Gezondheid alle pijlers

Schildklier: Thyrax maar doodeng

12-09-2007 07:17 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop al jaren rond met klachten (vermoeidheid, kouwelijkheid, spierzwakte, lusteloosheid). Zo'n 8 jaar geleden ben ik geprikt, niet op schildklier maar op Hb, deze was toen te laag en is behandeld, maar dat veranderde feitelijk maar weinig aan de klachten. Nu anderhalf jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met weer dezelfde klachten: ik was het zat om niet gewoon de trap op te kunnen lopen zonder te hoeven uitrusten en niet gewoon een avondje uit te kunnen zonder daarvoor twee weken te boeten. Hij gooide het eerst op stress, uiteraard het zat tussen de oren, en ik heb toen nog aardig moeten zeuren om toch een prik te krijgen. Ik wist toen nog niks van de schildklier af, dus mijn waardes van toen (TSH 6.2 en FT4 16.7) zeiden me niet zo heel veel. De huisarts gaf aan dat dit weliswaar niet goed was, maar dat ik over een jaar maar moest terugkomen. Enfin, vorige week weer geprikt, waardes zijn verslechterd (TSH 7.6 bij FT4 14.5) en ik ben vanochtend begonnen met 1 tablet Thyrax, die ik over twee weken zou moeten ophogen naar 2 tabletten.

Ik vind het DOODENG!! De huisarts schreef dit voor in een telefonisch consult, alsof het niets bijzonders is. Maar nadat ik op internet informatie heb gezocht over hypothyreoïdie en medicatie heb ik een potje zitten brullen. Ik voel me nu weliswaar al jaren niet fit, maar omdat dit er zo geleidelijk aan is ingeslopen ben ik eraan gewend. Ik ben zo bang dat deze Thyrax alles gaat veranderen! Dat ik ben overgedoseerd, of dat ik me nu juist voor het eerst sinds mijn volwassen leven goed ga voelen (en me moet realiseren dat ik me dus al die tijd met een REDEN zo slecht heb gevoeld). HELP! De afspraak is dat ik over 3 maanden terugkom om bloed te prikken, en ik heb me sowieso voorgenomen om dan een dubbele afspraak te maken om e.e.a. op een rijtje te zetten, maar in de tussentijd...

Wie heeft er nog meer een te traag werkende schildklier en wil daar met me over praten??
Balen zeg VivaFeelFree dat je alweer blaasontsteking hebt! Zo te lezen doe je er genoeg aan om het te voorkomen en lijkt het er op dat je in dat opzicht nogal pech hebt. Beterschap maar weer!

LeoLeo, hoeveel omhoog zou je dan moeten? Ik verwacht ook niet dat je acuut klachten krijgt wanneer je iets omhoog zou gaan. Maar je moet er zelf natuurlijk achter staan en ik kan me ook voorstellen dat je daarmee wacht tot je weer uit NY bent. Heel veel plezier!

Loona, de assistente die je aan de lijn had, ging ze echt uit van de info van je vervangend huisarts of trok ze haar eigen conclusie?

Het lijkt mij ook dat een tsh van 9.6 nog te hoog is. Zeker als je er thyrax bij slikt.

Zo te lezen ligt jouw T4 wel binnen de norm. Ik zou met deze waarden ook verwachten dat je het advies krijgt om op te hogen. Groot gelijk dat je het de 25e gaat aankaarten bij je huisarts, want zo te lezen kan het beter. Zeker omdat je je nu minder voelt dan toen je net met de thyrax was begonnen.

Ik heb ook ergens gelezen dat huisartsen 'vroeger' pas tot behandeling overgingen wanneer de tsh 10 of hoger was. Tegenwoordig wordt vaak ook voor behandeling gekozen wanneer de tsh lager is dan 10 (maar wel hoger dan de referentienormen).

Ik weet niet uit mijn hoofd wat de internistenrichtlijn is, maar is het niet zo dat de tsh voor een thyrax-slikker onder de 2 moet uitkomen? Als ik naar mezelf kijk, ben ik me pas echt beter gaan voelen sinds mijn tsh daaronder zit.

Nu moet je natuurlijk altijd uitkijken dat de tsh niet te laag wordt, maar een tsh van 9.6 lijkt mij echt te hoog om niet meer op te hogen. Hopelijk kom je eruit met jouw eigen huisarts en als je je daar niet goed onder voelt zou je je kunnen laten doorverwijzen. Succes!

Wat ik precies heb, moet dus nog verder onderzocht worden, maar ze zitten in de richting van pcos te denken. Ik geloof dat hier ergens ook topics over dit onderwerp zijn. Niet iets ergs op het eerste gezicht, maar het roept wel weer onzekerheid op. Het zou in ieder geval weer bepaalde klachten (zoals mijn rare hormoonhuishouding en hoge cholesterolwaarden) kunnen verklaren.

Het zal denk ik ergens in juni worden voordat ik echt duidelijkheid krijg hierover, welke gevolgen het voor mij heeft en hoe de symptomen behandeld kunnen worden.

Tot die tijd probeer ik mij er zo min mogelijk druk over te maken. Ik ben wel blij dat het eindelijk uitgezocht wordt.

Ik ga ook weer wat doen. Fijne dag iedereen.
quote:Tja2 schreef op 17 april 2008 @ 12:16:

een tsh van 9.6 lijkt mij echt te hoog om niet meer op te hogen.

Wat een geweldige volzin

Wat ik ermee bedoel is dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je met een tsh van 9.6 het advies krijgt om niet meer op te hogen.

Wat is daar de reden van?
@ Tja2, ja dat is dus wat ik ook niet snap. Dat de HA mij van de pillen afhoudt zolang ik een TSH van onder de 10 heb snap ik nog wel. Maar als ik toch al aan de Thyrax ben...waarom dan niet helemaal goed ingesteld worden?

In feite is mijn T4 wel nog goed en binnen de waardes dus de hoeveelheid hormoon wat er in mijn lijf zit is nog goed. Misschien dat het daarmee te maken heeft.

Wel lekker dat ze jouw hormoonhuishouding even gaan nachecken. Weet je tenminste zeker waar je aan toe bent!
Ja, dat vind ik ook fijn. Eindelijk duidelijkheid. Duurt even, maar dan heb je ook wat

Een T4 van 15 zit wel binnen de waardes. Maar de tsh van 9.6 geeft volgens mij wel aan dat je lijf nog steeds erg hard moet werken om die T4 op dat niveau te krijgen.

Ik zou daarom verwachten dat je meer schildklierhormoon voorgeschreven krijgt om je lijf een handje te kunnen helpen daarmee.

In ieder geval veel succes met overleggen, de 25e. Laat je weten hoe het afloopt?
Kinke,

Cranberry's en het sap daarvan zijn goed voor de urinewegen. Het houdt de urinewegen schoon. Of je er echt een blaasontsteking mee kan verhelpen? Maar het is misschien te proberen om het te voorkomen. Bij een reformhuis hebben ze wellicht zuivere cranberrrysap.

Sterkte ermee.

Wil
Hallo,

Ik zit nog even berichtjes te lezen en kom erachter dat niet Kinke maar Viva blaasontsteking heeft en dat mijn cranberry tip dus voor Viva bestemd is. Hoop dat het een goeie tip is.

Groeten, wil
Hoi Wil,

Ja inderdaad, ik was degene met blaasontsteking! Sinds gisteren zit mijn kuur er weer op en tot nu toe (afkloppen) nergens meer last van.

Bedankt voor de cranberry-tip! Ik heb nu van die cranberry-capsules gehaald die je als voedingssupplement kunt gebruiken, in de hoop dat de blaasontsteking wegblijft.

Hoe is het verder bij iedereen?

Hier weinig nieuws te melden, behalve dan dat ik geniet van dat heerlijke zonnetje zelfs ook al heb ik door mijn werk geen tijd om buiten te zitten. Eindelijk mooi weer!

Fijne dag allemaal!
Fijn VivaFeelFree dat de blaasontsteking over lijkt te zijn. Hopelijk blijft dat zo!

Ik heb ook weinig nieuws te melden. Ben ook blij dat het weer beter is. Eindelijk het zonnetje!

Loona, succes morgen als je de huisarts belt. Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt.

Fijne avond iedereen!
Rustig hier!

Heb zelf overigens ook niks te melden..we zijn hier gegrepen door een of ander virus waardoor we niks binnenhouden...heeeel lekker, NOT.

Schildklier gaat goed, en de scan heeft niks bijzonders opgeleverd helaas (want ik wil wel weten wat het nou is!) en gelukkig (want ik heb dus "niks"!).

Afijn, verder alles ok. Ben deze week vrij en ga eens lekker genieten!

fijne dagen allemaal,

Kinke
Zo, ik heb even een belafspraak gemaakt met de HA over mijn waardes. Volgens mij moet ik namelijk gewoon iets meer thyrax slikken want mijn TSH was vorige week dus nog gewoon 9.6

Maar de HA was er natuurlijk weer eens niet, dus nu wordt ik vrijdag gebeld door hem en kan ik het even bespreken. Ach, heeft geen haast, maar wil het wel even weten!

Verder heb ik echt een superblije week haha. Ik ben namelijk al heel lang bezig met een carrièreverandering. Ik werk nu al 5 jaar in de zakelijke dienstverlening, maar ik wil al heel lang heel graag de zorg in.

En nu ben ik afgelopen week aangenomen voor een betaalde leerplek in een ziekenhuis! Dus nu ga ik vanaf augustus 4 dagen werken en 1 dag naar school Even weer leren en omscholen tot een beroep wat beter bij mij past! Dus ben er superblij mee!!Eindelijk is het gelukt!

Iedereen al leuke plannen voor morgen Koninginnedag? Echt jammer dat het weer niet echt wil meewerken... Ik ga maar weer naar Amsterdam mij even in de drukte begeven morgen. Wordt vast gezellig!

Fijne dag allemaal!
Loona, ben benieuwd wat je HA zegt.......En wat leuk van je leerplek! gefeliciteerd! Altijd fijn om weer wat verder te groeien in je talenten en wensen!

Hoe zou het met Suffie zijn? Ze zou toch al terug moeten zijn van Turkije....? Ik hoop maar dat alles naar omstandigheden goed is met haar.

Hier verder weinig enerverend nieuws. Morgen een begravenis van de moeder van een vriendin. Verongelukt, onverwacht en veel te jong. Mijn eigen moeder is ook onverwacht snel gestorven 8 jaar geleden en dit haalt veel naar boven.

Verder de balen van mijn kilo's teveel....heb een dietiste gemaild, nu eens kijken of zij wat kunnen doen. (nee, ik doe het werk, zij de tips! )

Jullie nog leuke Koninginnedag gehad? Wij hebben weinig gedaan, met de kindjes naar een kindermarktje geweest en puzzel e.d. gescoord voor weinig. Altijd leuk!

Hoe was A'dam?

Liefs, Kinke
Hallo Allemaal,

Ik lees al een poosje met dit topic mee ( het is veel te lang om in 1 dag door te lezen) en wil nu zelf ook wel mee kletsen.

Vorig jaar november kreeg ik te horen dat ik schildklierkanker had en een gezwel had van ongeveer 5 cm en een aantal knobbeltjes. Het was wel een klap in je gezicht maar er werd gelijk gezegd dat dit 1 van de beste soorten was dat heel goed behandeld kon worden. Na een gesprek met de chirurg hebben we besloten om de hele schildklier te verwijderen want ik had geen zin in een 2e operatie. Dit alles is eind december allemaal gebeurd en nadat ze alles bekeken hadden bleek inderdaad dat het een papillaire carcinoom was met daarnaast nog een ontsteking. Begin februari heb de radioactieve kuur gehad en toen ben ik ook begonnen met de Thyrax gelijk met 200. Na 4 weken kwam ik bij de endo en die vertelde dus even in het kort wat me nog te wachten staat. Ik had op het moment dat ik starte met de thyrax een waarde van 110 en na een maand was die al heel hard terug gegaan naar 2,7. Ik moest 1 blauwtje extra gaan slikken. Nu weer 1 maand verder was het teveel gedaald tot 0,6 dus mijn dosis op dit moment is 212,5.

Eind mei ga ik weer naar het ziekenhuis terug om mijn bloed te laten prikken en dan zxien we wel wat er dan weer is. Dan moet ik ook langs de KNO arts om te kijken of mijn stemband alweer werkt want die is waarschijnlijk zwaar gekneusd of heel misschien is er tijdens de operatie een zenuw geraakt zodat het niet meer werkt. Op zich gaat het met praten behoorlijk goed behalve als ik teveel aan het woord ben dan merk ik het wel dus wekren doe ik nog steeds niet en daar baal ik best wel van.

Op zich gaat het slikken goed en voel ik me redelijk.

Groetjes Jolanda
Hallo allemaal,

Ik ben er weer en NY was helemaal te gek!

Mn thyrax heb ik na het vliegen gewoon thuis genomen, niks aan de hand dus. Ik heb weinig tijd, dus moet ervan door. Doei!
Ben benieuwd hoe je het heb gehad in NY LeoLeo! En welkom weer in regenachtig Nederland. Alhoewel...mooi weer is coming

Heb vanmorgen weer mijn eigen HA gesproken. En...mijn gevoel was goed! Mijn eigen HA was het er niet mee eens wat de vervangende arts had gezegd.

Dus...ik ga omhoog met een pilletje en slik vanaf morgen 3 blauwtjes. Wil ik ook graag, want snak ernaar me weer fitter en vitaler te voelen. Lijk wel weer in een winterdip te zitten qua energie.

Even snel berichtje, want het is laat en mijn ogen vallen dicht!!

Groetjes!
Ow, en welkom JozonderSchild! Heftig verhaal zeg... Ook dat je stembanden erbij geraakt zijn...pfoeh... Hopelijk gaat het allemaal steeds wat beter en zijn je bloedwaardes eind mei goed. We duimen voor je!
Hoi iedereen,

Poosje niet geweest hier...

JozonderSchild, welkom! Inderdaad heftig verhaal. Sterkte voor eind mei, ook ik duim mee. Voor een gunstige bloeduitslag. Veel sterkte ook met je stembanden.

Kinke,

wat een rotnieuws over de moeder van je vriendin. Kan me voorstellen dat zoiets ook bij jou veel naar bovenhaalt... Sterkte met alles

Vervelend van je kilo's. Ik herken het een beetje. Ikzelf ben (nog) niet te zwaar, maar ben laatst toch tot de ontdekking gekomen dat veel kleding van afgelopen jaar niet meer past.

Ik ben al tijden gezond aan het eten en sinds een paar weken doe ik ook regelmatiger aan sport. Maar mijn buik groeit... Grrr. In mijn geval wordt de lichamelijke kant tzt nog verder uitgezocht en waarschijnlijk gaat zich daarbij ook een dietist bemoeien. Ben daarom ook wel nieuwsgierig naar wat jouw dietist gaat zeggen. Iedere situatie is natuurlijk anders, maar tips zijn altijd welkom ...

Ben ook benieuwd hoe het met Suffie is. Ik weet niet precies wanneer ze precies terug zou komen uit Turkije. Ik hoop ook dat het naar omstandigheden goed gaat.

Loona, fijn zeg dat je mag ophogen en goed dat je het nog hebt gecheckt bij jouw eigen huisarts! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

LeoLeo, welkom terug en fijn dat NY te gek was!

Hier is het ok. Tot nu toe de meivakantie goed doorgekomen en met name vandaag erg genoten van het warme weer. Hoe gaat het met jullie ?

Groetjes!
De bloedwaardes zullen vast wel goed zijn, ik voel me behoorlijk goed allen iets vermoeid maar daar ben ik wel aan gewend dat hoort erbij zeg ik maar.

De meivakantie is heerlijk hoor al moet ik me wel aanpassen aan dit weer het is iets te warm, maar daar komen we wel doorheen.

Mischien een hele rare vraag maar hebben jullie ook last van jeukende oogleden? Af en toe heb ik er dagen tussen zitten dat het erg jeukt en s'avonds zijn mijn ogen opgezet net of er vocht in zit.

Groetjes En geniet van de warme dagen.
Hoi allemaal,

Voor mij ook weer even geleden dat ik hier was. De vrije dagen heb ik besteed aan geklus in huis, dus vandaar. Nu weer aan het werk, maar gelukkig komt er al snel wéér een lang weekend aan ivm Pinksteren.

Kinke, waar ben je geweest met Koninginnedag? Wij hebben dus geklust, maar hier in de buurt is eigenlijk ook weinig te beleven, daarvoor zouden we echt al een tijdje moeten rijden om ergens te komen waar er markt is

Hoe was de begrafenis, weer een beetje bekomen?

Jozonderschild: leuke nickname, maar heftig verhaal! Daarbij stelt mijn 'kwaaltje' niet zoveel voor. Jeukende ogen heb ik overigens niet, wel eens dat ze wat opgezet zijn maar ik moet zeggen dat ik daar de laatste tijd niet veel last meer van heb.

Leoleo: meer meer! Hoe was het?

Loona: hoe gaat het nu met een extra blauwtje?

Tja heb jij al meer duidelijkheid over wanneer ze meer lichamelijk onderzoek gaan doen en dergelijke? Lijkt me vervelend om daarop te moeten wachten.

Hier zit ik met de handen in het haar. Ik zit nu in mijn stopweek en aangezien ik wéér zoveel verschil merk (veel minder slapen, veel fitter, betere stoelgang) heb ik de knoop doorgehakt en besloten te stoppen met de pil (oftewel: ik begin niet aan een nieuwe strip).

Het is echter écht niet de bedoeling dat ik zwanger word, nog voor mijn huwelijk, dus ik had al een voorraadje condooms aangeschaft. Alleen, nu lees ik op de site van de nvog dat de kans op zwangerschap bij condoomgebruik maar liefst 3 procent is??

Jeetje, dat had ik echt veel lager ingeschat, en ik snap ook niet goed hoe het kan (gebeurt het dan zó vaak dat dat ding scheurt?)

Dus ik moet er nog maar eens goed over nadenken, want dat risico wil ik eigenlijk niet nemen!
Hallo,

Ben nu ook aan het werk, maar tussendoor toch even spieken ...

Jozonderschild: Hier gelukkig ook geen jeukende ogen. Heb weleens (vooral in de winter) dat ze iets opgezet kunnen zijn, maar dan meestal 's ochtends en als ik niet goed geslapen heb. Maar de laatste tijd heb ik er geen last van. Ik zal het nog moeten nakijken, maar denk dat ik op dit moment de juiste hoeveelheid schildkliermedicatie slik. Misschien dat dat uitmaakt?

VivaFeelFree, over 4 weken heb ik een afspraak, ben benieuwd. Ik ga er niet van uit dat ik iets ernstigs heb.

Wachten is niet leuk inderdaad, maar ik probeer me daar zo min mogelijk druk over te maken. Op dit moment voel ik me meestal goed en ik ben blij dat e.e.a. eindelijk echt wordt uitgezocht, dat ik duidelijkheid krijg. Als ze dat goed doen, dan is het wachten mij wel waard .

Wat een gedoe ook he met anticonceptie... Vervelend dat je zoveel last hebt van de pil. Ik heb het niet meer op een rijtje, maar had je al geprobeerd om op een ander merk over te stappen? Niet dat ik daar ervaring mee heb, was iets wat me te binnen schoot.

Fijne dag iedereen,

groetjes!
Tis heel rustig hier...zijn we allemaal aan het genieten van het mooie weer?

Hier alles wel okee, heb weer holte-ontsteking, maargoed, laten we hopen dat het zonnetje dat ook oplost, dan ben ik weer helemaal de oude.

Schildklier gaat goed volgens mij, ik voel me stabiel.

Volgende week moet ik naar de dietiste, en daarvoor moet ik een eet-dagboek bijhouden. Volgens mij val je alleen daar al van af, want je wordt je wel bewust van wat je eet! Ben overigens geen schokkende dingen tegengekomen in mijn eet-patroon, dus ben evengoed erg benieuwd wat de dietiste ervan vindt en zegt.

Jeukende ogen heb ik niet...maar zou dat niet ook veroorzaakt kunnen worden door de pollen enzo? Hooikoorts?

En anticonceptie...ik slik al jaren de pil niet meer en heb daarna gebruik gemaakt van de persona. Zo'n computertje. Is de eerste maand wel arbeidsintensief, maar daarna viel het me reuze mee, en bovendien heeft het me een goed inzicht gegeven in hoe mijn cyclus in elkaar steekt. En je kan hem ook "andersom"gebruiken, als je juist wél zwanger wilt worden! Handig! Ik heb hem hier nog, dat computertje, dus laat maar weten, dan kun je hem van me krijgen! Het enige wat je dan nog zelf moet kopen zijn de bijbehorende sticks.

Verder weinig nieuws....begravenis was erg verdrietig en ook heel mooi. Heb tranen gelaten en dat was ook wel gezond!

Verder druk bezig met gedoe rond bruiloft. We willen in Schotland trouwen, maar oei, dat valt niet mee, locaties zijn óf waardeloos, of niet te betalen.....Hmmm, we moeten dus nog goed zoeken of een ander plan bedenken.

Suffie, ik denk maar dat je nu je kuur aan het doen bent.....? Ik hoop dat je relatief ok bent. Wil graag weten hoe het met je is. Nou ja, liefs en knuffel vanaf hier.

Liefs! Kinke
anoniem_48314 wijzigde dit bericht op 14-05-2008 10:00
Reden: speelvaut!
% gewijzigd
@Viva ik heb geen ervaring met het slikken van de pil en thyrax. Ik mis al 11 jaar 1 eierstok en mijn man heeft zich laten helpen ja dat gaat bij jullie niet op natuurlijk maar als jij je er beter bij voelt zou ik de pil ook laten staan maar een andere optie kan ik je niet geven helaas.

@ Kinke het is altijd een hele klap als iemand overlijd en ja dan is een begrafenis altijd moeilijk, het is wel een troost dat het afscheid "mooi" was.

Je hebt je wel veel op de hals gehaald om te trouwen in Schotland wel een mooie omgeving lijkt me veel succes met de verdere voorbereiding.

Ik ben gisteren bij de hematoloog geweest ( vorig jaar zijn er leukemie cellen gevonden in mijn huid gevonden maar in het bloed is niks te vinden), ik had beter bloed kunnen prikken en dan naar huis kunnen gaan had me heel wat tijd gescheeld. We zijn al vroeg weg gegaan maar ja de file's (wist ik van te voren) maar als je een uur van te voren moet bloed prikken dan moet je wel op tijd weg. Maar goed toen ik eindelijk aan de beurt was had ze geen dossier van mij en de bloeduitslagen waren ook nog niet binnen dus ik schoot er niks mee op alleen 1 geluk dat ik niet door gestuurd word naar de maag- lever- en darmspecialtist. Ik had weken last van buikpijn en ben door de scan gegaan en daar waren uitstulpingen te zien, ik moest nog even een maand aan kijken en nu gaat alles behoorlijk goed het ligt dus waarschijnlijk aan de thyrax ik was in die tijd te goed afgesteld dus de darmen deden het een beetje te goed. Bij haar hoef ik pas weer over 6 weken terug te komen dus heb weer even rust. Over 2 weken naar de KNO daar kijk ik meer naar uit maar we moeten geduld hebben en dat is iets wat we allemaal moeten hebben maar bijna nooit goed uitkomt.

Geniet nog even van de lekkere temperaturen.

Groetjes!
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer even.

Ik heb wel vanalles te melden, maar het heeft niet (veel) met de schildklier te maken

Ik ben inmiddels gestopt met de pil. Zie ook mijn andere topic op deze pijler over condooms als anticonceptie binnen een vaste relatie.

Een ander merk heb ik wel overwogen maar leek me ook niet echt de oplossing ('vroeger' heb ik eerst de Diane geslikt, nu al een aantal jaren Microgynon maar in de tussentijd is dat ook even een andere geweest die toen goedkoper was en met dezelfde effecten).

Enfin, ik had dus besloten om na de afgelopen strip te stoppen met de pil. Vriendjelief was het er mee eens en ik heb condooms in huis gehaald. Toen zei mijn vriend echter dat hij het helemáál niet erg zou vinden als er nog vóór onze bruiloft een kleintje komt. Ik wil echter niet hoogzwanger zijn (of uitgerekend) op onze trouwdag, uiteraard, dus we hebben nu besloten om de condooms pas volgende maand in te voeren. Mocht er in de tussentijd een zwangerschap van komen (wat ik niet verwacht), dan beschouwen we dat als een kadootje en ben ik nog ruim voor onze bruiloft bevallen. Zo niet, dan toch die rubbertjes.

Best spannend dus (sowieso al, het voelt echt alsof ik mijn lichaam moet herontdekken).

De pil komt er in ieder geval niet weer in, want ik heb het fitte, wakkere en energieke gevoel na mijn stopweek behouden. Kortom ik voel me momenteel geweldig, ik had een jaar geleden niet gedacht dat dit bestond.

Jozonderschild; ik kan me voorstellen dat het voor jou anders is en dat jij je misschien niet zo geweldig voelt. Ik heb respect voor de manier waarop je praat over je gezondheid, het is niet niks wat je allemaal vertelt. Gelukkig viel het deze keer mee, ik hoop op een positieve wind voor jou!

Kinke; bedankt voor je aanbod van de Persona! Ik had er zelf al naar zitten kijken maar vond het apparaat te duur

Ik zou hem zelf niet durven gebruiken als (enige) anticonceptiemiddel, maar het lijkt me heel handig om op die manier inzicht te krijgen in je cyclus! Op dit moment heb ik ook bijvoorbeeld geen idee wanneer ik een eisprong en/of menstruatie kan verwachten... Dus ik hou me graag aanbevolen. Wat wil je ervoor hebben, en hoe werkt dat zo via dit forum?
Vivafeelfree, mail me maar even op Kinke100@hotmail.com

Dan komt het allemaal wel goed!
Hallo iedereen,

Rustig hier

Kinke, het klinkt alsof er veel op je pad komt. Dus bij deze een

Spannend zeg dat je in Schotland wilt trouwen! Succes met zoeken naar locaties. Ik heb ook een paar dagen bijgehouden wat ik eet en inderdaad, wat een bewustwording Ook hier geen schokkende dingen, maar heb jij ook dat je dat bijna niet meer durft zodra je alles moet opschrijven?

Jozonderschild; het is inderdaad niet niks wat je vertelt. Ik hoop ook dat er snel weer een positieve stroom energie jouw kant uitstroomt.

Suffie, mocht je meelezen, voor jou ook .

VivaFeelFree, ik had ook een paar berichten van je andere topic gelezen. Zo te lezen kan het meerdere kanten opgaan , ben benieuwd. Fijn dat je je in ieder geval weer een stuk fitter en wakkerder voelt.

Met mij is het ok. Heb ook totaal niks te melden op schildkliergebied. Voel me veel energieker en daadkrachtiger, doe weer leuke dingen, daar ben ik blij om.

Fijne avond iedereen en groeten!
Hoi allemaal,

Ik zal ook weer even meedoen met het omhoog houden van ons topic

Nog steeds zonder schildkliernieuws overigens. Ik neem nu braaf mijn tabletjes elke dag maar verder merk ik niks van mijn 'chronische ziekte'.

Hoe is het met jouw holte-ontsteking Kinke?

En wat leuk dat jullie in Schotland gaan trouwen! Is daar een bijzondere reden voor? En staat de datum al vast trouwens?

Wij hebben de locatie, het gemeentehuis en de kerk (we zijn niet zóóó katholiek hoor, maar door mijn vader naar het altaar gebracht worden dat lijkt me wel wat) al vastgezet, dus voorlopig hoef ik niet veel meer te regelen, dat komt over een tijdje wel weer.

Leuk om ook weer wat van jou te horen Tja, fijn dat het ook goed gaat op schildkliergebied

Ik neem inmiddels ook een multivitamine (met extra foliumzuur, je weet maar nooit...) en tel daarbij op de cranberry, al met al aardig wat pilletjes... Maar vooralsnog helpt het (geen vreemde ontstekingen meer gehad sinds ik ermee begon).

Verder ben ik nog volop bezig mijn lijf te verkennen, ik heb nu al een paar dagen buikpijn (alsof ik ongesteld ben), maar verder niks. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat komt! Eisprong, naderende menstruatie, of misschien gewoon door het stoppen met de pil?? Hopelijk kan de persona mij daar straks meer inzicht in geven (nogmaals bedankt Kinke ;) )!

Zijn jullie allemaal lekker sportief bezig met dit weer?

Ik wil eigenlijk wel weer eens iets gaan doen, maar tegelijkertijd zoek ik het niet zo... Waar is Monty de fanatieke hockeyster ?

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven