Gezondheid alle pijlers

Scheurtjes rondom vagina en anuss

31-08-2013 10:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik loop nu al weken met een erg ongemakkelijk probleem rond.

Ik heb namelijk last van sneetjes rondom mijn vulva en anus.

Ben hiervoor al naar de huisarts geweest en hij heeft mij Daktakort 'schimmel,hormoonzalf' voorgeschreven en de tip gegeven om ook sudocreme te gebruiken.

Die combinatie smeer ik elke ochtend en avond trouw op de sneetjes, maar zodra ik stop komt het weer terug.

Heb ook een periode mijn vagina met betadine gespoeld en dat leek ook enigszins te helpen 'tijdelijk'

Nu vandaag weer ff gekeken nadat ik sinds maandag weer volop ben gaan smeren en zag nu zelfs een sneetje op mijn clitoris!

Ik vraag mij echt af hoe dit toch kan?!

Ik denk dat ik sowieso last heb van een soort schimmel want mijn venusheuvel en vagina jeukt zo nu en dan.

Ook ben ik gestopt met het gebruiken van vochtig toiletpapier omdat ik gehoord heb dat je daar ook last van irritatie kan krijgen?

Strings draag ik nu ook zelden, probeer zoveel mogelijk katoenen slipjes te dragen?

Hoogstwaarschijnlijk zit er niets anders op om maar weer naar de huisarts te gaan. Maar ik vraag mij vooral af hoe ik hier ineens last van heb gekregen en of het iets inwendige is vanuit mijn vagina of misschien toch een darmprobleem?

Als iemand een tip heeft of wil meedenken, heel graag!
quote:Tickel schreef op 02 september 2013 @ 14:08:

[...]

Ik geloof dar RF van al haar posts een "feestje" maakt.

OMG!

Op open huid kokosolie en de dichte jeukplekjes insmeren met wat druppels tea tree olie vermengd met water ... Geen enkel probleem maar juist DE OPLOSSING.. ... En zelfs op open wondjes mag je tea tree olie ter ontsmetting en bevordering herstel gebruiken... Doe ik al jaren en "dit spul" bijt helemaal niet als de ziekte.... ..
quote:single-lady schreef op 02 september 2013 @ 17:48:

[...]

OMG!

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hi Rawfoodje,

Van de goede werking van Kokosolie en teatree was ik al op de hoogte.

Denk alleen niet dat ik het op de open wondjes durf te smeren,evengoed bedankt!

Inmiddels via vriendlief aan een 10-daagse kuur Trisporal kunnen komen. Dit heeft vriendlief 'al hele poos geleden' gebruikt voor pigment-schimmel op zijn huid.

Destijds is dit na de pillen 5 dagen te hebben genomen bij hem genezen.

Heb het medicijn Gegoogled en het wordt ook gebruikt om vaginale hardnekkige schimmels te verhelpen.

Ik ga daar dus morgen aan beginnen voor 5 dagen en vriendlief slikt voor de zekerheid 5 dagen mee.

Ondertussen blijf ik smeren met Daktakort en Sudocreme, sneetjes zijn nu WEER zo goed als weg, maar dat is natuurlijk schijn.

Hoop dat het kuurtje helpt en anders ga ik nu echt naar de dokter

Ben over 2 weken in NL en wil dan wat Canestan inwendig kopen in de drogist.

Hebben jullie verder nog tips voor spullen die ik hiervoor kan gebruiken en te koop zijn online of in een drogist?
quote:Cat_Woman schreef op 03 september 2013 @ 15:43:

Hi Rawfoodje,

Van de goede werking van olijfolie en teatree was ik al op de hoogte.

Denk alleen niet dat ik het op de open wondjes durf te smeren,evengoed bedankt!

Inmiddels via vriendlief aan een 10-daagse kuur Trisporal kunnen komen. Dit heeft vriendlief 'al hele poos geleden' gebruikt voor pigment-schimmel op zijn huid.

Destijds is dit na de pillen 5 dagen te hebben genomen bij hem genezen.

Heb het medicijn Gegoogled en het wordt ook gebruikt om vaginale hardnekkige schimmels te verhelpen.

Ik ga daar dus morgen aan beginnen voor 5 dagen en vriendlief slikt voor de zekerheid 5 dagen mee.

Ondertussen blijf ik smeren met Daktakort en Sudocreme, sneetjes zijn nu WEER zo goed als weg, maar dat is natuurlijk schijn.

Hoop dat het kuurtje helpt en anders ga ik nu echt naar de dokter

Ben over 2 weken in NL en wil dan wat Canestan inwendig kopen in de drogist.

Hebben jullie verder nog tips voor spullen die ik hiervoor kan gebruiken en te koop zijn online of in een drogist?

Ik weet niet of je andere medicatie slikt, maar er is een wisselwerking tussen Trisporal en andere medicatie.

http://www.apotheek.nl/Me ... al.aspx?mId=10704&rId=518
Zijn het niet gewoon fissuurtjes? Dus niet door schimmel o.i.d.

Bepanthen (baby)zalf is dan erg fijn voor het versnellen van het genezingsproces. Beter dan sudocreme.
quote:rawfoodje schreef op 02 september 2013 @ 19:01:

Op open huid kokosolie en de dichte jeukplekjes insmeren met wat druppels tea tree olie vermengd met water ... Geen enkel probleem maar juist DE OPLOSSING.. ... En zelfs op open wondjes mag je tea tree olie ter ontsmetting en bevordering herstel gebruiken... Doe ik al jaren en "dit spul" bijt helemaal niet als de ziekte.... ..Eh, heb je in de gaten dat je door die dikgedrukte tekst en al die hysterische smileys niet echt serieus overkomt?
Voor sommige forummers zouden de smileys verboden moeten worden.
Ik had ooit eens een schimmel in mijn lies dat zich uitbreidde naar mijn schaamlippen. Achteraf gezien weet ik ook wel waarom het zo snel erger werd. Ik dacht namelijk dat het weg zou gaan wanneer ik het zou uitdrogen en ontsmetten. Ik gebruikte mentholtalkpoeder en maakte het zelfs schoon met alcohol. Maar van deze behandeling wordt het juist erger. Kijk dus met dit soort dingen uit. Voor de rest kan het echt weken, zoniet maanden duren voordat een schimmelinfectie weggaat (was bij mij ook het geval). Gewoon blijven smeren met antischimmelcrème en er verder zoveel mogelijk van af blijven. Sterkte!
TO, ik hoop dat je er intussen van af bent! Ik heb van hetzelfde last, het komt en gaat. De eerste keer dat ik mij door de huisarts liet onderzoeken zij deze dat het kwam doordat ik mij van onderen niet goed genoeg afdroogde. Dus daar ging ik op letten. Helaas kwam de scheur tóch weer terug. De dermatoloog die mij toen zag, zei dat het te maken had met mijn zwangerschap van 17 jaar geleden. Ik was toen uitgescheurd en de huid daar zou wat dunner zijn en door gemeenschap steeds open gaan. Ik vond het een vreemde diagnose, maar heb het er maar bij gelaten.
Ander naadloos zachter ondergoed kan helpen en mischien uiercreme?
Hoi dames,

Ben destijds toch maar naar de huisarts gegaan.

Hij heeft mij toen een crème tegen eczeem gegeven.

Dit hielp gelukkig.

Daarna werd ik ongesteld en ik gebruik alleen in de avond maandverband en ik ben toen toch weer vochtige toiletdoekjes gaan gebruiken.

Helaas nu dus weer 2 kleine scheurtjes.

Ben dus weer ah smeren, want ik lijk dus allergisch te zijn voor vochtig toiletpapier en maandverband.

Opzich nu wel blij dat ik dit weet, hoop dat het nu gauw weer over is.
Niet om je bang te maken echt niet. Maar is het een idee om je te laten doorverwijzen naar de gynaecoloog. Dat die je eens goed bekijkt?

Ik ben 10 jaar te lang aan het lijntje gehouden bij de huisarts en blijk lichen sclerosis te hebben in een zeer ver stadium.

Nogmaals echt niet om je bang te maken of te suggereren dat je wat ergs hebt maar laat het uitsluiten.

En nat toiletpapier is echt superslecht voor je huid down under.
En qua maandverband probeer maar eens kotex dat is zonder rotzooi erin. Of naturella.

Dat kan ik ook verdragen.
Hi Shoplustige78,

Dank voor je reactie.

Het is gelukkig geen lichen sclerosi, daar gaf de dokter ook uitsluitsel over en als ik plaatjes opzoek lijkt het er ook niet op.

Ben nu alweer paar daagjes ah smeren en de sneetjes zijn weer geheeld.

Je maandverbandtip zal ik onthouden of ik gebruik alleen tampons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven