Roaccutane
maandag 12 juni 2017 om 21:12
Al jaren heb ik op en af erg veel last van acne. Door de jaren heen al van alles geprobeerd, maar niets met een blijvend resultaat. Maar wel blijvende littekens.
Over een aantal weken heb ik een afspraak bij de dermatoloog staan. Ik ga om Roaccutane vragen.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik weet dat de bijwerkingen niet mis zijn. Maar hoe was bij jullie het resultaat? En blijft je huid daarna altijd zo droog en gevoelig?
Over een aantal weken heb ik een afspraak bij de dermatoloog staan. Ik ga om Roaccutane vragen.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik weet dat de bijwerkingen niet mis zijn. Maar hoe was bij jullie het resultaat? En blijft je huid daarna altijd zo droog en gevoelig?
maandag 4 september 2017 om 17:56
Maar gebruik je anticonceptie? Kaaklijn/mond is vaak hormonaal. Ben je daarin weleens geswitched of weleens iets geprobeerd?
En advies om elke dag Kefit te drinken, echt een boost voor je darmen.
Ze denken namelijk nu dat de acne bacterie, welke bij iedereen op de huid leeft, bij de meeste mensen in symbiose is. Bij mensen met acne is dit dus niet. Ze zijn nu met onderzoeken bezig om te kijken of met probiotica op de huid ook symbiose kan bereiken. Maar daar heb jij nu niks aan.
Maar van binnen pakt dit ook heel veel. Je kan het gezeur vinden maar acne komt niet uit de lucht. Het is een ontsteking op de huid. Hoe gezonder jij bent, en jouw darmen, hoe beter je tegen ontstekingen kan.
Wasmiddel heb je denk allang geprobeerd te vervangen en daarbij make up gebruik? Alles met minerale olie moet je eigenlijk direct de deur uitgooien dat verstopt namelijk enorm je porie, idem voor je dagcreme, gebruik altijd iets met salicylzuur......
En advies om elke dag Kefit te drinken, echt een boost voor je darmen.
Ze denken namelijk nu dat de acne bacterie, welke bij iedereen op de huid leeft, bij de meeste mensen in symbiose is. Bij mensen met acne is dit dus niet. Ze zijn nu met onderzoeken bezig om te kijken of met probiotica op de huid ook symbiose kan bereiken. Maar daar heb jij nu niks aan.
Maar van binnen pakt dit ook heel veel. Je kan het gezeur vinden maar acne komt niet uit de lucht. Het is een ontsteking op de huid. Hoe gezonder jij bent, en jouw darmen, hoe beter je tegen ontstekingen kan.
Wasmiddel heb je denk allang geprobeerd te vervangen en daarbij make up gebruik? Alles met minerale olie moet je eigenlijk direct de deur uitgooien dat verstopt namelijk enorm je porie, idem voor je dagcreme, gebruik altijd iets met salicylzuur......
maandag 4 september 2017 om 18:15
wat toevallig dat je over Kefir begint. Ik zag dat gisteren in de supermarkt liggen. En dacht toen : "dat is heel gezond". Ik geloof echt wel dat voeding een rol kan spelen. Maar het gaat bij mij echt om hele diepe obestedingen en soms zelfs cysten. Ik leef al enorm gezond en heb al zo'niet beetje ieder dieet gedaan. Dus sorry ik ge loof er niet meer in na 10 jaar. Al die adviezen zijn vast heel goedbedoeld. Maar ik word er ook een beetje moedeloos van.
maandag 4 september 2017 om 19:17
Ik begrijp hoe vervelend het soms is en pijnlijk! Maar hormoonnaal kan ook heel veel verstoren! Dat heeft niks met een dieet te maken. Je hormonen sturen je talgproductie aan dus als je hormonen onstabiel zijn dan heeft dan invloed op je huid en daarbij dan de acne bacterie..... Ik probeer met je mee te denken.... Ook sporten kan averechts werken. Je immuunsysteem is zo belangrijk bij acne! Kefir is goed.
maandag 4 september 2017 om 19:44
Je moet verplicht anticonceptie middelen gebruiken tijdens je roaccutane kuur.
Mick wat erg dat je nog zo'n last hebt. Ik hoop dat de afspraak bij je dermatoloog iets oplevert, want kan me voorstellen dat je er erg down van wordt.
Knuffel
Mick wat erg dat je nog zo'n last hebt. Ik hoop dat de afspraak bij je dermatoloog iets oplevert, want kan me voorstellen dat je er erg down van wordt.
Knuffel
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 4 september 2017 om 20:19
Mick ook ik snap je .
Mijn dochter is in februari begonnen met Roaccutane en moet nog een paar weken .
Ook zij kreeg in de eerste 2 maanden een uitbarsting.
Ging ook afspraken afzeggen ze vond het verschrikkelijk.
Nu is de huid zo enorm mooi geworden.
En zij is zo enorm blij.
Geen littekens helemaal een gave huid.
Dit gun ik jou ook zo .
Dus geef de moed niet op hoor.
De bijverschijnselen bij haar waren :stemmingwisslingen, droge gescheurde lippen,
Droge plekjes op de huid ,bij veel zon eczeem. (altijd goed insmeren met factor 50 vooral je gezicht)
Ze heeft het er graag voor over gehad want ze heeft gekregen wat ze zo graag wil en dat is ee mooie huid.
Ook zij heeft net als jij van alles al geprobeerd.
Voor haar was dit de oplossing en ik hoop voor jou ook.
Geef de moed niét op.
Mijn dochter is in februari begonnen met Roaccutane en moet nog een paar weken .
Ook zij kreeg in de eerste 2 maanden een uitbarsting.
Ging ook afspraken afzeggen ze vond het verschrikkelijk.
Nu is de huid zo enorm mooi geworden.
En zij is zo enorm blij.
Geen littekens helemaal een gave huid.
Dit gun ik jou ook zo .
Dus geef de moed niet op hoor.
De bijverschijnselen bij haar waren :stemmingwisslingen, droge gescheurde lippen,
Droge plekjes op de huid ,bij veel zon eczeem. (altijd goed insmeren met factor 50 vooral je gezicht)
Ze heeft het er graag voor over gehad want ze heeft gekregen wat ze zo graag wil en dat is ee mooie huid.
Ook zij heeft net als jij van alles al geprobeerd.
Voor haar was dit de oplossing en ik hoop voor jou ook.
Geef de moed niét op.
dinsdag 5 september 2017 om 18:00
Ik ben vanochtend terug naar de dermatoloog geweest. Ze vond de hevige uitbraak niet zo heel bijzonder en zei dat ik daar doorheen moet. Na aandringen heeft ze me nu extra Prednison gegeven zodat de ontstekingen minder heftig worden. Ik zit nu dus lekker vol met paardenmiddel en. Als ik dit toch allemaal van tevoren had geweten....
dinsdag 19 december 2017 om 12:38
Even een update. Inmiddels bijna 6 maanden aan de roa. Mijn acne is inmiddels helemaal verdwenen. Ik ben vorige week bij de dermatoloog geweest en hij was heel tevreden. Aangezien ik weinig bijwerkingen meer heb en mijn bloed er goed uitziet, mag ik nog 3 maanden doorgaan met de roaccutane. Zodat de kans kleiner is dat de acne terugkomt. Ik ben er ontzettend blij mee, ondanks het afzien van de eerste maanden. Mijn huid ziet er heel goed uit
zaterdag 30 december 2017 om 17:44
Ben echt heel blij voor je.
Goed dat je hebt doorgezet.
Als je stopt met het middel moet je lichaam weer even omschakelen.
Bij mijn dochter kwamen in de eerste week weer wat puistjes,niet zo heel veel ,tevoorschijn.
Je snapt de paniek maar het was even een paar dagen .
Toen was het weer helemaal gaaf
Het is nooit terug gekomen
Nog nooit heeft ze zo'n mooie huid gehad en gelukkig is dat blijvend.
Voor jou een heel fijn nieuw jaar gewenst,met een stralende huid.
Goed dat je hebt doorgezet.
Als je stopt met het middel moet je lichaam weer even omschakelen.
Bij mijn dochter kwamen in de eerste week weer wat puistjes,niet zo heel veel ,tevoorschijn.
Je snapt de paniek maar het was even een paar dagen .
Toen was het weer helemaal gaaf
Het is nooit terug gekomen
Nog nooit heeft ze zo'n mooie huid gehad en gelukkig is dat blijvend.
Voor jou een heel fijn nieuw jaar gewenst,met een stralende huid.
zaterdag 30 december 2017 om 17:47
zaterdag 30 december 2017 om 21:30
Dat heel snel knalrood worden had ik ook. Is helemaal weggetrokken nu.
Heb nu wel af en toe een pukkeltje. Ik merk dat de salicylzuur van Paula's choice mijn huid goed doet.
Mijn haar is wel weer heel snel vet. Dat was met de roaccutane volledig verdwenen. Maar als dat het enige is klap ik in mijn handen.
Heb nu wel af en toe een pukkeltje. Ik merk dat de salicylzuur van Paula's choice mijn huid goed doet.
Mijn haar is wel weer heel snel vet. Dat was met de roaccutane volledig verdwenen. Maar als dat het enige is klap ik in mijn handen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 8 januari 2018 om 18:54
Hey Mick! Hoe gaat het nu met je?
Hoop alles goed. Ik heb het jaren geleden ook gehad roaccutane.
Bij mij is het een klein beetje terug gekomen over de jaren maar dat is nog niet eens 5% van wat ik eerst had. Goed blijven reinigen is belangrijk.
Let er wel op dat je na het gebruik ook nog klachten kunt krijgen. Als je klaar bent met het medicijn dan is er niemand meer om alles in de gaten te houden. Ik had na een jaar/anderhalf jaar na de kuur ineens last van de lever (pijn in buik en zijkant) en had een albuminetekort. Dit kwam nog door het gebruik van de roaccutane. De lever kan heel veel hebben en het kan soms een hele tijd duren eer dat het tot uiting komt. Ik had de link niet gelegd, gelukkig mijn arts wel.
Wat ik wil zeggen, mocht je iets merken in de tijd, vermoeidheid, pijn of zoiets. Laat altijd even je bloedwaardes (en vooral albumine! Nemen ze meestal niet standaard mee) testen.
Hoop alles goed. Ik heb het jaren geleden ook gehad roaccutane.
Bij mij is het een klein beetje terug gekomen over de jaren maar dat is nog niet eens 5% van wat ik eerst had. Goed blijven reinigen is belangrijk.
Let er wel op dat je na het gebruik ook nog klachten kunt krijgen. Als je klaar bent met het medicijn dan is er niemand meer om alles in de gaten te houden. Ik had na een jaar/anderhalf jaar na de kuur ineens last van de lever (pijn in buik en zijkant) en had een albuminetekort. Dit kwam nog door het gebruik van de roaccutane. De lever kan heel veel hebben en het kan soms een hele tijd duren eer dat het tot uiting komt. Ik had de link niet gelegd, gelukkig mijn arts wel.
Wat ik wil zeggen, mocht je iets merken in de tijd, vermoeidheid, pijn of zoiets. Laat altijd even je bloedwaardes (en vooral albumine! Nemen ze meestal niet standaard mee) testen.