Gezondheid alle pijlers

Slapen raam open/raam dicht?

12-04-2021 22:26 134 berichten
Slapen jullie met het raam open of met het raam dicht en vooral waarom?

Je mag twee opties kiezen, dus graag stemmen op open/dicht en dan de belangrijkste reden.

Raam open/raam dicht?

Totaal aantal stemmen: 695

Raam open (40%)
Raam dicht (14%)
Lekker frisse lucht (33%)
Lekker stil (6%)
Lekker warm (3%)
Bang voor insluipers (1%)
Lekker het hoofd koel houden en het lijf warm (3%)
TO trapt af.

Lekker raam open, lekker frisse lucht, heerlijk bij opvliegers/nachtzweten.

Man is van het raam dicht want te veel herrie/koud. Hij wil geen warmer dekbed.

Zijn redenen zijn net zo legitiem alles de mijne dus we komen er niet uit.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 22:29
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mag maar één stem uitbrengen.

Raam open omdat: hoofd koel, lichaam warm. Dat vind ik het fijnste. Het aller fijnste is het als het dan ook nog regent buiten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Het liefst open, maar ons huidige huis is boven koud en tochtig, dus dan hoeft het niet echt. Bovendien is de slaapkamer aan de weg en raam open geeft geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raam open. Dan maar een extra dekbed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij beide, als het kan raam open. Maar ik ben nogal gevoelig voor tocht dus de hele winter raam dicht 🙄

Edit: raam blijft trouwens altijd dicht. In de zomer staat mijn balkondeur open. Vinden de katten ook fijner 😀
lambchop wijzigde dit bericht op 12-04-2021 22:41
34.29% gewijzigd
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
lemoos2 schreef:
12-04-2021 22:28
Ik mag maar één stem uitbrengen.

Raam open omdat: hoofd koel, lichaam warm. Dat vind ik het fijnste. Het aller fijnste is het als het dan ook nog regent buiten.

Inderdaad de regen. Goten zijn hier best breed, dus afdakje boven het open raam. Het regent niet snel in.

Man vindt regen nog meer herrie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ‘t liefst ramen open en man ‘t liefst ramen dicht en ter compensatie hebben we fancy ventilatieroosters in de slaapkamer en nu zijn we beiden redelijk tevreden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Toen ik in een appartement woonde in een studentenstad aan een drukke weg, absoluut raam dicht. Was niet te doen met al die lawaai, continu verkeer langs je raam.

Nu woon ik in een rustige wijk in een kleine stad en dan zeker raam open.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ventilatieroosters altijd open, slaapkamer moet koel te zijn en dan lekker onder een dikke deken kruipen. Heerlijk!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Open!!! Ik slaap slecht als het raam dicht is. Dan word ik vaak wakker in de nacht.
lux- schreef:
12-04-2021 22:33
Ik heb ‘t liefst ramen open en man ‘t liefst ramen dicht en ter compensatie hebben we fancy ventilatieroosters in de slaapkamer en nu zijn we beiden redelijk tevreden.

Dat hebben wij dus niet. Ik laat nu heel vaak de hele avond het raam open zodat het heel fris is als we gaan slapen, maar na een paar uur is dat effect weer weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raam open en mijn reden staat er niet bij: ik kan niet slapen door de geluiden die de verwarmingsketel maakt en als het raam open is, komt daar ander geluid van buiten overheen waardoor ik ermee kan slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raam dicht, roosters open. Ik slaap aan de straatkant, dus toch wat herrie. Als het echt heel warm is, zet ik het raam soms wel open en dan ook echt wagenwijd. Ons raam is vrij groot, begint op kniehoogte. Bed staat er vlakbij en is heel hoog, dus ik lig dan echt voor het open raam. Briesje over het bed, heerlijk! Nadeel is dan weer het licht van de lantaarnpaal voor de deur. En in de zomer wordt ik ook heel vroeg wakker dan. Dat is weer een nadeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
12-04-2021 22:28
TO trapt af.

Lekker raam open, lekker frisse lucht, heerlijk bij opvliegers/nachtzweten.

Man is van het raam dicht want te veel herrie/koud. Hij wil geen warmer dekbed.

Zijn redenen zijn net zo legitiem alles de mijne dus we komen er niet uit.
Gewoon lekker je eigen dekbed.
Open. Lekker frisse lucht. Heerlijk, die regen, de vogeltjes.
Ondanks dat de een kouwelijk is en de ander heel warmbloedig.
Dit hebben we opgelost met ieder een eigen dekbed.
parbleumondieu schreef:
12-04-2021 22:37
Raam open en mijn reden staat er niet bij: ik kan niet slapen door de geluiden die de verwarmingsketel maakt en als het raam open is, komt daar ander geluid van buiten overheen waardoor ik ermee kan slapen.

Klopt, daar had ik niet aan gedacht. Ook niet herkenbaar dus zou ik er nooit bij hebben gezet. Sorry.
Alle reacties Link kopieren Quote
Openslaande deuren in de slaapkamer, en die staan op een kier of volledig open, hangt van het weer af. Zodra het kan, zo ver mogelijk open. Omdat we een volledig hoog omheind en beveiligd achtererf hebben ben ik niet bang voor insluipers. De honden lopen ook de hele dag in en uit. Heerlijk.

Alleen als het echt guur is of stormt blijven ze dicht.

Ik ben kouwelijker dan mijn man, dus een dik donzen dekbed voor mij. Maar dat frisse hoofd vind ik heerlijk! En in de zomer is het net alsof je buiten slaapt.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 12-04-2021 22:42
18.65% gewijzigd
Doorenvogel schreef:
12-04-2021 22:39
Gewoon lekker je eigen dekbed.

Dat hebben we al. Man slaapt het liefst met weinig over zich heen. Ik heb graag wat gewicht op me. Dus dat helpt niet mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Open! En dan lekker de elektrische deken aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
12-04-2021 22:42
Open! En dan lekker de elektrische deken aan.

Jij liever dan ik.
Raam open, frisse lucht.

Insluipers staan hier niet makkelijk binnen, aan de achterkant waar de kinderen slapen wel. Daarom hebben we daar van die klemmen. Voor we die hadden, hadden we de ramen dicht aan de achterkant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raam dicht anders bevries ik en doe geen oog dicht van 't geluid.

Bovendien werkt het klapraam ook maar half en is het élke keer weer gedoe met dat fatsoenlijk dicht krijgen. Dat blijft dus dicht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Raam dicht vanwege anders wakker worden van de krantenbezorger ( wonen in een appartement met veel oudere mensen dus nog veel brievenbusgeklepper in de ochtend) en de mensen die hier voor de deur parkeren en loeihard de radio in de auto aan hebben.
patchouli_ schreef:
12-04-2021 22:41
Openslaande deuren in de slaapkamer, en die staan op een kier of volledig open, hangt van het weer af. Zodra het kan, zo ver mogelijk open. Omdat we een volledig hoog omheind en beveiligd achtererf hebben ben ik niet bang voor insluipers. De honden lopen ook de hele dag in en uit. Heerlijk.

Alleen als het echt guur is of stormt blijven ze dicht.

Ik ben kouwelijker dan mijn man, dus een dik donzen dekbed voor mij. Maar dat frisse hoofd vind ik heerlijk! En in de zomer is het net alsof je buiten slaapt.

Dat inderdaad. Vind ik ook zo heerlijk in de tent of vouwwagen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven