Gezondheid alle pijlers

Schimmelinfectie

24-03-2014 09:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Afgelopen vrijdag ben ik naar de HA geweest voor een plek op mijn been. Volgens hem is het een schimmelinfectie. Ik heb zalf gekregen en ben gelijk vrijdag begonnen met smeren. Nu heb ik opeens heel veel nieuwe plekjes op mijn benen en het begint nu zelfs op mijn buik, terwijl die plek op mijn been echt wekenlang de enige plek was! Het lijkt dus dat het komt door het zalf smeren..

Heb de assistente gebeld in de praktijk, maar zij had geen idee en ik moest vanmiddag maar terugbellen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ben heel bang dat straks mijn hele lichaam eronder zit!
Niemand? :(
Ja, maar dan niet met schimmel maar het zou gewoon eczeem zijn, was het krentenbaard de nare variatie en vrat mijn hele huid weg... en ik maar lekker uitsmeren.

Ik zou even de HA weer bellen voor de zekerheid.
Was je je handen wel voor en na het insmeren van de plek op je been?

Anders is de plek op (met name) je buik onverklaarbaar.

Zoals de assistente al tegen je gezegd heeft gewoon vanmiddag even weer bellen.
Ja, ik was altijd mijn handen en ik kom er naast het insmeren ook echt niet aan (het jeukt ook niet), dus voor mij zijn vooral de plekjes op mijn andere been en op mijn buik ook onverklaarbaar.
Dan zou het in theorie eigenlijk niet eens door het zalf smeren kunnen komen dat je nu meer plekjes hebt! (het is haast onmogelijk om niet via je handen, maar dus rechtstreeks met je been je buik te kunnen besmetten!).

Zou wel kunnen dat je bijvoorbeeld een schimmel infectie zoals ringworm hebt en dat je nou eenmaal gewoon meer plekjes krijgt omdat je weerstand momenteel wat minder is (om wat voor reden dan ook). Dus dat je niet meer plekjes hebt vanwege het smeren, maar omdat het op dit moment om wat voor reden dan ook zich op meer plaatsen in je lichaam manifesteert.
Ik ben geen dokter.

Wat ik denk is dat de dokter een verkeerde diagnose heeft gesteld, de zalf daarom niet werkt en hetgeen wat je mankeert zich uitbreidt.
quote:carretjerockt schreef op 24 maart 2014 @ 10:44:

Dan zou het in theorie eigenlijk niet eens door het zalf smeren kunnen komen dat je nu meer plekjes hebt! (het is haast onmogelijk om niet via je handen, maar dus rechtstreeks met je been je buik te kunnen besmetten!).

misschien bij het broek aantrekken?
En TO, al gebeld?
Ga even terug naar de huisarts, niemand hier kan met een zinnig woord er iets van zeggen.
Ik heb hetzelfde maar dan met eczeem. Heb al 3,5 week enorme plekken in mijn gezicht, heel vervelend dus. Heb nu een verwijzing naar de dermatoloog. Enige advies: blijven bellen. Werd tegen mij trouwens ook steeds gezegd dat het binnen een week beduidend minder moest zijn en dat ik anders weer een afspraak moest maken..
Ben inmiddels weer langs de dokter geweest en het was toch geen schimmelinfectie. Hij had geen idee wat het wel was en heeft nu een hormoonzalf voorgeschreven tegen eczeem, just in case. Als dat niet werkt, moet ik ook langs de dermatoloog. Ik ben benieuwd!
quote:Tomatensoep schreef op 24 maart 2014 @ 19:35:

Ik heb hetzelfde maar dan met eczeem. Heb al 3,5 week enorme plekken in mijn gezicht, heel vervelend dus. Heb nu een verwijzing naar de dermatoloog. Enige advies: blijven bellen. Werd tegen mij trouwens ook steeds gezegd dat het binnen een week beduidend minder moest zijn en dat ik anders weer een afspraak moest maken..Wat vervelend dat het in je gezicht zit! Ik hoop voor je dat het snel weg zal gaan, zalf smeren in je gezicht is ook niet alles..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven