Gezondheid alle pijlers

Razende hartslag - opgejaagd gevoel.

29-10-2013 10:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een tentamen, waar ik de afgelopen dagen niet genoeg voor heb kunnen doen, omdat ik ook nog eens totaal in de war ben door verliefde gevoelens voor iemand waar ik ze niet voor zou moeten hebben. Dit levert enorm veel stress op en ik vermoed dat deze twee factoren de oorzaak zijn van het feit dat mijn hart al twee dagen als een dolle pompt. In rustende toestand, liggend op bed, heb ik een hartslag van boven de 100 slagen per minuut. Ik voel me er zo opgejaagd door, dat het leren nu helemaal niet meer lukt. Heeft iemand dé tip op mijn lijf een beetje te kalmeren?
Neem een massage en/of ga naar de sauna.
Joint?

Nee geintje, ga lekker een stuk hardlopen, dat helpt bij mij altijd goed. Even je gedachtes leegmaken en dan vol aan de studie! Leg je telefoon weg en zet je geluid op stil, zodat je niet afgeleid wordt of de neiging krijgt om WA of FB te checken.
Probeer je ademhaling onder controle te krijgen, je ademt waarschijnlijk te snel.
Wandelen

Sporten

Fietsen

Zwemmen

Winkelen

In elk geval,even de boeken en telefoon aan de kant,en iets totaal anders doen.

Afleiding zoeken dus!

En je niet teveel focussen op je hartslag,want mijn ervaring is dat hij dan alleen maar meer oploopt,als je er zo op gaat letten.
Deze prestatie is het bewijs dat hij goed werkt!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat bij mij hielp en nog steeds is hardlopen of touwtjespringen,klinkt raar maar dat werkt goed.Je ademhaling komt dan weer tot rust als je ermee stopt en dan gaat hij weer normaal.En wat ladytruckster al zegt niet focussen op je hartslag.iK HEB JAREN LANG HYPERAANVALLEN GEHAD EN DEED DIT DAN EN ALS HET AF EN TOE WEER OP KOMTDAGEN DAN GA IK DIT DUS DOEN.
Sorry caps stond aan.
Herkenbaar. Alleen lijkt het me dat als TO morgen al haar tentamen heeft winkelen enzo een beetje zonde van haar kostbare tijd is.

Kun je visualiseren? Ga eens rustig zitten ergens zonder afleiding en adem heel bewust diep in en uit. Bij elke keer dat je inademt visualiseer je een stroom van rust die je in ademt, en bij elke keer dat je uit ademt visualiseer je een stroom van stress die je uitademt.

Super zweverig, maar voor mij werkt het wel als ik gestresst ben.
Probeer eens om op je duim te blazen. Dat wil wel eens helpen om een razendsnelle hartslag omlaag te krijgen.

Je kan ook proberen even heel hard mee te zingen met een favoriet nummer, ontspant vaak ook (tenzij je je huisgenoot bent dan )

Succes met je tentamen!
als je echt lang hier last van hebt dan moet je je bloed laten onderzoeken. Ik zie nu dat je verhoogde hartslag waarschijnlijk is te wijten aan stress. Maar goed, ik had een hartslag van 160 bpm en bleek de ziekte van Graves te hebben. De dokter zei eerst dat ik een beetje stress had.
Bedankt voor alle tips! Ik heb het merendeel uitgeprobeerd (helaas inderdaad geen tijd om uitgebreid iets anders te gaan doen :() en ik lig nu na een hele warme douche even te ontspannen op bed. Voel me nu gelukkig wel weer redelijk 'normaal'. Nog wel mentale stress natuurlijk, maar mijn lichaam gedraagt zich weer naar behoren. Zo maar weer met frisse tegenzin verder leren! Bedankt allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven