Reuma, iets anders of aanstelleritits
donderdag 1 november 2012 om 07:12
Ik heb al een paar jaar last van mijn polsen, soms zo erg dat er ook krachtverlies optreed en dus dingen gewoon laat vallen. Ik heb geen beroep waarbij ik lange tijd achter de computer zit. Gisteren moest ik een kind verschonen, ik kreeg het bijna niet voor elkaar, het deed zoveel pijn.
Naast de pijn in mijn polsen heb ik het ook regelmatig in mijn linkerheup, alsof mijn been wel wil maar mijn heup niet wil draaien. Hier heb ik steunzolen voor laten aanmeten. Maar ik heb er nog last van.
Ik ben van plan er morgen toch maar mee naar de huisarts te gaan, maar ik heb geen goede band met mijn huisarts en ik ben bang dat hij zegt dat het overbelasting is en dat ik rust moet nemen. Overstappen is geen optie, de praktijken zitten hier vol en nemen geen andere mensen meer aan.
Kan dit iets zijn? Of stel ik me idd aan?
Naast de pijn in mijn polsen heb ik het ook regelmatig in mijn linkerheup, alsof mijn been wel wil maar mijn heup niet wil draaien. Hier heb ik steunzolen voor laten aanmeten. Maar ik heb er nog last van.
Ik ben van plan er morgen toch maar mee naar de huisarts te gaan, maar ik heb geen goede band met mijn huisarts en ik ben bang dat hij zegt dat het overbelasting is en dat ik rust moet nemen. Overstappen is geen optie, de praktijken zitten hier vol en nemen geen andere mensen meer aan.
Kan dit iets zijn? Of stel ik me idd aan?

zaterdag 3 november 2012 om 07:52
Serieus? Zo'n sterk geneesmiddel wordt voorgeschreven door de ha terwijl er geen onderzoek is gedaan door een reumatoloog? Dat vind ik eigenlijk onbegrijpelijk. Als je al een jaar klachten hebt, moet je toch op zijn minst verwezen worden. En nee, je bent op zich niet te jong. Ik ben 30 en ik heb ook al 2 jaar reuma. Overigens is mijn versie wel ontstaan doordat ik een darmziekte heb. Maar ik zou toch om een verwijzing vragen.