Schedewand verzakking
zaterdag 16 augustus 2014 om 01:35
Van de week bij de huisarts geweest en die heeft bij mij
Schedewand verzakking geconstateerd. Ik had geen idee dat zoiets bestond. Huisarts deed er luchtig over. Geen behandeling nodig. Seks moest wel kunnen. En als ik zou gaan sporten zou het beter worden??
Heb laxeermiddel gekregen vanwege obstipatie.
Ik zoek ervaringen. Ik ben erg geschrokken sinds ik ben gaan googlen.
Aanleiding om naar de huisarts rechtaan:
Ik kreeg geen tampon op de normale manier in. Ik moest beetje sturen alsof ik bochtjes om moest. Raar, maar omdat ik vier maanden geleden bevallen ben van de tweede dacht ik dat het daaraan lag. Eerste kind werd 15 maanden ervoor bevallen.
Toch maar met spoegeltje daar beneden
gekeken en zag soort bulten in mijn vagina.
.
Schedewand verzakking geconstateerd. Ik had geen idee dat zoiets bestond. Huisarts deed er luchtig over. Geen behandeling nodig. Seks moest wel kunnen. En als ik zou gaan sporten zou het beter worden??
Heb laxeermiddel gekregen vanwege obstipatie.
Ik zoek ervaringen. Ik ben erg geschrokken sinds ik ben gaan googlen.
Aanleiding om naar de huisarts rechtaan:
Ik kreeg geen tampon op de normale manier in. Ik moest beetje sturen alsof ik bochtjes om moest. Raar, maar omdat ik vier maanden geleden bevallen ben van de tweede dacht ik dat het daaraan lag. Eerste kind werd 15 maanden ervoor bevallen.
Toch maar met spoegeltje daar beneden
.
zaterdag 16 augustus 2014 om 02:37
Mijn zus had dat ook, die is er vorig jaar wel aan geopereerd, een achterwandplastiek. Ze deed er heel luchtig over. Ze grapte over de operatie dat ze even een wandje moest laten stutten. Bij mijn zus is jarenlange obstipatie waarschijnlijk de oorzaak. Die laxeerpillen heb je waarschijnlijk gekregen omdat je niet moet gaan persen bij het naar het toilet gaan. Maak je maar niet druk, komt vast goed.
zaterdag 16 augustus 2014 om 07:19
zaterdag 16 augustus 2014 om 08:35
Hier een voor en achterwand verzakking. Dus de blaas en endeldarm..
Bekken fysio gehad, maar dat heeft heel minimaal geholpen. Op het moment heb ik er niet echt last van, alleen soms moeite met de ontlasting. Inderdaad niet gaan persen. Ik heb een krukje op t toiler, waar ik dan mijn voeten op zet. Enkan niet even snel naar de wc.
Bekken fysio gehad, maar dat heeft heel minimaal geholpen. Op het moment heb ik er niet echt last van, alleen soms moeite met de ontlasting. Inderdaad niet gaan persen. Ik heb een krukje op t toiler, waar ik dan mijn voeten op zet. Enkan niet even snel naar de wc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
zaterdag 16 augustus 2014 om 09:24
zaterdag 16 augustus 2014 om 22:22
Bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Sorry voor mijn late reactie, maar ben vandaag naar de sauna geweest. Heerlijk! Alleen dacht ik wel steeds dat ik hoopte dat niemand mijn verzakking zou zien. Totale onzin natuurlijk, maar het blijft een apart iets.
Ik ga zeker een doorverwijzing vragen voor de fysio!! Wat enkele van jullie schrijven geeft mij echt hoop dat ik er nog wat aan kan doen. Mijn huisarts deed er zo luchtig over en totaal niet gesproken over gevolgen enz.
? Hoe is het nu met je zus mbt de operatie die zij gehad heeft? Ze stond er nuchter in, maar heeft ze er nu, zoveel tijd laten ook nog profijt van??
Ik ga zeker een doorverwijzing vragen voor de fysio!! Wat enkele van jullie schrijven geeft mij echt hoop dat ik er nog wat aan kan doen. Mijn huisarts deed er zo luchtig over en totaal niet gesproken over gevolgen enz.
? Hoe is het nu met je zus mbt de operatie die zij gehad heeft? Ze stond er nuchter in, maar heeft ze er nu, zoveel tijd laten ook nog profijt van??
zaterdag 16 augustus 2014 om 22:24