Gezondheid alle pijlers

Rosacea

21-05-2017 07:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat begon met een beetje roodheid op de wangen is nu een wat diepere roodheid verspreid over wangen, neus en stukje voorhoofd mét bultjes. Tot nu toe heb ik er nog weinig aan proberen te doen (behalve tea tree oil, zonder resultaat). Nu kom ik op een punt dat ik me er echt aan ga storen en me ervoor begin te schamen.
Waar moet ik beginnen? Ik lees over zóveel cremes en middeltjes dat ik niet weet wat ik het beste kan doen. Zijn hier ervaringsdeskundigen die tips hebben over de beste behandeling? Wat werkt écht?
Zelf ben ik bij een dermatoloog in een ziekenhuis geweest in een verwijzing van de huisarts.
Die had een crème voorgeschreven die wel aardig hielp.
Het is nu, 2 jaar later, aardig onder controle. Als het heel warm is of ik ben wat stresseriger, dan vlamt het soms weer wat op.
Jammer, maar wel mee te leven.
Ik ben geen make-up type trouwens dus ga het niet verbergen onder 5 lagen foundation of hoe dat ook heet. Heb het idee dat dat het alleen maar erger zou maken.
De dermatoloog, daar zou ik beginnen!
Op facebook is er een rosacea groep waarbij we elkaar tips geven en steunen. Eigenlijk van alles wat met rosacea te maken heeft bespreken we daar. Misschien heb je er wat aan.
Mijn moeder had hier een paar jaar terug ook last van. Zij had een crème op doktersrecept (of misschien wel van de dermatoloog) die goed werkte.
Ik heb ook toen crème gekregen met antibiotica er in (rozex) en antibiotica pillen, maar niets hielp. Ik heb uiteindelijk IPL gedaan en dat helpt (moet nog een keer gaan). Het is een progressieve ziekte dus echt weg gaat het niet en wordt helaas met de tijd erger.
Ik heb al jaren rosacea, en moet zeggen dat het bij mij niet door de jaren erger wordt. Het vlamt meer op in periodes, maar ik heb ook hele goede periodes waarin je bijna niets ziet. Dus progresssief is het in ieder geval bij mij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven