouder dan ik denk bij de naam Roxanne, een veertiger ongeveer, dan kun je nog denken dat het de beginverschijnselen zijn van de overgang. Daarbij gaat je menstruatie vaak wat gek doen, de laatste paar jaren dat je menstrueert.....

Samenvatting: waarschijnlijk is er niks aan de hand en sla je even een rondje over, maar doe een zwangerschapstest voor de zekerheid en hou het de komende maanden in de gaten. En bij zorgen, gewoon even je huisarts bellen, daar zijn ze voor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ehhh huisarts? Zwangerschapstest? of moeten wij onze glazen bollen maar weer uit de kast halen?
Nou ja is er de mogelijkheid dat je overtijd/zwanger bent?

Anders zou ik het nog even aankijken. En als je volgende maand weer niet echt ongsteld wordt even de dokter vragen.
Zwanger!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
toen ik stopte met de pil werd ik 3 maanden daarna niet ongesteld en daarna pas weer een beetje. dus het kan zo zijn hoor, een mensenlichaam zit eenmaal raar in elkaar.
Toen ik stopte met de pil ben ik ook 3 maanden niet ongesteld geweest. Na een heleboel zwangerschapstesten die allemaal negatief waren ben ik toch even bij de HA langsgegaan. Deze vertouwde het niet en testte overnieuw negatief. Toen zijn ze bloed gaan prikken en bleek mijn prolactinegehalte veel te hoog te zijn. Prolactine wordt aangemaakt in de hypofise en zorgt er bijv. voor dat een vrouw borstvoeding kan geven. Ik stond nu ook in de "borstvoedingsmodus". Met medicatie is dit prolactinegehalte teruggebracht en kwam de menstruatie weer op gang. Helaas nog niet helemaal zoals het hoort, maar een begin is gemaakt.

Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Misschien heeft hij/zij er een logische verklaring voor,

Liefs, Snoet
toen ik stopte met de pil heb ik dit ook een tijdje gehad. Heel onregelmatige cyclus. Ik zou wel zeker gaan testen op zwnagerschap. Was bij mij ook niet het geval. maar toch..

En anders even naar de huisarts gaan hoor.

Succes!
@snoet: dat kan inderdaad zo zijn, daarom moet je ook, als je meerder keren achter elkaar je menstruatie overslaat naar de dokter. Maar één keer je menstruatie overslaan, dat is meestal niks en daar kan je huisarts ook niets mee dan het nog een paar maanden aanzien.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik ben nu 5 maanden gestopt met de Diane-35 pil. de eerste keer gewoon ongesteld geworden, maar nu iedere maand maar 1 dag of 1 dag wel en 1 dag niet. Heel raar dus.

Is dit normaal?

Verder krijg ik nu pas wat meer onzuiverheden en ben superbang dat ik weer acné krijg.

Hebben jullie tips?
Tips? Neuh, behalve het eens met je huisarts te bespreken.

Het kan prima zijn dat je menstruatie gewoon veranderd is omdat je ouder bent geworden. Maar het kan ook nog een na-effect van de pil zijn. Na 6 maanden is het pileffect meestal wel over, soms duurt het langer... ik neem trouwens aan dat je nu geen pil oid meer gebruikt.

En dat je weer onzuiverheden krijgt: tja, dat is ook afwachten of je weer echt acne krijgt. Waarom ben je gestopt?

Wil je zwanger worden binnenkort en ben je daarom gestopt? Dan zit er niet veel anders op om af te wachten en ondertussen je huid goed verzorgen.

Als je het idee hebt dat de diane veel zwaarder en slechter is dan andere pillen: dat is niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven