Rubberdam bij tandarts
maandag 13 juni 2016 om 11:18
Hoi,
Ik zat net effe door de begroting van de tandarts te spitten. En daarin stond onder andere een rubberdam in. Ik krijg een wortelkanaalbehandeling en nog iets met tandvlees, totaal 1,5 uur.
Maar ik krijg bij het zien van die plaatsjes van een rubberdam gelijk benauwd! Mijn neus zit bijna altijd verstopt en als ik er door heen kan ademen is m'n neus nooit helemaal vrij, ik adem dus heel vaak door m'n mond. Maar dat lijkt mij een beetje moeilijk met zo'n rubberdam.
Ik heb wel een neusspray van de kno arts, maar die helpt niet goed, ik gebruik hem nu al 8 weken, volgende week vrijdag moet ik langs de kno arts, dan zullen we wel bespreken hoe verder met m'n neus.
Maar is zo'n rubberdam echt noodzakelijk? Want als ik geen genoeg lucht krijgt?
Heeft iemand dat weleens gehad?
Ik zat net effe door de begroting van de tandarts te spitten. En daarin stond onder andere een rubberdam in. Ik krijg een wortelkanaalbehandeling en nog iets met tandvlees, totaal 1,5 uur.
Maar ik krijg bij het zien van die plaatsjes van een rubberdam gelijk benauwd! Mijn neus zit bijna altijd verstopt en als ik er door heen kan ademen is m'n neus nooit helemaal vrij, ik adem dus heel vaak door m'n mond. Maar dat lijkt mij een beetje moeilijk met zo'n rubberdam.
Ik heb wel een neusspray van de kno arts, maar die helpt niet goed, ik gebruik hem nu al 8 weken, volgende week vrijdag moet ik langs de kno arts, dan zullen we wel bespreken hoe verder met m'n neus.
Maar is zo'n rubberdam echt noodzakelijk? Want als ik geen genoeg lucht krijgt?
Heeft iemand dat weleens gehad?
maandag 13 juni 2016 om 11:30
Je kunt er gewoon mee adem halen, ik heb nog nooit een patiënt gehad die geen adem kon halen met rubberdam. Houd er wel rekening mee als de tandarts geen rubberdam gebruikt, er kans is dat de kanaalbehandeling niet slaagt. Er mag gewoon absoluut geen speeksel of iets dergelijks bijkomen.
Rubberdam is best wel noodzakelijk om alles droog te houden. Maar bespreek het inderdaad even met je tandarts. Misschien heeft hij of zij een andere oplossing.
Rubberdam is best wel noodzakelijk om alles droog te houden. Maar bespreek het inderdaad even met je tandarts. Misschien heeft hij of zij een andere oplossing.
maandag 13 juni 2016 om 12:43
woensdag 15 juni 2016 om 21:46
De eerste keer raakte ik in paniek doordat ik het idee had dat ik niet zou kunnen ademen en vervolgens verslikte ik me terwijl mijn tandarts en zijn assistent in mijn mond bezig waren. Gelukkig kwam ik er tijdens het verslikken achter dat je prima door je neus kunt ademen, zelfs als het rubber een beetje tegen je neus zit! Ik ben er halverwege mee naar het toilet geweest, dat zag er wel een beetje gek uit.
woensdag 15 juni 2016 om 22:11
Ja, zo'n rubberen ding (ik weet niet precies hoe een beflapje eruit ziet maar toen ik dit voor het eerst zag moest ik daar aan denken) en ik kreeg er toen een soort 'rekje' aan zodat het goed blijft zitten. Ik weet niet of dat altijd zo is.
Oh het fijne is wel dat je ook geen andere rare tandartssappen moet doorslikken, dat moest ik bij mijn vorige tandarts wel en dat smaakte zo vies.
Oh het fijne is wel dat je ook geen andere rare tandartssappen moet doorslikken, dat moest ik bij mijn vorige tandarts wel en dat smaakte zo vies.
woensdag 15 juni 2016 om 22:13
quote:Morsmordre schreef op 15 juni 2016 @ 22:11:
Ja, zo'n rubberen ding (ik weet niet precies hoe een beflapje eruit ziet maar toen ik dit voor het eerst zag moest ik daar aan denken) en ik kreeg er toen een soort 'rekje' aan zodat het goed blijft zitten. Ik weet niet of dat altijd zo is.
Oh het fijne is wel dat je ook geen andere rare tandartssappen moet doorslikken, dat moest ik bij mijn vorige tandarts wel en dat smaakte zo vies.De assistente zit er gewoon met de stofzuiger bij.
Oh het fijne is wel dat je ook geen andere rare tandartssappen moet doorslikken, dat moest ik bij mijn vorige tandarts wel en dat smaakte zo vies.De assistente zit er gewoon met de stofzuiger bij.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
woensdag 15 juni 2016 om 22:16
quote:Morsmordre schreef op 15 juni 2016 @ 22:15:
Bij die rubberdam? Of überhaupt? Zelfs met zo'n stofzuiger kreeg ik altijd zooi in m'n keel.
Het is gelukkig lang geleden, maar kan het me niet herinneren.
Ik heb nooit een rubberdam, ik ben allergisch voor latex.
Bij die rubberdam? Of überhaupt? Zelfs met zo'n stofzuiger kreeg ik altijd zooi in m'n keel.
Het is gelukkig lang geleden, maar kan het me niet herinneren.
Ik heb nooit een rubberdam, ik ben allergisch voor latex.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
woensdag 15 juni 2016 om 22:31
Nou die rubberdam was echt het minst ergste van alles!!! En aan 1 kant zat die een beetje omhoog dus kon nog gewoon door m'n mond ademen.
De wortelkanaalbehandeling was niet zo fijn, heb een heftige behandeling gehad incl bot wegschrapen. De pijn gelijk na de behandeling was hels en ik me van te voren mij zorgen maken over de rubberdam...
De wortelkanaalbehandeling was niet zo fijn, heb een heftige behandeling gehad incl bot wegschrapen. De pijn gelijk na de behandeling was hels en ik me van te voren mij zorgen maken over de rubberdam...