Gezondheid alle pijlers

Rode bobbelige vlekken op arm. Zon?

14-06-2013 22:45 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen twee dagen flink in de hete zon geweest, wel ingesmeerd met factor 50. Nu heb ik op mijn bovenarm een rode bobbelige vlek zitten van 4 cm doorsnede, bij mijn elleboog hetzelfde soort van 1 cm doorsnede en op mijn hand zit er ook een van 3 cm, maar deze vlek bestaat uit spikkeltjes ipv egaal rood. Andere arm heeft niets en ik ben niet verbrand. Wat zou het kunnen zijn? En wat kan ik doen om erger te voorkomen?

Huisarts is even geen optie, ik ben een week op vakantie in het buitenland nu.
Ben je niet ergens door gestoken? Ik reageer daar in het buitenland altijd heel anders op dan in NL.
Ik denk het haast niet, ik krijg daar altijd een vreselijk allergische reactie op, dat is dit niet.
Ik moest ook denken aan een insectenbeet maar weet het natuurlijk ook niet. Plots in de warmte zitten ondanks factor 50 kan misschien best een aanslag zijn op zulke plekken. Prikt het? Brandt het?

Ik zou er denk ik mee uit de zon gaan. Kijken of het dan minder wordt.
oh mosterd.
Pijn? Jeuk? Het lijkt me niet, dat het door de zon komt, 't is gek dat het losse vlekken zijn. Elleboog lijkt me ook geen plek die veelvuldig in de zon is. Ben je in aanraking gekomen met stekelige of prikkelige planten?
Als je allergisch bent voor insentenbeten heb je vast wel antihistamine bij je. 1 pilletje slikken om te kijken of t minder wordt? Dan weet je in elk geval alvast of t een allergische reactie is of niet.
Geen zonneallergie? Daar kan je ook zulke gekke bulten van krijgen. En heb dit ook ooit gehad in Italie toen er een algenplaag was.
Woon je op de biblebelt?
Ik kan niet echt uit de zon blijven, maar zal mijn best doen.

Het brandt niet, jeukt ook niet (maar ik krijg ook geen jeuk van muggenbeten en brandnetels). Geen enkel contact gehad met planten.

Antihistamine heb ik niet, daar word ik te suf van om te functioneren. Ben verantwoordelijk voor mijn dementerende opa, dus dat neem ik nu niet.
quote:rozenstruikje schreef op 14 juni 2013 @ 23:05:

Woon je op de biblebelt?
Ik heb soms ook last van de zon. Nja, nergens last van eigenlijk...maar wel kleine bultjes. Heel anders dan wat jij beschrijft. Ik zou het even aankijken en als het eind volgende week niet weg is naar de huisarts.
Geen rare dingen gegeten die je anders nooit eet?
quote:jippie55 schreef op 14 juni 2013 @ 23:10:

Geen rare dingen gegeten die je anders nooit eet?Nope. Ben ook nergens allergisch voor.
Blijf vooral ideeën spuien, ik ga even slapen maar lees morgenochtend weer verder!
Hmm, voel net dat er op mijn andere bovenarm een plek zit ter grootte van mijn halve bovenarm.
Neem je bepaalde medicijnen die misschien door de zon uitslag kunnen geven?
Ga langs bij een apotheek in de buurt en laat het zien. Locals weten vaak wel wat het is en wat je ertegen kan doen!
Galbulten?

http://www.google.nl/sear ... YQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672
Processierups?
Goeiemorgen!

Ik kom er niet helemaal uit. Bultjes zijn aardig afgezakt en de huid is minder rood. Zou het dan toch iets van zonneallergie of misschien warmteallergie zijn?

Medicijnen en processierups kunnen het ook niet zijn. Galbulten ook niet, het zijn allemaal minibultjes.

Misschien inderdaad even naar een apotheek als het erger wordt.

Raar!
Mijn 1e gedachte was ook zonneallergie. Kreeg ik ook plotseling last van toen ik een jaar of 11 was. Een jaar of 3 zomers gehad en daarna bleef het ook plotseling weer weg.
Is er al genoemd dat je misschien allergisch bent voor een stofje in de zonnebrandcreme?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 juni 2013 @ 23:16:

[...]

Nope. Ben ook nergens allergisch voor.

Kan je anders ineens krijgen hoor,op elke leeftijd,een allergie.

Zoon van me (23) heeft nu ineens hooikoorts,en ik sinds een paar jaar een zonne allergie,wat zich bij mij uit in blaasjes met vocht(vooral op mijn hals

Je hebt niet toevallig pas een AB kuurtje gehad?
quote:Mieomij schreef op 15 juni 2013 @ 08:46:

Is er al genoemd dat je misschien allergisch bent voor een stofje in de zonnebrandcreme?Nee, nog niet. Had vorige jaren geen reactie op deze zonnebrandcreme, zou het dan alsnog kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven