Gezondheid alle pijlers

Rennen met verrekte spier?

05-10-2010 20:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede pijler is aangezien ik hier nieuw ben (en waarschijnlijk eenmalig ) maar enfin.

Mijn 2 dochters (14 & 7) waren deze avond aan het kuipeltje duiken op het koprolrek, maar dan op 1 been als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu ging dit bij de oudste even fout Ze maakte een 2e 'rol' en toen ze neer kwam deed haar kuit zo'n pijn. Nu is het nog steeds niet over en ligt ze met haar been op een kussen op de bank. Ik denk zelf dat ze een verrekte spier heeft. Maar... morgen heeft ze tijdens de gymles coopertest voor een cijfer. Zou ze hier aan mee kunnen doen of niet?

Alvast bedankt!
Nee, kan zomaar een zweepslag zijn ( ben oefentherapeut) kojk eerst maar of ze morgen haar hak plat op de grond kan zetten en alleen op dat been kan steunen. Zo nee naar huisarts. Sterkte
quote:fener schreef op 05 oktober 2010 @ 20:03:

Nee, kan zomaar een zweepslag zijn ( ben oefentherapeut) kojk eerst maar of ze morgen haar hak plat op de grond kan zetten en alleen op dat been kan steunen. Zo nee naar huisarts. SterkteDankje voor je snelle reactie! Nu kan ze ook al plat op haar hak staan en op het been leunen, maar ze voelt het wel een beetje 'trekken'. Kan dit dan alsnog een zweepslag zijn?
dan is de spier in ieder geval niet door, op welke hoogte heeft ze het meeste last? (enkel midden of richting knie?)
Gelijk even gevraagd, maar ze wijst wel het meeste naar het midden aan. Maar het is dus geen gescheurde spier ofzo? Dat is in ieder geval een opluchting!
nou de spier is niet volledig afgescheurd in ieder geval (de zogenaamde zweepslag)

en een spierscheurtje (verrekte spier) is gunstiger in het midden van de spier, omdat daar een betere bloedvoorziening (en dus beter afvoer afvalstoffen e.d) is dan in de pezen (uiteide van de spier, is slechter doorbloed en herstelduurt vaak langer)

Toch zou ik morgen afwachten en als ze er nog last van heeft kan ze het altijd inhalen toch?
En als ze er morgen geen last meer van heeft? Want ze vind het heel jammer omdat gym en haar lievelingsvak is en anders moet ze de test in d'r eentje inhalen. Dat vind ik dan ook weer zo sneu!

In ieder geval; HART-STIK-KE bedankt voor je snelle reacties! Het heeft me zeker wel gerust gesteld.
als ze niet of nauwelijks last heeft adviseer ik in iedergeval goed warm te wandelen. Dus echt even wat langer dan anders flink wandelen en de voet goed van de hak tot de teen afrollen. dat bevordert alvast de doorbloeding van de verrekte spier en je activeert de spier (start klaarmaken voor de echte actie)

ook na de test wat langer uitlopen en een warme douche, dan moet t goedkomen!
(je kunt nu de spier licht masseren met olie, dat maakt m soepeler)
En heeft jw dochter gelopen?
Ja en nee, toen ze 's ochtends wakker werd was het helemaal weg. Ze waren net 2 minuten aan het rennen, kunnen ze niet verder omdat in het parkje waar ze rennen de bomen werden gekapt. Bedankt voor het vragen en je tips hebben blijkbaar wel geholpen!
mooi dat de bomen de pret stopte ipv pijn!

groetjes!
Ik nam ook aan dat dat niet erg verstandig zou zijn om te doen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven