Gezondheid alle pijlers

Slaapproblemen

05-10-2010 19:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren, eigenlijk zolang als ik me kan herinneren, ben ik een slechte slaper. Ik kan tijden goed slapen, maar eens in de zoveel tijd is het weer mis en heb ik een lange periode waarin ik slecht kan inslapen, maar ook vooral erg veel moeite heb met doorslapen.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, bijv. 2 uur voor ik ga slapen niets meer eten, niet meer computeren, etc. Ik ga op vaste tijden naar bed en sta 's morgens op dezelfde tijd op (in het weekend wel iets later, maar nog steeds op tijd).

Zijn er meer mensen die dit herkennen? En hoe gaan jullie ermee om? Ik heb ook melatonine van de huisarts geprobeerd, hiermee merkte ik geen verschil.
Ik herken je probleem.

Ook altijd al een slechte slaper geweest. Kom nu net uit een periode met echt hele nachten wakker liggen, maar dat is nu voorbij gelukkig.

Maar ik heb nu van mijn arts temazepam gekregen, dat werkt wel om in te slapen, maar na een paar uur ben ik weer wakker, dus lekker doorslapen zit er nog niet in.

Maar ben al hartstikke blij met die paar uurtjes.

Krijg nu helaas geen herhaalrecept meer, heeft iets met gewenning van het lichaam te maken ofzo.

Maar weer wachten op de goede slaaptijden!
Balen zeg dat je zelfs met Temazepam niet lekker kunt doorslapen

Ik heb het nu ook gekregen omdat het (door)slapen door persoonlijke omstandigheden echt niet wil lukken. Heb het nu 1x genomen, maar bij mij werkte het errug goed

Heb regelmatig nachten dat ik om 2u klaarwakker ben tot een kwartiertje voor de wekker gaat, terwijl ik om 22/23u m'n ogen echt niet meer kon openhouden! En dat gaat dan zo weken door

Wat doe jij verder om het voor zover mogelijk onder controle te houden zodat bijv. je werk er niet onder gaat lijden?
Ik slaap met de tv aan. Anders ga ik liggen piekeren als ik wakker wordt.

Alleen in mijn vakantiehuisje slaap ik als een blok zonder tv. Maar ja ik kan daar helaas niet gaan wonen.
Mijn werk lijdt er al onder, ik ben militair dus heb mijn energie echt nodig. Ik ben gestopt met de opleiding waar ik mee bezig was omdat het gewoon echt niet meer ging.

Verder is het gewoon hopen dat het snel weer beter gaat.

Heb bij de MGGZ gelopen, mede voor de slaapproblemen, maar daar konden ze eigenlijk niks met me. Heb daar alleen de tip gekregen om je aan de 8 uur rust per nacht te houden, en heb de temazepam van ze op herhalingsrecept gekregen.

Dus ik moet dan echt proberen tot 11 uur wakker te blijven, dan heb je een soort van vast ritme, schijnt te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven