Gezondheid alle pijlers

Slaapverlamming, of toch gewoon dromen?

13-08-2013 11:29 28 berichten
Ik heb recent voor de tweede keer slaapverlamming meegemaakt. Althans, dat denk ik. Ik zal omschrijven wat er dan gebeurt:

Ik word 's nachts wakker in m'n bed (tenminste, het voelt echt aan, maar misschien ben ik toch nog in een droomtoestand, dat is waar ik dus nog niet over uit ben). Ik lig op m'n rug, maar kan me absoluut niet meer bewegen. Het voelt alsof ik lig vastgenageld op bed. Alleen mijn ogen kan ik draaien. Ik hoor iemand door m'n kamer lopen, en kan m'n ogen nog net zo draaien dat ik een schim zie. Ik probeer uit alle macht te bewegen (dit gevoel van vastgenageld liggen en niet kunnen bewegen is levensecht), en val uiteindelijk weer in slaap. Best een beangstigende ervaring. Ik word dus nooit echt heel erg wakker, niet zo wakker dat ik even wat drink ofzo als ik uit de verlamming kom.

Al mijn 'symptomen' lijken op slaapverlamming. Of zou ik toch (heel levendig) dromen?

Als kind heb ik veel lucide kunnen dromen, kon mezelf (uit nachtmerries) wakker maken, en was me vaak bewust van het feit dat ik aan het dromen was. Misschien dat ik hierdoor gevoeliger ben voor slaapverlamming?

Herkent iemand mijn verhaal?
verkeerde plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook een paar keer gehad als kind, maar ik zag geen personen in mijn kamer of hoorde geen stemmen. Mijn ogen waren open maar kon mijn lichaam niet bewegen. Het voelde alsof mijn brein al wakker was maar mijn lichaam nog niet, heel weird! Gelukkig is het nooit meer voorgekomen, ik durfde vroeger gewoon niet meer in slaap te vallen!
Ik heb het ook een paar keer gehad, maar zonder dat ik iemands aanwezigheid voelde. Gewoon in de verkeerde volgorde wakker geworden, eerst hoofd en dan lichaam. Ik vond het wel heel beangstigend. Het gebeurde alleen als ik overdag in slaap viel. Overigens had ik dit alleen in een periode van enorme stress en uitputting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven