Gezondheid alle pijlers

Schimmelinfectie

08-10-2012 21:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve viva-dames.

Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, ik heb hiervoor van die '' eitjes '' gekregen van de huisarts en de klachten nemen nu steeds meer af..

Waar ik eigenlijk ( hoe dom ook ) helemaal niet aan gedacht heb is, mijn vriend.. Moet hij ook behandeld worden, hoe groot is de kans dat hij het ook heeft? is het echt besmettelijk, of valt het mee?

Hij heeft verder geen klachten..

ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

Liefs Wished,
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb t een keer gehad toen ik zwanger was en toe was het niet nodig om m'n man te behandelen maar het leek me wel zo logisch, dus aan mij heb je niks
Haha oke, Weekend..

Dan lijkt mij het niet, dat het zo nodig is toch? anders had jou huisarts jou man toendertijd ook wel een kuur gegeven toch?
Ja is ontzettend besmettelijk. Hij hoeft er geen last van te hebben maar draagt de schimmel wel bij zich nu en zal jou weer besmetten. Heeft de huisarts er niet naar gevraagd dan?
Ja, hier moest man ook behandeld worden, ookal had hij geen last.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik heb het ook twee keer gehad en heb toen niets voor mijn vriend meegekregen... is niet naar gevraagd en heb er eerlijk gezegd zelf ook niet over nagedacht! Misschien even bellen met de assistent morgen?
Er is dus net als bij summerdee niet om gevraagd, terwijl als je zwanger ben er zoiezo lijkt me geen risico genomen moet worden.
Oke, Ja ik zelf wist ook nooit beter dan dat het besmettelijk was, maar heb ook weleens gehoord dat mannen er veel minder vatbaar voor zijn..

Ik kan inderdaad morgen eens met de assistente bellen..

Bedankt voor de reacties
Nee daarom?! Bijna bij geen een , huisarts geven ze het voor je vriend mee? vind ik echt vreemd!!
Wel om gevraagd, de keren dat ik het had. Alleen als er duidelijk klachten zijn bij de man is het nodig, zeggen ze hier.
Ik heb een infectie gehad die niet weg wilde gaan en bij de laatste kuur (eieren+zalf+orale pil) zei de huisarts dat als dat niet zou helpen, mijn man zijn huisarts zou moeten bellen voor een kuur omdat ik dan misschien tijdens de seks steeds opnieuw besmet zou worden door mijn man.

De huisarts was wel erg optimistisch over ons seksleven...
Haha oke!

Ja mijn vriend gaat morgen de huisarts even bellen, en dan horen we het wel.. Ik weet het ook eigenlijk niet.
hier een ervaringsdeskundige. Na jaaaaaren vol klachten weet ik alle ins en outs van deze candida-infectie. Het is niet nodig dat je vriend mee wordt behandeld, het is niet besmettelijk.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik (na mijn zoveelste proging met het zoveelste verschillende medicijn dat op de zoveelste andere manier toegediend diende te worden) mijn vriend alsnog naar de huisarts heb gestuurd voor een zalfje. Ik wilde gewoon dat hij even inzag dat het echt heel vervelend was voor mij.. Inmiddels gebruik ik elke maand preventief fluconazol. Het is voor mij het endige wat werkt en als ik het een maand niet neem dan ben ik meteen de pineut =(
Wow! Labello

Wat vreselijk vervelend voor jou zeg! Arghh, lijkt me om gek van te worden iedere keer!! Dus jij moet preventief blijven slikken/of smeren om het te voorkomen?

Ik dacht dus wel dat het besmettelijk was, dus dat is een heel nieuw nieuwtje vooor me haha!
Hi Dames,

Erg vervelend..

Ik zit met een soort gelijk iets.. Denk ik?

Ik gebruik geen anticonceptie ( al 2 jaar niet meer ) hormonen schommelen dus iedere maand flink!

Het is mij opgemerkt dat na mijn menstruatie mijn afscheiding heel dun wordt.. De eerste dagen erna zo vloeibaar dat als ik smorgens opsta het er zo uit kan lopen.. Echt vreselijk!

Ook heb ik t idee dat de schimmelinfectie daarna even om de hoek kom kijken..

Heb ook vaak last van een geïrriteerde vagina als mijn vriend in mij is klaargekomen en ik het niet meteen uitspoel onder de douche...

Snap dat die hormonen het 1 en ander kunnen veroorzaken in het lichaam maar het begint wel vervelend te worden nu...

Tips ? Anybody ?
Jaaaaaa ontzettend balen. Ik heb er ook regel matig last van. Helemaal nu ik weer een vriend heb. Wat moeten wij vrouwen toch altijd veel doorstaan, vinden jullie niet? Ik heb er op het moment ook weer last van.. jeuk, branderig gevoel, balen. Heb ik ook een vraag. Moet je met deze klachten altijd naar de huisarts? Of lost het ook weleens vanzelf op? Ik douche me steeds schoon met lauw water. Trek nu alleen katoenen ondergoed aan en heb het idee dat het minder wordt. Of gaat zoiets alleen maar weg met medicatie?
Don't worry be happy
Zolang je vriend geen klachten heeft kan het geen kwaad. Daarbij is een schimmelinfectie niet schadelijk ofzo. Het is gewoon ontzettend vervelend, meer niet. Sterkte ermee!
Waarom zou je niet een recept vragen Jojanneke? Je doet jezelf daar toch een groter plezier mee, lijkt me. Rond blijven lopen met jeuk is niet fijn.
,
Hai viva-meiden

Even een kleine update van mij:

Mijn vriend heeft vanmorgen zijn huisarts gebeld, en hij hoeft niet behandeld te worden, omdat hij geen klachten heeft, zolang er geen klachten zijn is er ook geen aanleiding voor dat hij het ook heeft opgelopen.

Dus, ik ben nu uitbehandeld en dan zien we wel verder, als ik nu binnen korte tijd weer een infectie heb, dan gaan we sowieso beide aan de zalf, want dan weten we hoe het komt haha!

@ Jojanneke, ja dat klopt wij als vrouwen hebben heel wat door te maken haha!

Oh, @ Atjuuh

Wat vervelend voor je zeg, fijn dat je nu iets hebt gevonden zodat je het niet meer hebt gekregen!

Ik hoop dat ik er voorgoed ook weer vanaf ben, denk het wel de laatste keer dat ik het gekregen heb is ook alweer 4,5 jaar geleden.

Liefs,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven