Gezondheid alle pijlers

Roaccutane

25-09-2013 17:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf morgen krijg ik (eindelijk) Roaccutane. Of ik er nou zo super blij mee moet zijn weet ik niet.. Maar ik zal al heel blij zijn als ik bijna tot geen pukkels meer krijg. Ik ben nu 24 jaar en heb eigelijk al vanaf mijn pubertijd last van puistjes. De ene keer wat meer dan de andere keer. Vorig jaar nog antibiotica gekregen van de dermatoloog en begin dit jaar ook weer.

Zijn hier mensen die het hebben gebruikt? En zo ja, klopt het dat je daarna nooit geen pukkel meer hebt? En je huid word er dunner van had ik begegrepen, worden daardoor ook de littekens minder?
Mijn vriend heeft het gebruikt en bij hem zijn alle puistjes weg. Hij heeft nu kleine littekens, echt hele kleintjes op de plekken waar de puistjes zaten (zijn voorhoofd vooral) maar die gaan nog weg met de jaren. Hij heeft sindsdien geen pukkel meer op die plek gehad. Het is wel even afzien (droge lippen & ogen, droge huid, ...) maar het is de moeite waard om te gebruiken. Succes ermee!
Mijn zoon heeft het ook geslikt. Het is een heftig middel idd droge lippen etc maar het hielp als een tierelier. Staan op de bijsluiter hele enge bijwerkingen. Dat heeft hij allemaal niet gehad, alleen dan de droge lippen.

Hij had echt mega puisten en die zijn allemaal verdwenen.

Sinds mei slikt hij niks meer en zijn huid blijft mooi.

Alleen als je naar de zon gaat moet je erg oppassen.

Je huid verbrandt heel snel. Maar ja... We gaan toch de winter in.

Ik vond het een wonder middel! Ik had altijd begrepen dat er niks te doen viel tegen pesten. Nou mooi wel dus. Gelukkig maar. Succes!
Don't worry be happy
Klein foutje. Er staat pesten, maar ik bedoel natuurlijk puisten
Don't worry be happy
Ik heb het negen maanden gebruikt en het is erg heftig, maar de acne is toen weggegaan. Ik heb hormonale acne en nu, met 27 jaar, nog steeds. Aanzienlijk minder erg dan enkele jaren geleden gelukkig daarna tweede kuur gestart maar na een maand werd ik erg depressief ervan, medicijn moe noemde de dermatoloog het en ik ben ermee gestopt. De impact ervan is echt enorm op je lijf.

in de winterperiode krijg ik nu fruitzuur peelings tegen de littekens (heb ik amper) en tegen de actieve acne. Dus ja, de kuur helpt, maar ik slik het nooit meer.
Nou succes, het mag dan goed helpen tegen acne maar voor je lichaam is het echt troep. Mijn broertje had ook heel erg last van acne. Ook verschillende crèmes en middeltjes geprobeerd. Niks hielp. Geloof het of niet, hij nam iedere dag een masker van pure honing ongeveer 20min en hij at ook veel honing en hij heeft nu een hele gladde mooie huid!
quote:sunshine89 schreef op 25 september 2013 @ 19:48:

Nou succes, het mag dan goed helpen tegen acne maar voor je lichaam is het echt troep. Mijn broertje had ook heel erg last van acne. Ook verschillende crèmes en middeltjes geprobeerd. Niks hielp. Geloof het of niet, hij nam iedere dag een masker van pure honing ongeveer 20min en hij at ook veel honing en hij heeft nu een hele gladde mooie huid!Ik geloof dat zeker wel, honing werkt desinfecterend en bacteriedodend. Misschien kan je nog vermelden bij welk soort en merk en soort honing je broer zoveel baat had?
quote:poezels schreef op 25 september 2013 @ 18:46:

Ik heb het negen maanden gebruikt en het is erg heftig, maar de acne is toen weggegaan. Ik heb hormonale acne en nu, met 27 jaar, nog steeds. Aanzienlijk minder erg dan enkele jaren geleden gelukkig daarna tweede kuur gestart maar na een maand werd ik erg depressief ervan, medicijn moe noemde de dermatoloog het en ik ben ermee gestopt. De impact ervan is echt enorm op je lijf.

in de winterperiode krijg ik nu fruitzuur peelings tegen de littekens (heb ik amper) en tegen de actieve acne. Dus ja, de kuur helpt, maar ik slik het nooit meer.Mag ik vragen wat je bedoelt met hormonale acne? Ik heb bijvoorbeeld PCOS en daardoor acne toevallig bij jou ook? Ik ben nu 2 weken aan de roaccutane is voor mij toch wel me hoop dat het weg gaat! Heb echt heftige acne wat gewoon lichamelijk en ook geestelijk pijnlijk is!
Hoi Sammy,

Hoe bevalt het tot nu toe met de kuur?

Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook beginnen, heb er net zelf een topic over geopend en toen kwam ik deze tegen.

Ben erg benieuwd of je veel last van bijwerkingen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven