Gezondheid alle pijlers

Reumapijn...welk land is dan prettig?

07-04-2020 09:15 76 berichten
Ik heb een vraagje...

Welke landen zijn bij reumapijn prettig in de herfst/winter?
Mijn fysio opperde Spanje maar klopt dit?

En een infrarood sauna/lamp...wat doet dat?
Overal waar het warm en droog is. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 10:13
Reden: Medisch advies
44.88% gewijzigd
Cateautje schreef:
07-04-2020 09:31
Overal waar het warm en droog is. Stoppen met alles waar lactose inzit is ook een optie.
Ik heb een lactose intolerantie, dus dat neem ik sowieso al niet...maar ik heb die tip nog nooit gehoord.
Mag ik vragen hoe je er bij komt dat dit helpt bij reuma?

En ja idd droog en warm...welke landen heb jij als ervaring waar het prettig is?
StouteBeau schreef:
07-04-2020 09:33
Ik heb een lactose intolerantie, dus dat neem ik sowieso al niet...maar ik heb die tip nog nooit gehoord.
Mag ik vragen hoe je er bij komt dat dit helpt bij reuma?
Je hebt net ook suiker toegevoegd...via een dietiste?

En ja idd droog en warm...welke landen heb jij als ervaring waar het prettig is?
Je vindt een forum geloofwaardiger dan je fysio?
Alle reacties Link kopieren
https://reumanederland.nl/leven-met/voeding/dieten/

...van geen enkel dieet is wetenschappelijk bewezen dat het tegen reuma helpt. ...
Ik kreeg van suiker en lactose artrose, is lang niet zo erg als reuma, maar is ook een ontstekingsreactie. Nadat ik ermee ben gestopt verdween ook de pijn en werden mijn gewrichten weer soepel.

Op dit moment is het nergens prettig en of dat van de winter wel zo wordt is nog maar afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan bijvoorbeeld Zuid-Portugal (Algarve), de winters zijn daar veel warmer dan hier. Het is er droog, maar in de winter is er wel voldoende regen zodat je in het voorjaar veel bloemen hebt. In de zomer kan het wel af en toe bloedheet zijn, maar als je een goed huis hebt, is dat ook prima te doen.

Madeira heeft het hele jaar door een lenteklimaat, maar dan zit je wel weer op een eiland. Wle een groot eiland met veel inwoners, maar het is wel duurder om er te komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
07-04-2020 09:36
https://reumanederland.nl/leven-met/voeding/dieten/

...van geen enkel dieet is wetenschappelijk bewezen dat het tegen reuma helpt. ...
Dat ik van de artrose af ben gekomen is ook niet wetenschappelijk bewezen, maar ik ben er wel mooi van af.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2020 09:46
Dat ik van de artrose af ben gekomen is ook niet wetenschappelijk bewezen, maar ik ben er wel mooi van af.
1. Artrose is geen reuma
2. jij bent TO niet
Cateautje schreef:
07-04-2020 09:37
Ik kreeg van suiker en lactose artrose, is lang niet zo erg als reuma, maar is ook een ontstekingsreactie. Nadat ik ermee ben gestopt verdween ook de pijn en werden mijn gewrichten weer soepel.

Op dit moment is het nergens prettig en of dat van de winter wel zo wordt is nog maar afwachten.
Dit is mij totaal nieuw, nog nooit gehoord eigenlijk. Ik heb ook artrose maar neem vrijwel 0 lactose in mijn leven.
Ik geloof er eerlijk gezegd niet echt in. Suiker gebruik ik ook minimaal net als zoetstoffen (nog erger!)
Maar als het voor jou werkt, perfect natuurlijk!

Heb je nog landen die je adviseert?
Cateautje schreef:
07-04-2020 09:46
Dat ik van de artrose af ben gekomen is ook niet wetenschappelijk bewezen, maar ik ben er wel mooi van af.
Uhm...je bedoel van de artrosepijn denk ik. Van artrose kom je nl nooit meer af helaas.
lilalinda schreef:
07-04-2020 09:47
1. Artrose is geen reuma
2. jij bent TO niet
1, dat gaf ik al aan bij de TO, maar is ook een ontstekingsreactie.

2, ben jij de TO?

Ik heb iets gevonden dat werkt, zou het niet verschrikkelijk zijn als dat voor de TO ook zou gelden?
Alle reacties Link kopieren
je hebt websites waar reuma-reizen worden aangeboden. Niet dat je daar moet boeken hoor, maar de landen die zij noemen, zijn wel de goede landen om heen te gaan.

Warm&Droog, een landklimaat dus (ooit met aardrijkskunde geleerd?) liefst dus een binnenland. Spanje, Hongarije, Turkije, of nog verder weg
dianaf schreef:
07-04-2020 09:43
Denk aan bijvoorbeeld Zuid-Portugal (Algarve), de winters zijn daar veel warmer dan hier. Het is er droog, maar in de winter is er wel voldoende regen zodat je in het voorjaar veel bloemen hebt. In de zomer kan het wel af en toe bloedheet zijn, maar als je een goed huis hebt, is dat ook prima te doen.

Madeira heeft het hele jaar door een lenteklimaat, maar dan zit je wel weer op een eiland. Wle een groot eiland met veel inwoners, maar het is wel duurder om er te komen.
Zuid Portugal...is dan zuid Spanje te vergelijken hiermee?
Heb je zelf ervaring met reuma pijn of dat niet? (Ik hoop natuurlijk van niet :facepalm:)
Het is nu het moment niet, maar in Italië (noorden en Toscane) had een familielid met flinke reuma veel minder last. Een ander familielid had hetzelfde in Griekenland (is overal wel geweest denk ik).
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 07-04-2020 09:54
15.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje zonder enige suiker gaat een mens dood. Dan ben je inderdaad van je klachten af. Leuk dat het voor jou lijkt te werken maar jij als ene persoon bent geen wetenschappelijk bewijs. Het kan ook placebo zijn.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... olgen.aspx
Alle reacties Link kopieren
StouteBeau schreef:
07-04-2020 09:53
Zuid Portugal...is dan zuid Spanje te vergelijken hiermee?
Portugal heeft meer regen, vooral het westen heeft een zeeklimaat (koeler en natter dan Spanje)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb artritis psoriatica (= reuma+psoriasis) en ga bij voorkeur naar Egypte.
Door de enorme droogte en zeer lage luchtvochtigheid heb ik daar altijd al heel snel minder pijn.
De hele zoute zee en combinatie met de zon, laten de psoriasis snel minder worden.

Ben al heel in heel veel warme landen geweest maar daar waar de luchtvochtigheid hoog is het effect op de pijn minder.
http://www.reumaforum.nl/
Ben je al lid hier van? Daar kan je ook vragen stellen.Zonder extra ongevraagde adviezen te krijgen.
lilalinda schreef:
07-04-2020 09:51
je hebt websites waar reuma-reizen worden aangeboden. Niet dat je daar moet boeken hoor, maar de landen die zij noemen, zijn wel de goede landen om heen te gaan.

Warm&Droog, een landklimaat dus (ooit met aardrijkskunde geleerd?) liefst dus een binnenland. Spanje, Hongarije, Turkije, of nog verder weg
Dat dacht ik ook idd maar Duitsland, scandinavische landen, Oostenrijk...dat lijken mij niet de juiste eigenlijk.
Zij hebben er wel een heel programma omheen gebouwd en ik denk dat die combi goed is.
Ik ben meer aan het kijken naar landen waar ik geen hulp nodig ben om mij fijn te voelen.
huisduif schreef:
07-04-2020 09:54
Cateautje zonder enige suiker gaat een mens dood. Dan ben je inderdaad van je klachten af. Leuk dat het voor jou lijkt te werken maar jij als ene persoon bent geen wetenschappelijk bewijs. Het kan ook placebo zijn.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... olgen.aspx
Ook ik krijg suiker binnen door middel van groente en fruit, maar voeg het nergens aan toe. Het zal me een worst wezen dat het niet wetenschappelijk bewezen is, als het werkt dan werkt het en als het voor de TO ook werkt dan gun ik haar dat van harte en wat dat betreft lijk ik wel de enige te zijn en daar word ik erg verdrietig van.
groenebroek schreef:
07-04-2020 09:56
Ik heb artritis psoriatica (= reuma+psoriasis) en ga bij voorkeur naar Egypte.
Door de enorme droogte en zeer lage luchtvochtigheid heb ik daar altijd al heel snel minder pijn.
De hele zoute zee en combinatie met de zon, laten de psoriasis snel minder worden.

Ben al heel in heel veel warme landen geweest maar daar waar de luchtvochtigheid hoog is het effect op de pijn minder.
Ik dacht vorig jaar in Curacao (hoge luchtvochtigheid) goed te zitten...nou dus niet! Wat een pijn heb ik daar gehad zeg @(
De temperatuur maakte veel goed en ondanks de pijn doe ik wel veel hoor, prima vakantie verder, maar om even een 'break' te hebben wil ik graag ook minder pijn nu.
Ik heb nog niet heel erg lang reuma...
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 07-11-2020 19:47
2.13% gewijzigd
*2020* schreef:
07-04-2020 09:58
http://www.reumaforum.nl/
Ben je al lid hier van? Daar kan je ook vragen stellen.Zonder extra ongevraagde adviezen te krijgen.
Dat is goede tip! Ik ga mij daar ook aanmelden idd.
Alle reacties Link kopieren
StouteBeau schreef:
07-04-2020 09:59
Dat dacht ik ook idd maar Duitsland, scandinavische landen, Oostenrijk...dat lijken mij niet de juiste eigenlijk.
Zij hebben er wel een heel programma omheen gebouwd en ik denk dat die combi goed is.
Ik ben meer aan het kijken naar landen waar ik geen hulp nodig ben om mij fijn te voelen.
Dat zijn meer kuuroord-reizen, Maar dan mis je de warmte
je hebt reumareizen, die juist naar Turkije etc gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven