Secondenlijm op mandarijn
woensdag 25 oktober 2017 om 23:02
Lieve forummers,
Supermoeder zit verjaardagstraktatie te maken voor kind. Hij viert morgen zijn verjaardag op het kdv en ik plak van die wiebeloogjes op mandarijntjes want iets makkelijkers bestaat niet. Maar ineens vraag ik me af of de secondenlijm die ik gebruik vannacht door de schil heen kan dringen en morgenochtend onschuldige kindjes kan vergiftigen als ze de mandarijntjes opeten... Wie weet dit?
Bedankt!
Supermoeder zit verjaardagstraktatie te maken voor kind. Hij viert morgen zijn verjaardag op het kdv en ik plak van die wiebeloogjes op mandarijntjes want iets makkelijkers bestaat niet. Maar ineens vraag ik me af of de secondenlijm die ik gebruik vannacht door de schil heen kan dringen en morgenochtend onschuldige kindjes kan vergiftigen als ze de mandarijntjes opeten... Wie weet dit?
Bedankt!
woensdag 25 oktober 2017 om 23:09
Secondenlijm is niet giftig, de eerste toepassing was namelijk als wondlijm! Pas later is het in huishoudens terecht gekomen.
Oké ik zou geen tube leegslobberen (zou dan je mond dichtplakken?
) maar zo'n klein beetje kan in ieder geval geen kwaad.
Daarnaast droogt het heel snel keihard op, dus dan kan het toch niet meer door de schil heen dringen?
Oké ik zou geen tube leegslobberen (zou dan je mond dichtplakken?
Daarnaast droogt het heel snel keihard op, dus dan kan het toch niet meer door de schil heen dringen?
woensdag 25 oktober 2017 om 23:14
woensdag 25 oktober 2017 om 23:21
woensdag 25 oktober 2017 om 23:24
Ik gebruikte voor dat soort dingen gekookte aardappel, geleerd van mijn oma. Toen duct tape, secondelijm en tyrips nog niet bestonden. Ik heb nog foto albums waar de foto's decennia later nog even onwrikbaar en waterpas zitten als toen ze er in geplakt werden. Sorry voor offtopic, kwam zomaar even naar boven door jouw topic. Succes en een fijne verjaardag voor je zoontje!
woensdag 25 oktober 2017 om 23:26
woensdag 25 oktober 2017 om 23:30
Oh wat een heerlijk herkenbaar topic!
Ik had het op dezelfde wijze als TO kunnen bedenken en net zoals jij aan het einde dit pas ontdekken.
Gedoe ook altijd met die traktaties, blij dat ik ervan af ben
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 oktober 2017 om 23:37
woensdag 25 oktober 2017 om 23:45
Misschien wat Stefke al zei. Zijn het geen stickertjes?? Vaak wel namelijk.
Maar zo niet, secondelijn kan geen kwaad. De lijm droogt heel snel (seconde lijm
) en de schil van zo'n mandarijn is vrij dik. Maar als je toch twijfeld kan je altijd de tips gebruiken die hier al zijn voorgesteld (stroop, glazuur etc.) als je nog genoeg mandarijnen over hebt.
Maar zo niet, secondelijn kan geen kwaad. De lijm droogt heel snel (seconde lijm
donderdag 26 oktober 2017 om 00:07
donderdag 26 oktober 2017 om 00:43
donderdag 26 oktober 2017 om 01:14
donderdag 26 oktober 2017 om 06:14