Gezondheid alle pijlers

Roze afscheiding

26-09-2013 13:41 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje hier, voordat ik straks de huisarts bel voor iets onzinnigs. Net moest ik plassen en bij het afvegen zat wat afscheiding met volgens mij wat bloed. Het was echt roze van kleur. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik schrok best wel, omdat ik geen idee heb hoe dit komt. Hiernaast was/ben ik met vlagen heel misselijk en heb ik een zeurderig pijnlijk gevoel in mijn onderbuik en onderrug.

Nu las ik op internet veel over zwanger worden en innesteling. Ik ben al jaren aan de pil. Vergeet er eigenlijk nooit eentje. En ben sinds een weekje weer gestart met de nieuwe strip. Dus het is ook niet een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Anders bel ik voor de zekerheid toch even de huisarts hoor.
Ik ben geen dokter dus kan jou niet vertellen wat er gaande is.

Als je ongerust bent, dan toch de huisarts maar bellen.
Daar hoef je echt niet de dokter voor te bellen hoor! Het kunnen 100.000 dingen zijn en die zijn bijna allemaal onschuldig. De boel daaronder/binnen is nu eenmaal goed doorbloed en dat kan weleens wat roze verlies geven. Ik heb het idd gehad toen ik zwanger was, en daarbuiten ook ontelbaar veel keren.
Ik zou even een test halen en als daar negatief uitkomt even langs de gynaecoloog als je je zorgen maakt.
Dank jullie wel. Ik bel straks wel even de assistente. Als zij dan denkt dat het ernstig is kan ik altijd nog langs de huisarts gaan.
Ik heb regelmatig tussenbloedingen. Dit is afscheiding met een beetje bloed. Meestal na een dag weer weg.

Als je de pil slikt ben je nooit ongesteld (je stopweek is gemanipuleert) alleen sommige vrouwen (ik dus) worden soms nog wel een beetje ongesteld door de pil heen, vandaar de bloeding.

Niks om je zorgen over te maken.
Ik zou toch maar even een testje doen
Test heeft nu toch nog helemaal geen zin? Als het een innestelingsbloeding zou zijn is er nog onvoldoende hCG in haar lichaam om een positieve test te hebben. Ik zou, als je er niet gerust op bent, de huisarts bellen.
Doorbraakbloeding? Heb dat vrij regelmatig.
Over 2 weken uiteraard.
Dit had ik bij blaasontsteking. Dokter even bellen voor advies!
Klinkt inderdaad als blaasontsteking zoals je de pijn omschrijft.

Door de ontsteking in je blaas kan er bloed bij je urine zitten.

Dokter vragen om een antibioticakuur
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ook gezien je buikpijn en zeurderige gevoel, vermoed ik een (kleine) doorbraakbloeding. Ook wel "spotting" genoemd.

Spotting komt bij pilgebruik heel vaak voor. Google er maar eens naar. Het kan roze zijn, maar ook bruinig.

Ik zou een paar dagen afwachten. Is het dan nog niet over, ga dan naar de huisarts.
Heb je recent nog seks gehad?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Innesteling bloed? oftewel zwanger? of een adertje gesprongen na persen tijdens het defeceren? Testje zou ik ook doen, althans als je dus seks hebt gehad.
De pil is niet 100% betrouwbaar.
Dank jullie wel voor alle adviezen. Heb net even de assistente van mijn huisarts gebeld. Zij vond het toch beter als ik morgen even langs kom op het spreekuur. Dus ik wacht het af.
Ik heb drie dagen geleden voor het laatst sex gehad. Daarvoor nog 1 keertje en daarvoor was ik ongesteld. Dus bij eventueel zwangerschap zou het wel heel snel zijn volgens mij.
.
Daar zou ik me nou geen seconde druk om maken. Ben ik nu nonchalant?

Maar als jij je zorgen maakt, even aan de dokter voorleggen.
Ik heb dat ook, misschien net ff anders dan jij, maar toch.

Drie weken geleden heb ik seks gehad met mijn vriend.

Een dag later had ik bruinverlies. Dit heeft aangehouden tot ik een ruime week later ongesteld werd.

Nu... 3 weken later dus... heb ik weer een beetje roze/lichtbruin bij het afvegen.

Ik maak me verder niet druk, maar vind het wel vervelend dus ik heb intussen wel een afspraak bij de gynaecoloog.

Ik moet er misschien bij vermelden dat ik eerder zulke klachten heb gehad en dat toen de "bloedinkjes" langere tijden aanhielden, waardoor ik zo drie weken met maandverband liep. Ik dacht toen dat het te maken had met mijn menstruatiecyclus, maar ik kan dat nu uitsluiten.
quote:Yraatje schreef op 26 september 2013 @ 16:12:

Ik heb dat ook, misschien net ff anders dan jij, maar toch.

Drie weken geleden heb ik seks gehad met mijn vriend.

Een dag later had ik bruinverlies. Dit heeft aangehouden tot ik een ruime week later ongesteld werd.

Nu... 3 weken later dus... heb ik weer een beetje roze/lichtbruin bij het afvegen.

Ik maak me verder niet druk, maar vind het wel vervelend dus ik heb intussen wel een afspraak bij de gynaecoloog.

Ik moet er misschien bij vermelden dat ik eerder zulke klachten heb gehad en dat toen de "bloedinkjes" langere tijden aanhielden, waardoor ik zo drie weken met maandverband liep. Ik dacht toen dat het te maken had met mijn menstruatiecyclus, maar ik kan dat nu uitsluiten.Kunnen ook contactbloedingen zijn. Bij mij werd het veroorzaakt door poliepen op mijn eileiders.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 26 september 2013 @ 17:18:

[...]

Kunnen ook contactbloedingen zijn. Bij mij werd het veroorzaakt door poliepen op mijn eileiders.

Geen idee wat het is...

Ik weet dat ik dit soort klachten eerder heb gehad, ik dacht toen dat het van mijn menstruatie kwam.

Ben er voor bij de gynaecoloog geweest, die wilde eigenlijk direct de pil of het spiraaltje voor schrijven zonder ook maar te kijken...

Heeft gekeken, meldde even dat er een vleesboompje zat, gaf aan dat hij de pil kon voorschrijven en dat ik er anders maar mee moest leren leven.

Ik heb het dus even gelaten voor wat het was. Een half jaar later had ik er nog last van en toen heeft de huisarts mij de pil voorgeschreven voor een half jaar.

Netjes de pil genomen, juni 2012 seks gehad met mijn vriend, niets aan de hand.... gestopt met de pil in augustus.... netjes regelmatige menstruatie zonder gedoe.

Afgelopen september heb ik voor het eerst weer seks gehad met mijn vriend en een dag later was het meteen weer raak met bloedinkjes en dergelijke.

Ik moest nog niet ongesteld worden, dus dat kon ik uitsluiten.

Het klopt alleen niet, een jaar nergens last van gehad, een keer weer seks en het is weer bal...

Dat is dus de reden waarom ik toch een verwijzing naar de gynaecoloog heb gevraagd. Ik vind het erg vervelend en het hoort niet.

Daarnaast is mijn vriend dus niet heel erg van de seks en als er al een beeeeeetje bloed bij aan te pas zou kunnen komen gebeurt er al helemaal niets meer....

Ik hoop dan ook dat het iets is waar ze makkelijk iets aan kunnen doen zodat mijn seksleven weer wat meer opgespiced kan worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven