Razende hartslag - opgejaagd gevoel.
dinsdag 29 oktober 2013 om 10:03
Ik heb morgen een tentamen, waar ik de afgelopen dagen niet genoeg voor heb kunnen doen, omdat ik ook nog eens totaal in de war ben door verliefde gevoelens voor iemand waar ik ze niet voor zou moeten hebben. Dit levert enorm veel stress op en ik vermoed dat deze twee factoren de oorzaak zijn van het feit dat mijn hart al twee dagen als een dolle pompt. In rustende toestand, liggend op bed, heb ik een hartslag van boven de 100 slagen per minuut. Ik voel me er zo opgejaagd door, dat het leren nu helemaal niet meer lukt. Heeft iemand dé tip op mijn lijf een beetje te kalmeren?
dinsdag 29 oktober 2013 om 10:07
dinsdag 29 oktober 2013 om 11:16
dinsdag 29 oktober 2013 om 11:49
Wat bij mij hielp en nog steeds is hardlopen of touwtjespringen,klinkt raar maar dat werkt goed.Je ademhaling komt dan weer tot rust als je ermee stopt en dan gaat hij weer normaal.En wat ladytruckster al zegt niet focussen op je hartslag.iK HEB JAREN LANG HYPERAANVALLEN GEHAD EN DEED DIT DAN EN ALS HET AF EN TOE WEER OP KOMTDAGEN DAN GA IK DIT DUS DOEN.

dinsdag 29 oktober 2013 om 11:54
Herkenbaar. Alleen lijkt het me dat als TO morgen al haar tentamen heeft winkelen enzo een beetje zonde van haar kostbare tijd is.
Kun je visualiseren? Ga eens rustig zitten ergens zonder afleiding en adem heel bewust diep in en uit. Bij elke keer dat je inademt visualiseer je een stroom van rust die je in ademt, en bij elke keer dat je uit ademt visualiseer je een stroom van stress die je uitademt.
Super zweverig, maar voor mij werkt het wel als ik gestresst ben.
Kun je visualiseren? Ga eens rustig zitten ergens zonder afleiding en adem heel bewust diep in en uit. Bij elke keer dat je inademt visualiseer je een stroom van rust die je in ademt, en bij elke keer dat je uit ademt visualiseer je een stroom van stress die je uitademt.
Super zweverig, maar voor mij werkt het wel als ik gestresst ben.
dinsdag 29 oktober 2013 om 12:06
dinsdag 29 oktober 2013 om 12:53
dinsdag 29 oktober 2013 om 13:54
Bedankt voor alle tips! Ik heb het merendeel uitgeprobeerd (helaas inderdaad geen tijd om uitgebreid iets anders te gaan doen
) en ik lig nu na een hele warme douche even te ontspannen op bed. Voel me nu gelukkig wel weer redelijk 'normaal'. Nog wel mentale stress natuurlijk, maar mijn lichaam gedraagt zich weer naar behoren. Zo maar weer met frisse tegenzin verder leren! Bedankt allen!