Scherpe stekende pijn in rechterborst
maandag 19 augustus 2013 om 16:59
Dames,
Al een paar weken heb ik afwisselend, dan is het weer weg, dan is het weer terug: Een afschuwelijk stekende, scherpe pijnscheut nabij een aanhechtingspunt in mijn rechterborst, aan de kant richting de oksel. Het duurt een fractie van een seconde, maar het beneemt me de adem en ik klap naar voren. Als ik er voel, voel ik enkel botten en wat weefsel (ik heb een kleine soepele borst, ik kan de botten eronder voelen). Als ik er dan op druk, voel ik op een bepaald punt die enorme steek weer.
Het lijkt helemaal niet op de borstpijnen die ik wel vaker heb.
Het straalt richting de oksel ook onaangenaam. Iemand een idee wat het kan zijn?
Al een paar weken heb ik afwisselend, dan is het weer weg, dan is het weer terug: Een afschuwelijk stekende, scherpe pijnscheut nabij een aanhechtingspunt in mijn rechterborst, aan de kant richting de oksel. Het duurt een fractie van een seconde, maar het beneemt me de adem en ik klap naar voren. Als ik er voel, voel ik enkel botten en wat weefsel (ik heb een kleine soepele borst, ik kan de botten eronder voelen). Als ik er dan op druk, voel ik op een bepaald punt die enorme steek weer.
Het lijkt helemaal niet op de borstpijnen die ik wel vaker heb.
Het straalt richting de oksel ook onaangenaam. Iemand een idee wat het kan zijn?

maandag 19 augustus 2013 om 19:03
Wat voor borstpijnen heb je wel vaker dan? Klinkt niet erg goed...naar de HA inderdaad.
Ik heb zelf vroeger (nu nog af en toe) vaak last gehad van een stekende pijn in mijn borst. Het voelde alsof er een luchtbel in mijn long vastzat. Het deed ontzettend veel pijn als ik ademde, maar juist door diep adem te halen 'knapte' het belletje en was de pijn weg. Ben er een aantal keer mee naar de HA geweest, maar die hoorde niks raars in mijn borst. Röntgenfoto's van longen gaven ook niks weer.
Hopelijk is het bij jou iets tijdelijks en is het snel weer weg.
Ik heb zelf vroeger (nu nog af en toe) vaak last gehad van een stekende pijn in mijn borst. Het voelde alsof er een luchtbel in mijn long vastzat. Het deed ontzettend veel pijn als ik ademde, maar juist door diep adem te halen 'knapte' het belletje en was de pijn weg. Ben er een aantal keer mee naar de HA geweest, maar die hoorde niks raars in mijn borst. Röntgenfoto's van longen gaven ook niks weer.
Hopelijk is het bij jou iets tijdelijks en is het snel weer weg.
maandag 19 augustus 2013 om 19:11
Klinkt als iets wat ik eerder gehad heb:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze
Klinkt dat bekend? Sowieso mee naar de huisarts!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze
Klinkt dat bekend? Sowieso mee naar de huisarts!
maandag 19 augustus 2013 om 20:10
Mijn huisarts is nog op vakantie, vandaar.
Deze week komt ze weer terug.
Borstpijnen bedoel ik in de zin van: pijn in
beide of 1 borst. Want die jengelende pijn
die in golven door je borsten gaat, vooral
als je ongesteld moet worden e.d.
Wat ik nu heb is schietend, stekend en vlug,
en het zit op een andere plaats.
Deze week komt ze weer terug.
Borstpijnen bedoel ik in de zin van: pijn in
beide of 1 borst. Want die jengelende pijn
die in golven door je borsten gaat, vooral
als je ongesteld moet worden e.d.
Wat ik nu heb is schietend, stekend en vlug,
en het zit op een andere plaats.
maandag 19 augustus 2013 om 20:25
Kijk of je morgen terecht kunt bij een vervangend arts.
Uit ervaring weet ik dat je dit soort klachten heel serieus moet nemen.
Dit jaar ook onverwachts pijn gekregen in mijn ribben, ontnam ook mijn adem. Ik had een gevaarlijke ontsteking van mijn borstvlies.
Nu wil ik niet zeggen dat jij dit ook hebt, maar ik reageerde destijds ook nogal nonchalant op mijn pijntje, terwijl het achteraf gezien niet niets was.
Uit ervaring weet ik dat je dit soort klachten heel serieus moet nemen.
Dit jaar ook onverwachts pijn gekregen in mijn ribben, ontnam ook mijn adem. Ik had een gevaarlijke ontsteking van mijn borstvlies.
Nu wil ik niet zeggen dat jij dit ook hebt, maar ik reageerde destijds ook nogal nonchalant op mijn pijntje, terwijl het achteraf gezien niet niets was.