Gezondheid alle pijlers

rare menstruatiecyclus.

31-01-2010 09:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste 15 jaar zo'n beetje de pil geslikt.

Sinds mei vorig jaar niet meer, omdat mijn man gesteriliseerd is.

Volgens mij had ik vroeger een cyclus van ong. zo'n 4 weken.

Maar nu heb ik een hele rare cyclus: ik krijg op een gegeven moment buikpijn, voel me heel erg ongesteld en verlies dan 1 druppeltje bloed..... Dit duurt soms een paar dagen, zo'n 3 tot 4. Soms trekt het gevoel weer wat weg (zoals nu. Het is nu al 5 dagen), voel ik niets meer. En dan opeens barst het los, ben ik 3 dagen zwaar ongesteld en daarna is het weer helemaal over......

Dan is het zo'n 2 1/2 week rustig en begint het weer.

Ik heb dus een wat korte cyclus, dat maakt me niets uit, maar ik vind die dagen ervoor zo afwijkend.

Dat had ik vroeger niet.

Overigens: ik ben 42. Dus het woord "de overgang" zal wel voorbij gaan komen. Maar volgens mij is dat niet aan de orde....

Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Zijn er dames die zo'n cyclus herkennen?
Tja, op jouw leeftijd denk ik toch ook het eerst aan de overgang. Ik ben bijna 46 en al sinds mijn 40e is mijn cyclus niet meer zo betrouwbaar als daarvoor. Die overgang kan een heel lange aanloop hebben.

Maar, als je je zorgen maakt, even naar de huisarts.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hier ook een rare cyclus (wel anders dan die van jou) maar 27, dus geen overgang

Waarom bel je de huisarts niet even?
quote:Solomio schreef op 31 januari 2010 @ 10:16:

Tja, op jouw leeftijd denk ik toch ook het eerst aan de overgang. Ik ben bijna 46 en al sinds mijn 40e is mijn cyclus niet meer zo betrouwbaar als daarvoor. Die overgang kan een heel lange aanloop hebben.

Maar, als je je zorgen maakt, even naar de huisarts.

Zorgen maak ik me niet hoor.... maar navragen kan altijd....

Ik was vnl benieuwd naar andere ervaringen.

Overigens zat ik even te kijken naar de verschijnselen van de overgang en daar herken ik er geenéén van, behalve dan evt. menstruatieklachten. (gelukkig)
Ik ben 43, en sinds m'n 41e is mijn menstruatie-cyclus ook aan het veranderen. Tot dan toe had ik een superregelmatige cyclus (zonder pil trouwens) van ong. 25 tot 27 dagen. En nu, sinds twee jaar, is dat dus aan het veranderen; dan weer 45 dagen , dan weer 19 dagen en dan weer 26 enz. Ook wat je verder beschrijft (buikklachten) komt me bekend voor. Volgens mij , en volgens mijn huisarts is dat toch echt de 'pre-overgang', dan heb je verder nog geen overgangsklachten, maar wel gaat je cyclus al veranderen. Er komt niet iedere maand nog een eitje vrij bij de eisprong.

Maar goed, het is altijd slim om even navraag bij je huisarts te doen.
Yep...hier ook...met mijn 43 jaar ook heel onregelmatig...ben naar de huis arts geweest met een briefje waar mijn cycli op stond...de ene x 28 dagen....dan weer 14....en dan in ene 52 dagen....

Ik ben de ene x matig ongesteld...de andere x lig ik dubbelgeklapt op de bank en heb ik rig weeën...beh.

Ik slik ook geen pil en vroeger kon je op de 28ste dag de klok gelijk zetten.

Huisarts zegt dat ik een pré overgangsfase zit....bij mij speelt ook og eens een super lange pms...pfffff. En ik heb nog effe te gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven