Gezondheid alle pijlers

schimmelinfectie

06-10-2015 09:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de gouden tip. Ik heb al meer dan 10 maanden een nu chronische te noemen schimmelinfectie en ik moet er vanaf.

wat ik al gedaan heb of nog steeds doe:

katoenen ondergoed

Ondergoed heet wassen met neutraal wasmiddel

slapen zonder ondergoed

candida dieet

geen champignons, schimmelkaas en pinda's eten

zitbaden met azijn

verdunde appelazijn drinken

insmeren met kokosolie

bekkenbodem oefeningen tegen de spanning

veel medicijn kuren

naar een natuurarts

naar een homeopaat

extra vitamine slikken

mijn frustraties geuit

mijn hart gelucht

Zo veel mogelijk wandelen

koud afdouchen

niet wassen met zeep

Positieve gedachten zoveel mogelijk te herhalen

Ademhalingsoefeningen

Website oma weet raad bekeken

Website willie pillie en nog tig andere die ik al niet meer weet

geen geurding in de wc pot hangen

crancerry eten

veel water drinken

En nu ben ik vast nog wat vergeten, maar misschien is er nog iemand die iets weet wat ik niet weet.

En misschien heeft iemand ook tips voor als het dan weg is, hoe ik omga met die angst die ik dan heb dat het weer terug komt? Want het is al zo lang dat mijn lijf niet meer goed weet wat gezond zijn daar is en buiten proporties reageert op de verandering.
Ik zou naar de huisarts gaan. Misschien is het geen schimmelinfectie.
Geen inlegkruisjes gebruiken en een afspraak bij de gynaecoloog vragen.
tip: Menstruatie cup en wasbaar maandverband.

Heb je toevallig een spiraaltje?
OMG
Zo lang een schimmel infectie bestaat eigenlijk niet. Ik denk eerder aan focale vulvitis (vulvair vestibulitis). Ik ben geen dokter maar ik dacht ook al een jaar een schimmel infectie te hebben. Bij de dokter, gyneacoloog en fysio geweest en zij konden het allemaal niet verklaren want alles zag er ook rustig uit. Totdat ik naar een andere dokter ging en hij ineens zei: misschien is het FV, dat geeft vaak dezelfde klachten en is een ontsteking die niet met het blote oog te zien is. Helaas is er niet echt iets tegen te doen. Bij mij is het sinds 3 maanden weg sinds ik met de pil ben gestopt. Succes ermee!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Ik heb hier een keer een spray voor gekocht bij De Tuinen. Werkte geweldig. Dit zou ik je absoluut aanraden!
Ik had er door het spiraaltje heel vaak last van. Wat hielp was een vaginale douche (koud water) met een paar druppeltjes teatree oil. Maar misschien wel handig om eerst via de huisarts te weten of het niet iets anders is.
Natuurarts, homeopaat, maar "naar de huisarts gaan" staat er niet bij.
quote:dubbeltje4 schreef op 06 oktober 2015 @ 11:39:

Natuurarts, homeopaat, maar "naar de huisarts gaan" staat er niet bij.Jawel hoor want dat heb ik geschreven
quote:Blondie456 schreef op 06 oktober 2015 @ 11:47:

[...]

Jawel hoor want dat heb ik geschreven TO toch niet?
De huisarts wil me al bijna niet meer zien. Laatste keer was ze verre van blij. En gynaecoloog ben ik ook al x aantal keer geweest. Het enige wat zij kunnen bedenken is nog meer medicijnen. Ik ga ze bijna als zwakzalvers zien op dit gebied dan. En het kan we degelijk zo lang duren. Ik ben zelfs geen uitzondering al is de groep niet heel erg graag. Ja het is hardnekkig is wat je dan te horen krijgt.

En nee heb geen spiraaltje en ben niet aan de pil.

Maar bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ze kijken al of er meer aan de hand is, maar zolang de schimmelinfectie er is (en ja wel zichtbaar ) willen ze slecht ergens anders naar kijken.
hebben ze al een kweekje gemaakt?
Waarschijnlijk niet, maar ik vraag het toch maar even. Heb je naast deze klachten een aandoening waar je medicijnen tegen slikt die als bijwerking een schimmelinfectie kunnen veroorzaken?

Bij mij werkt een vaginale douche. Deze vullen met lauwwarm water en drie druppels tea tree oil. Maar bij jou lijkt het wel een heel hardnekkige klacht te zijn.
Zijn de klachten altijd even erg of is het bijv. vlak voor of na je menstruatie minder/erger? (Het is niet mijn bedoeling een arts te zijn, ik probeer alleen mee te denken).
Wordt het erger door sperma of bijv. het glijmiddel van een condoom?
Bedankt voor het meedenken☺ Het wonderlijjke is dat er steeds met een kweek niks uitkomt. Maar ze zien het dan wel met inwendig kijken zitten.

Seks is op dit moment al bijna 10 maanden niet aan de orde. Doet gewoon te zeer, dus daar kan het ook niet aan liggen.

En verder slik ik geen medicijnen. Maar ik heb wel een erg gevoelig lijf (ben hoog sensitief) en bij mij reageert dat altijd via mijn lijf. Ik reageerde ook heel heftig op met name de fluconazol medicijnen tegen de schimmel. Het is dan net of ik de zwaarste griep die je bedenken kan gehad heb en emotioneel ben ik ook helemaal van de kaart. Ik heb ongeveer een maand nodig om weer een beetje bij te komen alleen al van die pil. En helaas helpt het ook nog niet.
Ja nee, dan is het de hoogsensitiviteit, wist niet dat dit zich ook al in de flamoes openbaart. Niets aan te doen, helaas.
Ik Ben ook na de huisarts geweest voor een schimmelinfectie en mijn huisarts heeft mij laten onderzoeken of Ik suikerziekte had.Dit bleek zo te zijn en de schimmelinfectie is nu weg en heb er geen last meer van.
@pink: Je neemt nu medicijnen om je diabetes onder controle te houden?
quote:pink1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:20:

Ik Ben ook na de huisarts geweest voor een schimmelinfectie en mijn huisarts heeft mij laten onderzoeken of Ik suikerziekte had.Dit bleek zo te zijn en de schimmelinfectie is nu weg en heb er geen last meer van.
anoniem_246189 wijzigde dit bericht op 07-10-2015 09:27
Reden: verkeerde quote
% gewijzigd
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 06 oktober 2015 @ 17:01:

Ja nee, dan is het de hoogsensitiviteit, wist niet dat dit zich ook al in de flamoes openbaart. Niets aan te doen, helaas.
He ollekebollekesnolleke, als je cynisch wil doen, zoek je maar een ander om op te reageren. En goed lezen is ook een kunst. Ik zei alleen maar dat IK, vanwege mijn sensitiviteit, hevig reageer op medicijnen. Niet dat ik daar een schimmelinfectie van heb gekregen.
Heb het ook veel gehad, sinds ik met de pil ben gestopt heb ik er geen last meer van. Slik jij anticonceptie?? zoja welke ?? kijk daar eventueel eens naar. Het is echt heel vervelend, ik weet er alles van. Succes en sterkte!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Thanks:) En nee ik slik de pil niet. Ze gaan nu eindelijk verder onderzoek doen naar de samenstelling van mijn bloed. Dus niet de standaard dingen, maar uitgebreid. Het is namelijk net aan het licht gekomen dat er misschien een erfelijke factor meespeelt en voor mij zou dat een hoop verklaren. Daarmee is de schimmel nog niet weg, maar misschien staat dit het wel in de weg. Van de natuurarts hb ik namelijk geleerd dat een schimmelinfectie oa te maken heeft met dat je bloed te zuur is. Dat is ook wat dii fluconazol zou moeten tegen gaan. Als het zou werken. Je leert veel bij ondertussen;)

Afwachten dan maar.
Ik heb in het verleden er ook vaak last van gehad.

Sinds ik preventief knoflook capsules slik heb ik er veel minder last van. Gewoon van kruidvat huismerk, ik neem er 2 elke avond voor het avond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven