Scheurtjes rondom vagina en anuss
zaterdag 31 augustus 2013 om 10:48
Hallo allemaal,
Ik loop nu al weken met een erg ongemakkelijk probleem rond.
Ik heb namelijk last van sneetjes rondom mijn vulva en anus.
Ben hiervoor al naar de huisarts geweest en hij heeft mij Daktakort 'schimmel,hormoonzalf' voorgeschreven en de tip gegeven om ook sudocreme te gebruiken.
Die combinatie smeer ik elke ochtend en avond trouw op de sneetjes, maar zodra ik stop komt het weer terug.
Heb ook een periode mijn vagina met betadine gespoeld en dat leek ook enigszins te helpen 'tijdelijk'
Nu vandaag weer ff gekeken nadat ik sinds maandag weer volop ben gaan smeren en zag nu zelfs een sneetje op mijn clitoris!
Ik vraag mij echt af hoe dit toch kan?!
Ik denk dat ik sowieso last heb van een soort schimmel want mijn venusheuvel en vagina jeukt zo nu en dan.
Ook ben ik gestopt met het gebruiken van vochtig toiletpapier omdat ik gehoord heb dat je daar ook last van irritatie kan krijgen?
Strings draag ik nu ook zelden, probeer zoveel mogelijk katoenen slipjes te dragen?
Hoogstwaarschijnlijk zit er niets anders op om maar weer naar de huisarts te gaan. Maar ik vraag mij vooral af hoe ik hier ineens last van heb gekregen en of het iets inwendige is vanuit mijn vagina of misschien toch een darmprobleem?
Als iemand een tip heeft of wil meedenken, heel graag!
Ik loop nu al weken met een erg ongemakkelijk probleem rond.
Ik heb namelijk last van sneetjes rondom mijn vulva en anus.
Ben hiervoor al naar de huisarts geweest en hij heeft mij Daktakort 'schimmel,hormoonzalf' voorgeschreven en de tip gegeven om ook sudocreme te gebruiken.
Die combinatie smeer ik elke ochtend en avond trouw op de sneetjes, maar zodra ik stop komt het weer terug.
Heb ook een periode mijn vagina met betadine gespoeld en dat leek ook enigszins te helpen 'tijdelijk'
Nu vandaag weer ff gekeken nadat ik sinds maandag weer volop ben gaan smeren en zag nu zelfs een sneetje op mijn clitoris!
Ik vraag mij echt af hoe dit toch kan?!
Ik denk dat ik sowieso last heb van een soort schimmel want mijn venusheuvel en vagina jeukt zo nu en dan.
Ook ben ik gestopt met het gebruiken van vochtig toiletpapier omdat ik gehoord heb dat je daar ook last van irritatie kan krijgen?
Strings draag ik nu ook zelden, probeer zoveel mogelijk katoenen slipjes te dragen?
Hoogstwaarschijnlijk zit er niets anders op om maar weer naar de huisarts te gaan. Maar ik vraag mij vooral af hoe ik hier ineens last van heb gekregen en of het iets inwendige is vanuit mijn vagina of misschien toch een darmprobleem?
Als iemand een tip heeft of wil meedenken, heel graag!
zaterdag 31 augustus 2013 om 10:57
Herkenbaar! Ook ooit gehad, was idd gevolg van een schimmel. Vochtig toiletpapier is idd een no go. Hoe was je jezelf? Want zeep en dergelijke is ook niet goed. Ik heb hier lactacyd staan om te wassen.. Daarmee verdween het toen... En idd katoenen ondergoed dragen en geen inlegkruisjes gebruiken.
Ga even naar de huisarts, kan er gekeken worden of het een schimmel betreft.
Suc6, Bloosje
Ga even naar de huisarts, kan er gekeken worden of het een schimmel betreft.
Suc6, Bloosje
Nou ja.. dat dus..
zaterdag 31 augustus 2013 om 10:59

zaterdag 31 augustus 2013 om 11:07
Ik had dit soort klachten nadat ik een vaginale schimmel had gehad. Ondanks de verschillende zalfjes verdween dit niet. Ik kwam toen eens bij de vervangende huisarts terecht en die vond het erg op exceem lijken (bartsjesin de huis, droog, schilferig). Kreeg toen een ander zalfje en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.
zaterdag 31 augustus 2013 om 11:11
Hoi dames,
Bedankt voor de reacties!
@Bloosje was alleen mijn oksels met zeep. Na mijn ongesteldheid gebruik ik slechts 1x Lactacyd intiem.
@Ladytruckster Soa is het gelukkig niet en vriendlief is altijd erg voorzichtig
@Tickel lijkt er inderdaad op dat het een een schimmel betreft.
Hiervoor gebruik ik dus al Daktakort voor uitwendig, maar zal nu dus ook iets moeten krijgen voor inwendig?
@Idede nee eet niet veel suiker, probeer suiker als dat kan te vervangen door Stevia
Bedankt voor de reacties!
@Bloosje was alleen mijn oksels met zeep. Na mijn ongesteldheid gebruik ik slechts 1x Lactacyd intiem.
@Ladytruckster Soa is het gelukkig niet en vriendlief is altijd erg voorzichtig
@Tickel lijkt er inderdaad op dat het een een schimmel betreft.
Hiervoor gebruik ik dus al Daktakort voor uitwendig, maar zal nu dus ook iets moeten krijgen voor inwendig?
@Idede nee eet niet veel suiker, probeer suiker als dat kan te vervangen door Stevia
zaterdag 31 augustus 2013 om 11:16
@Dalhia zal ik ook aan de huisarts doorgeven dat het dus ook eczeem kan zijn?
Vervelende is dat ik in het buitenland woon. Ik kan ervoor kiezen om dit probleem voor te leggen aan een lokale arts maar dat zie ik niet zo zitten.
Alternatief is om naar de enige NL dokter te gaan die ik hier ken dit had ik toentertijd ook gedaan ennhij schreef toen Daktakort voor.
Vrees dat daar niets anders op zit, als er echt medicijnzalf moet worden voorgeschreven
Zal dan weer een duur consult worden vrees ik
Vervelende is dat ik in het buitenland woon. Ik kan ervoor kiezen om dit probleem voor te leggen aan een lokale arts maar dat zie ik niet zo zitten.
Alternatief is om naar de enige NL dokter te gaan die ik hier ken dit had ik toentertijd ook gedaan ennhij schreef toen Daktakort voor.
Vrees dat daar niets anders op zit, als er echt medicijnzalf moet worden voorgeschreven
Zal dan weer een duur consult worden vrees ik
zaterdag 31 augustus 2013 om 12:41
Ik zou terug naar de huisarts. Je gebruikt nu een combinatie van antischimmel en een antieczeemzalf, maar dat helpt niet goed. Van hormoonzalf wordt je huid ook weer dunner, ik zou dus een puur alleen antischimmelmiddel proberen (iom huisarts).
Daktacort is hetzelfde middel als mamalinus noemt, Daktacort is de merknaam.
En...zeker niet spoelen met betadine bij je vagina! Dat lijkt me alleen maar een goede basis voor een schimmelinfectie, want verstoord je hele vaginale flora.
Daktacort is hetzelfde middel als mamalinus noemt, Daktacort is de merknaam.
En...zeker niet spoelen met betadine bij je vagina! Dat lijkt me alleen maar een goede basis voor een schimmelinfectie, want verstoord je hele vaginale flora.
zaterdag 31 augustus 2013 om 19:30
zondag 1 september 2013 om 19:16
quote:Cat_Woman schreef op 31 augustus 2013 @ 19:30:
Dankje @Nonovrouw, denk niet dat ik onder een doktersbezoek uitkom.
@Rawfood, ben je serieus? Je emotiocon lijkt wat anders te vertellen?
@Laroma vriendelief zegt nergens last van te hebben. En de gemeenschap staat al een poos op zeer laag pitje.Cat Woman, ja zeker, ik ben heel serieus . Ik raad je echt aan dit te kopen en snel te gaan gebruiken. Tea tree olie en kokosolie zijn geweldige natuurlijke- en ongelooflijke veelzijdige top produkten .
@Laroma vriendelief zegt nergens last van te hebben. En de gemeenschap staat al een poos op zeer laag pitje.Cat Woman, ja zeker, ik ben heel serieus . Ik raad je echt aan dit te kopen en snel te gaan gebruiken. Tea tree olie en kokosolie zijn geweldige natuurlijke- en ongelooflijke veelzijdige top produkten .

zondag 1 september 2013 om 19:58
quote:Cat_Woman schreef op 31 augustus 2013 @ 19:30:
@Laroma vriendelief zegt nergens last van te hebben. En de gemeenschap staat al een poos op zeer laag pitje.
Tea tree olie is niet iets wat je vlak bij je vagina of anus moet smeren. Het is echt sterk spul en de huid is daar erg gevoelig. het helpt super bij schimmelnagels maar voor andere regionen zou ik het niet gebruiken.
Je moet gewoon teruggaan naar de huisarts. Of zonder recept iets tegen schimmel halen bij de apotheek. En dan ook je sekspartner meebehandelen. Want grote kans dat hij je telkens opnieuw weer besmet ook al heeft hij geen klachten
@Laroma vriendelief zegt nergens last van te hebben. En de gemeenschap staat al een poos op zeer laag pitje.
Tea tree olie is niet iets wat je vlak bij je vagina of anus moet smeren. Het is echt sterk spul en de huid is daar erg gevoelig. het helpt super bij schimmelnagels maar voor andere regionen zou ik het niet gebruiken.
Je moet gewoon teruggaan naar de huisarts. Of zonder recept iets tegen schimmel halen bij de apotheek. En dan ook je sekspartner meebehandelen. Want grote kans dat hij je telkens opnieuw weer besmet ook al heeft hij geen klachten
zondag 1 september 2013 om 20:41
quote:rawfoodje schreef op 01 september 2013 @ 19:16:
[...]
Cat Woman, ja zeker, ik ben heel serieus . Ik raad je echt aan dit te kopen en snel te gaan gebruiken. Tea tree olie en kokosolie zijn geweldige natuurlijke- en ongelooflijke veelzijdige top produkten .Heb jij dit zelf ook wel eens op open/beschadigde huid gesmeerd? De Tea tree olie?
[...]
Cat Woman, ja zeker, ik ben heel serieus . Ik raad je echt aan dit te kopen en snel te gaan gebruiken. Tea tree olie en kokosolie zijn geweldige natuurlijke- en ongelooflijke veelzijdige top produkten .Heb jij dit zelf ook wel eens op open/beschadigde huid gesmeerd? De Tea tree olie?
“Don’t look back – you’re not going that way.”