Gezondheid alle pijlers

Secondenlijm op mandarijn

25-10-2017 23:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,
Supermoeder zit verjaardagstraktatie te maken voor kind. Hij viert morgen zijn verjaardag op het kdv en ik plak van die wiebeloogjes op mandarijntjes want iets makkelijkers bestaat niet. Maar ineens vraag ik me af of de secondenlijm die ik gebruik vannacht door de schil heen kan dringen en morgenochtend onschuldige kindjes kan vergiftigen als ze de mandarijntjes opeten... Wie weet dit?
Bedankt!
Geen idee. Kan je niet beter voor de zekerheid glazuur maken en ze daarmee vastplakken?
Of honing of appelstroop gebruiken.
Soms heb ik zo'n dag dat ik denk: misschien moet ik maar gewoon een geit kopen en ergens op een berg gaan wonen.
:hihi: sorry, geen idee, maar zou mij ook zomaar kunnen gebeuren zo’n gedachtengang nadat ik al uren heb zitten ploeteren....
Zal er niet op wagen.. maar seconde lijm zal niet eens in me op komen om dit te gebruiken op ' eten '.
Bam!!!!
Secondenlijm is niet giftig, de eerste toepassing was namelijk als wondlijm! Pas later is het in huishoudens terecht gekomen.

Oké ik zou geen tube leegslobberen (zou dan je mond dichtplakken? O_O ) maar zo'n klein beetje kan in ieder geval geen kwaad.

Daarnaast droogt het heel snel keihard op, dus dan kan het toch niet meer door de schil heen dringen?
Ja, dat wordt doorzetten om alles overnieuw te maken zoals sommige zeggen....

Grapje :-D
de lijm heet secondelijm omdat het zo snel droogt. Door die eigenschap zal het niet door de schil heendringen.
ik ben het dus helemaal eens met Zanahoria

gefeliciteerd met je zoon trouwens ;-)
*ziet dertig mandarijen met wiebel ogen en dropveter-haren voor zich*'

:rofl:

En dat bedenk je nu?
Een met zanahoria en ouwe; het komt vast wel goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik gebruikte voor dat soort dingen gekookte aardappel, geleerd van mijn oma. Toen duct tape, secondelijm en tyrips nog niet bestonden. Ik heb nog foto albums waar de foto's decennia later nog even onwrikbaar en waterpas zitten als toen ze er in geplakt werden. Sorry voor offtopic, kwam zomaar even naar boven door jouw topic. Succes en een fijne verjaardag voor je zoontje!
zo heb ik eens eindeloos gefrot om die dingen ergens opgeplakt te krijgen en kwam ik er bij nummer 28 van 30 achter dat die oogjes afpelbare achterkantjes hadden. Het waren stickertjes dus plakten ook zonder lijm!

misschien bij jou ook wel?
Stefke schreef:
25-10-2017 23:26
zo heb ik eens eindeloos gefrot om die dingen ergens opgeplakt te krijgen en kwam ik er bij nummer 28 van 30 achter dat die oogjes afpelbare achterkantjes hadden. Het waren stickertjes dus plakten ook zonder lijm!

Oh wat een heerlijk herkenbaar topic!
Ik had het op dezelfde wijze als TO kunnen bedenken en net zoals jij aan het einde dit pas ontdekken.
Gedoe ook altijd met die traktaties, blij dat ik ervan af ben ;-))
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Stefke schreef:

Misschien wat Stefke al zei. Zijn het geen stickertjes?? Vaak wel namelijk.

Maar zo niet, secondelijn kan geen kwaad. De lijm droogt heel snel (seconde lijm ;-) ) en de schil van zo'n mandarijn is vrij dik. Maar als je toch twijfeld kan je altijd de tips gebruiken die hier al zijn voorgesteld (stroop, glazuur etc.) als je nog genoeg mandarijnen over hebt.
Mandarijnen zijn sowieso giftig. kan dat beetje secondenlijm ook nog wel bij. Zolang ze de schil niet opeten zal het wel loslopen...
Wel geweldig lief, zo’n ijverige mama die een supertraktatie knutselt... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Haha, ja wat een feestje weer! Superdom om er tegen het einde pas aan te denken, maar het klinkt allemaal heel logisch. Gewoon zo serveren. Ik heb eerst in de winkel goed gekeken en net nav de opmerking van Stefke nog een keer maar het zijn echt geen stickertjes :-D
Gelukkig maar dat je geen paprika's gekozen heb!

http://i.imgur.com/6tFxiO1.jpg
dubbelzijdige kleefpads en gefeliciteerd!
Niet zo zuuur!!!
Stefke schreef:

:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven