Rode bobbelige vlekken op arm. Zon?
vrijdag 14 juni 2013 om 22:45
Ik ben de afgelopen twee dagen flink in de hete zon geweest, wel ingesmeerd met factor 50. Nu heb ik op mijn bovenarm een rode bobbelige vlek zitten van 4 cm doorsnede, bij mijn elleboog hetzelfde soort van 1 cm doorsnede en op mijn hand zit er ook een van 3 cm, maar deze vlek bestaat uit spikkeltjes ipv egaal rood. Andere arm heeft niets en ik ben niet verbrand. Wat zou het kunnen zijn? En wat kan ik doen om erger te voorkomen?
Huisarts is even geen optie, ik ben een week op vakantie in het buitenland nu.
Huisarts is even geen optie, ik ben een week op vakantie in het buitenland nu.

vrijdag 14 juni 2013 om 23:06
Ik kan niet echt uit de zon blijven, maar zal mijn best doen.
Het brandt niet, jeukt ook niet (maar ik krijg ook geen jeuk van muggenbeten en brandnetels). Geen enkel contact gehad met planten.
Antihistamine heb ik niet, daar word ik te suf van om te functioneren. Ben verantwoordelijk voor mijn dementerende opa, dus dat neem ik nu niet.
Het brandt niet, jeukt ook niet (maar ik krijg ook geen jeuk van muggenbeten en brandnetels). Geen enkel contact gehad met planten.
Antihistamine heb ik niet, daar word ik te suf van om te functioneren. Ben verantwoordelijk voor mijn dementerende opa, dus dat neem ik nu niet.

vrijdag 14 juni 2013 om 23:53
zaterdag 15 juni 2013 om 07:58
Goeiemorgen!
Ik kom er niet helemaal uit. Bultjes zijn aardig afgezakt en de huid is minder rood. Zou het dan toch iets van zonneallergie of misschien warmteallergie zijn?
Medicijnen en processierups kunnen het ook niet zijn. Galbulten ook niet, het zijn allemaal minibultjes.
Misschien inderdaad even naar een apotheek als het erger wordt.
Raar!
Ik kom er niet helemaal uit. Bultjes zijn aardig afgezakt en de huid is minder rood. Zou het dan toch iets van zonneallergie of misschien warmteallergie zijn?
Medicijnen en processierups kunnen het ook niet zijn. Galbulten ook niet, het zijn allemaal minibultjes.
Misschien inderdaad even naar een apotheek als het erger wordt.
Raar!

zaterdag 15 juni 2013 om 09:20
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 juni 2013 @ 23:16:
[...]
Nope. Ben ook nergens allergisch voor.
Kan je anders ineens krijgen hoor,op elke leeftijd,een allergie.
Zoon van me (23) heeft nu ineens hooikoorts,en ik sinds een paar jaar een zonne allergie,wat zich bij mij uit in blaasjes met vocht(vooral op mijn hals
Je hebt niet toevallig pas een AB kuurtje gehad?
[...]
Nope. Ben ook nergens allergisch voor.
Kan je anders ineens krijgen hoor,op elke leeftijd,een allergie.
Zoon van me (23) heeft nu ineens hooikoorts,en ik sinds een paar jaar een zonne allergie,wat zich bij mij uit in blaasjes met vocht(vooral op mijn hals
Je hebt niet toevallig pas een AB kuurtje gehad?