Gezondheid alle pijlers

Sint janskruid ervaringen?

28-03-2019 19:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Vanwege angst- en spanningsklachten (ik ga liever niet aan de anti depressiva) ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met sint janskruid?
En wat raden jullie aan, bij de apotheek halen of gewoon online kopen?

Want er schijnt verschil in te zitten. Zoals dat als je het in de winkel haalt dat fe werking niet bewezen is ofzo. Maar als ik het via de apotheek krijg ben ik bang dat er ook allemaal andere zooi in zit qua vulstoffen etc.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips🙋
Ik lees mee
Als je het wil proberen, dan altijd via de apotheek doen, omdat het een wisselwerking heeft met sommige medicijnen.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint ... -janskruid

PS Ook als je nu geen andere medicatie gebruikt, want je weet maar nooit of je op enig moment wel medicatie nodig hebt (en mogelijk in een spoedsituatue, en dan kan het belangrijk zijn als dit gebruik goed geregistreerd staat).
Ja, ik.

Maar wel gehaald via de apotheek in overleg met de huisarts. Hyperiplant.

De dosis die je bij drogisten kan kopen of die in thee zit enz.. is onzin. Heb je niks aan, veel te lage dosissen.
En bij de apotheek kunnen ze meteen meekijken ivm medicatie en de pil bijvoorbeeld.

Het kan helpen, mij heeft het niet geholpen, ik heb echte nare depressies.

Maar de lichte depressies en prikkelbaarheid, stress zou het een goede invloed op kunnen hebben. Ook al eens gehoord over winterdipjes.

Overleg het met je huisarts of behandelaar.
Nummer*Zoveel schreef:
28-03-2019 19:50
Als je het wil proberen, dan altijd via de apotheek doen, omdat het een wisselwerking heeft met sommige medicijnen.
Dit. Ga niet zelf wat aanklooien.
Gebruik je de pil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat als je het via de apotheek krijgt je juist minder kans hebt op vulmiddelen enzo en meer kans op een gestandaardiseerde hoeveelheid werkzame stof.
Ik ben al een half jaar gestopt met de pil en ik heb al gecheckt of het samen kan met mijn andere medicatie, dat kan :)
Lucifer2018 schreef:
28-03-2019 19:52
Ja, ik.

De dosis die je bij drogisten kan kopen of die in thee zit enz.. is onzin. Heb je niks aan, veel te lage dosissen.
En bij de apotheek kunnen ze meteen meekijken ivm medicatie en de pil bijvoorbeeld.

Maar de lichte depressies en prikkelbaarheid, stress zou het een goede invloed op kunnen hebben. Ook al eens gehoord over winterdipjes.

Okay, dankjewel. Ik heb gelukkig geen zware depressie. Wel al jaren angst en stress gerelateerde klachten, somberheid etc.
Maar jammer dat het in jouw geval met zwaardere depressie niet goed werkt! Sterkte :hug:
Omdathetkan-1 schreef:
28-03-2019 20:06
Okay, dankjewel. Ik heb gelukkig geen zware depressie. Wel al jaren angst en stress gerelateerde klachten, somberheid etc.
Maar jammer dat het in jouw geval met zwaardere depressie niet goed werkt! Sterkte :hug:
Lief, maar ik heb dit al jaren en jaren. Je leert er mee 'omgaan'. Soort van.

Hyperiplant was de naam. Vraag daarom bij de huisarts of apotheek. Jij sterkte! Ik hoop dat het wat voor je doet.
Omdathetkan-1 schreef:
28-03-2019 20:04
Ik ben al een half jaar gestopt met de pil en ik heb al gecheckt of het samen kan met mijn andere medicatie, dat kan :)
Ja, maar stel dat je morgen van je fiets valt en met gillende sirenes op de spoedeisende hulp wordt binnen gebracht, dan is het heel fijn als zij dat ook kunnen zien. Je zou maar net die pijnstillers krijgen die niet werken icm de St Janskruid ofzo.
Maagbeschermers als Omeprazol werken in elk geval niet meer door St. Janskruid. Vond het middel verder ook niet echt iets doen op depressiegebied, maar wellicht moet je het veel langer gebruiken wil het effect hebben.
Lucifer2018 schreef:
28-03-2019 19:52
Ja, ik.

Maar als je bijv. kijkt naar de st. janskruid van het kruidvat... deze:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-sint-j ... n/p/429562

Dat is per tablet 495 mg.

Dat is niet persé weinig.
Ik heb het ook gebruikt (voor burn-out gerelateerde klachten) en voor mij werkte het wel. Ik sliep beter en werd rustiger. Je moet het wel langer slikken voor het uitwerking krijgt. Het is niet een pilletje slikken en direct resultaat. Ik heb het uiteindelijk een maand of 9 geslikt en toen zonder problemen gestopt.
anoniem_64ca64e6b24fc wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:46
Reden: Auto correct fout
0.63% gewijzigd
Kraaienpootje schreef:
28-03-2019 21:23
Ik heb het ook gebruikt (voor burn-out gerelateerde klachten) en voor mij werkte het wel. Ik sliep beter en werd rustiger. Je moet het wel langer slikken voor het uitwerking krijgt. Het is niet een pilletje slikken en direct resultaat. Ik heb het uiteindelijk een maand of 9 geslikt en item zonder problemen gestopt.
Hoe weet je dan dat dat door het sint janskruid kwam? Kan toch ook gewoon zo zijn dat het vanzelf beter ging?
humanista schreef:
28-03-2019 21:32
Hoe weet je dan dat dat door het sint janskruid kwam? Kan toch ook gewoon zo zijn dat het vanzelf beter ging?
Dat kan. Het kan ook een placebo effect zijn geweest of de coach die mij toen ook hielp. Maar toch heb ik het gevoel dat het mij rust in mijn hoofd gaf. De maanden voor ik het kruid gebruikte leefde ik op diazepam. Met paniekaanvallen als ik de pammetjes niet bij me had. Toen ik het Janskruid ging gebruiken heb ik dat na een poosje af kunnen bouwen. Maar goed, kan ook placebo zijn geweest. Maakt mij eigenlijk ook niet uit: het hielp mij.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Daar kan ik wel wat mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven