Gezondheid alle pijlers

Sexleven en hormonen-vrij-experiment

23-07-2013 22:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag: hoe ga ik met mijn partner een langere hormoonvrije periode het handigst aanpakken?

Jong gezin, 2 kinderen, huis gekocht en al 2 jaar groot aan het verbouwen. Al 10+ jaar samen met partner, en sinds de kinderen er zijn, is ons seksleven erg in snelheid afgenomen. Als het ervan komt, spatten de vonken ervan af, en denk ik: morgenavond weer, en deze week nog 3 keer. En dan is het opeens 3 weken verder en is het er nog steeds niet van gekomen.

Ik ben een ochtendpersoon, als het op sex aankom. Vroeger lagen we heerlijk lang in bed, leefden ons uit, dommelden erna weer heerlijk in, hmmm. En nu worden we na een korte nacht om zes uur gewekt door 2 kinderen die bij ons erbij komen liggen...

Aan het begin van onze relatie ben ik een aantal jaren aan de pil geweest. Gestopt, zwangerschap 1, cerazette, zwangerschap 2, en nu alweer 3 jaar aan de mirena. En ik voel me nog steeds niet weer terug mezelf. En of dat ligt aan het compleet andere leven dan vroeger, met jonge kinderen, of dat het ligt aan de verbouwingsstress, financiele stress, werkstress, gebrek aan slaap, te weinig kinder-uitbesteed-mogelijkheden, resterende borstvoedingshormonen of de mirena, ik weet het niet....

Gisteravond had ik het met mijn partner hierover, en die gaf aan dat hij het (hoogfrequentere sexleven) op het moment ook niet echt miste. Al met al lijkt het me niet gezond voor ons als koppel van eind 30, begin 40, dit zo te laten gebeuren.

Anyway, toen kwam ik in gedachten op het volgende experiment: ik wil een half jaar zonder (externe) hormonen gaan uitproberen, en kijken wat dat met mij (en ons) doet. Nou ben ik niet zo van de condooms. Op zich heb ik er niets tegen, maar vind het wel een onderbreking. Ook denk ik dat ik er dan teveel met mijn hoofd mee zou bezig zijn, of alles wel goed blijft zitten en niet scheurt, etc, en dat dat mij teveel afleidt van hetgeen waar het op dat moment om gaat. Een derde zwangerschap, daar gaan we echt niet voor.... Qua lichamelijk belasting voor mijn, invloed van de zwangerschapshormonen op mijzelf, mijn partner en gezin, en alle drukte en stress, nee bedankt. Maar om op onze leeftijd al over te gaan op een definitieve sterilisatie van een van beiden vind ik een stap te snel, je weet nooit hoe het leven gaat lopen...

Hoe pak je zo'n pil/spiraal-vrije periode stressvrij aan qua anticonceptie?
Je kunt ook kinderen op tijd naar bed, samen beneden lekker eten, op tijd naar bed. Tijd maken voor elkaar. Want 's ochtends staan er gegarandeerd kinderen tenzij jullie in een hotelletje en kinderen thuis bij de oppas zijn.
Sinds ik 3 weken terug heb besloten te nuvaring te verbannen, fluit ik weer!! Heerlijk. Condooms hebben ook niet mijn voorkeur, maar dag in dag uit troep in mijn lichaam helemaal niet. Was redelijk chagrijnig de afgelopen maanden.. Heerlijk dit. Nu maar hopen dat we geen lekkage krijgen!
quote:tof schreef op 23 juli 2013 @ 23:13:

[...]

Ik denk dat een extra stuk intimiteit onze relatie een stuk stevigheid brengt die op dit moment best welkom is. Door alle drukte komen we weinig aan elkaar toe, en in het kader van investeren in je relatie zou dit een mooie stap zijn...

Je hoeft natuurlijk niet persé te vrijen. Je kunt ook samen in bad gaan, in bed nog even knuffelen, elkaar masseren, samen uit eten.

Maar klopt; seks is - ook - een relatie smeermiddel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En er is ook niks op tegen om data's vast te leggen voor qualitytime samen ;een avond per .... géén tv, geen pc, geen kinderpraat, geen gepraat over de verbouwing.
quote:tof schreef op 23 juli 2013 @ 23:13:

[...]

Ik denk dat een extra stuk intimiteit onze relatie een stuk stevigheid brengt die op dit moment best welkom is. Door alle drukte komen we weinig aan elkaar toe, en in het kader van investeren in je relatie zou dit een mooie stap zijn...

In het kader van investeren in je relatie zou ik dingen samen gaan doen waarvan je allebei zin krijgt..

Want stel jij kiest de juiste anticonceptie en je sexdrive verandert miraculeus, dan staat je man nog steeds met zn uitgeputte slappe plasser luiers te verschonen volgens mij?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juli 2013 @ 23:20:

Je hoeft natuurlijk niet persé te vrijen. Je kunt ook samen in bad gaan, in bed nog even knuffelen, elkaar masseren, samen uit eten.

Maar klopt; seks is - ook - een relatie smeermiddel.

Het is een combinatie van dingen, en de afgelopen tijd is gewoon heel veel energie en tijd geinvesteerd in het huis, en de kinderen.

Dat bad is er nog niet, maar komt er wel. En partner werkt daar heel hard voor, en ik doe mijn deel en neem de kinderen voornamelijk op me. Een 'uitstapje' in het weekend is zeg maar bouwmarkt of afvaldepot

's Avonds zijn we vaak gewoon op, blij ons bed te zien. Nu trouwens ook, ik ga m'n bed in. Alvast bedankt voor jullie reacties en ideeen, morgen lees ik verder.
Op zich zijn condooms, als je ze goed gebruikt, ook echt heel veilig hoor. In beginnende relaties en bij losse contacten vrij ik altijd ook met condoom, en die onderbreking... Tja het is niet het allertofste onderdeel van de vrijpartij maar het is ook weer niet alsof het zo lang is dat je een reclameblok moet uitzitten en tussendoor even naar de wc kunt en thee kunt zetten ofzo. Wen je best snel aan denk ik.
Zeg maar Spijker.
quote:tof schreef op 23 juli 2013 @ 23:25:

[...]

Het is een combinatie van dingen, en de afgelopen tijd is gewoon heel veel energie en tijd geinvesteerd in het huis, en de kinderen.

Dat bad is er nog niet, maar komt er wel. En partner werkt daar heel hard voor, en ik doe mijn deel en neem de kinderen voornamelijk op me. Een 'uitstapje' in het weekend is zeg maar bouwmarkt of afvaldepot

's Avonds zijn we vaak gewoon op, blij ons bed te zien. Nu trouwens ook, ik ga m'n bed in. Alvast bedankt voor jullie reacties en ideeen, morgen lees ik verder.

Ik snap wel hoe het werkt, maar je moet je wel zo af en toe afvragen of je je prioriteiten goed hebt.

Je kan bijv. wel heel veel tijd en moeite besteden aan het schoon en glanzend houden van de lak van je auto, maar als je niet op tijd je olie ververst staat je blinkende karretje mooi stil.
Ik zou eerst eens zorgen dat de randvoorwaarden beter zijn, het verhaal over jongengezinnenstress en moeie-man-met-slappe-plasser in je achterhoofd houdend. Want anders heb je zonder pil elke maand stress over een zwangerschap. Tenzij je je laat steriliseren. Condooms zou ik nooit doen, veel te risicovol (12 van de 100 zijn zwanger na een jaar). Kortom, een simpele oplossing van je probleem bestaat gewoon niet.
Gewoon inplannen. Dus om 8 uur al de tv uit en samen naar bed toe, lekker kletsen, masseren en dan komt de seks vanzelf wel.

Ik zou zeker niet stoppen met anticonceptie. Dikke kans dat je dadelijk met een verbouwing en twee kleine kinderen ook nog een ongewenste zwangerschap hebt. Wat heeft dat voor impact op je relatie?
Koperspiraal... T-safe.. Kan 10 jaar blijven zitten!
Ik denk dat je je niet te rijk moet rekenen als je stopt met je hormonale anticonceptie.

Ik lees in je verhaal vooral de doodnormale zaken die in elk jong gezin spelen: druk, moe, kinderen over de vloer.

Wat velen al zeggen: dat is niet zomaar anders als je de pil niet meer slikt.

Ik ben ook niet aan de pil (wel condooms, zonder klachten en onverwachte zwangerschappen) maar herken veel van je punten hoor. Er zit echt niet veel anders op dan tijd voor elkaar maken en tussendoor je kansen pakken als het kan.
Hier was ik gisteren op aan 't reageren toen het forum klapte, dus m'n reactie is verloren gegaan.

Maar het kwam er op neer hoe realistisch vind je het om geen sterilisatie te willen ivm het eventueel willen vervangen van één van je huidige kinderen indien hen iets overkomt? Een kind is toch niet door 'n andere te vervangen? Bovendien ben je behoorlijk op leeftijd als je al eind 30 bent en dan heb je kans dat je een kind met 'n gebrek zou krijgen ook. Ben je nog verder van huis.

Je man is zelfs al in de 40.
quote:elninjoo schreef op 25 juli 2013 @ 20:47:

Maar het kwam er op neer hoe realistisch vind je het om geen sterilisatie te willen ivm het eventueel willen vervangen van één van je huidige kinderen indien hen iets overkomt? Een kind is toch niet door 'n andere te vervangen? Bovendien ben je behoorlijk op leeftijd als je al eind 30 bent en dan heb je kans dat je een kind met 'n gebrek zou krijgen ook. Ben je nog verder van huis.

Je man is zelfs al in de 40.'t komt niet vaak voor, maar eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven