Gezondheid alle pijlers

Slechte adem collega

20-01-2011 23:33 40 berichten
Het is (als ik de bladen mag lezen) een veel voorkomend probleem..

.

Een collega waar ik elke dag mee samenwerk en mee naar werk reis ruikt gigantisch slecht uit haar mond. Ze was een tijd gestopt met roken en het verbeterde wel maar helaas is ze weer begonnen. We hebben het er een hele tijd geleden over gehad en ze gaf aan dat ze een infectie had en daarvoor een behandeling onderging. Dit is echter al iets van een jaar of 1,5 terug. Het stinkt zo erg dat als ze tegenover me zit in de trein ik bijna moet kokhalzen van de lucht, een andere collega heeft het ook opgemerkt maar durft er niets van te zeggen..

Hoe begin ik er weer over? Ze eet regelmatig smint maar dat helpt dan 3 minuten, kauwgomaanbod slaat ze altijd af.
geef haar een tongschraper en flosstokjes.

er is geen leuke manier om dit te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
En een elektrische tandenborstel.

En eigenlijk zou ze iets moeten eten en drinken als ontbijt.
Het Viva forum is papaja.
Je kan ook een anonieme e-card sturen met de info

http://www.slechteadem.info/ecard/keuze/
ruikt stinkt het een beetje zwavelig/benauwdig?

kijk hier: halitose
" Weet je nog dat je vertelde dat je toen een infectie had? Ik vind het heel lullig om te zeggen, maar ik denk dat je nog eens terug moet naar de tandarts "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Muntolie laten oplikken. Dat helpt ook tegen slechte adem.
Met de billen bloot en eerlijk zeggen. Ik draai de vragen altijd om: zou ik het willen weten als ik stonk? Ja ik wel.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 januari 2011 @ 23:44:

Muntolie laten oplikken. Dat helpt ook tegen slechte adem.Hoe laat je iemand zomaar muntolie oplikken?
Informeer vriendelijk of ze nog last heeft van haar tanden en of die ontsteking over is gegaan, omdat het je soms opvalt dat het ruikt alsof er nog een ontsteking zit. Dat je dat weet omdat je een kennis had met een ontsteking wat ook zo rook..blabla.. Zoiets..
Die Ecard vind ik dan weer vrij laf Tonks

(maar ik weet ook niet of ik het zou durven zeggen)

Zoals BGB het schrijft klinkt het wel het aardigste en ook duidelijk.
quote:Tikker schreef op 20 januari 2011 @ 23:44:

Met de billen bloot en eerlijk zeggen..Ruik eens tussen mijn billen...........zo ruikt jouw adem nou ook.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2011 @ 23:46:

[...]

Hoe laat je iemand zomaar muntolie oplikken?

HIER!! Likken kreng!

quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2011 @ 23:46:

[...]

Hoe laat je iemand zomaar muntolie oplikken?Ok. een pepermuntje aanbieden. Jammer, want het helpt wel.
quote:anno1984 schreef op 20 januari 2011 @ 23:46:

Informeer vriendelijk of ze nog last heeft van haar tanden en of die ontsteking over is gegaan, omdat het je soms opvalt dat het ruikt alsof er nog een ontsteking zit. Dat je dat weet omdat je een kennis had met een ontsteking wat ook zo rook..blabla.. Zoiets..Helder. En niet onaardig. Ik zou alleen stoppen bij " dat je dat weet...... " .
quote:biebelien schreef op 20 januari 2011 @ 23:47:

[...]

HIER!! Likken kreng!

Stom zeg, dat ik daar zelf niet op kon komen!
quote:biebelien schreef op 20 januari 2011 @ 23:47:

[...]

HIER!! Likken kreng!

Ja, snoepjes willen ze ook niet altijd. Doen ze aan de lijn....
quote:biebelien schreef op 20 januari 2011 @ 23:46:

Die Ecard vind ik dan weer vrij laf Tonks

(maar ik weet ook niet of ik het zou durven zeggen)

Zoals BGB het schrijft klinkt het wel het aardigste en ook duidelijk.

Vind je?

Ik vind het ook vrij direct om het gewoon te zeggen.

Ik heb ook wel eens een collega die enorm uit haar mond rook gehad. Ze kreeg van alle kanten snoepjes aangeboden dus ik hoor het dan liever via een e-card dan dat ik het moet opmaken uit het enorme kauwgomaanbod.
quote:NymphadoraTonks schreef op 20 januari 2011 @ 23:49:

[...]

Vind je?

Ik vind het ook vrij direct om het gewoon te zeggen.

Ik heb ook wel eens een collega die enorm uit haar mond rook gehad. Ze kreeg van alle kanten snoepjes aangeboden dus ik hoor het dan liever via een e-card dan dat ik het moet opmaken uit het enorme kauwgomaanbod.

Ja heerlijk....van wie zou die nou zijn? Nou, dan zou ik zelf liever een discrete maar duidelijke hint willen ontvangen.

Over je hand likken en als het stinkt dan heb je een vieze adem zou je ook eens als spelletje kunnen doen met een aantal collega's.
Hmm de E-card vind ik ook niet echt wat. Stel dat je zo'n ding krijgt, dan durf je toch niemand meer recht aan te kijken want je weet niet van wie de kaart is. Je schaamt je kapot. Ik denk dat ik het fijner zou vinden als iemand me even apart nam en gewoon zou zeggen; Wil je een kauwgumpje? Je ruikt namelijk niet zo fris uit je mond.

Dan schaam je je ook even, maar dat is zo weer voorbij.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 januari 2011 @ 23:52:

[...]

Ja heerlijk....van wie zou die nou zijn? Nou, dan zou ik zelf liever een discrete maar duidelijke hint willen ontvangen.

Over je hand likken en als het stinkt dan heb je een vieze adem zou je ook eens als spelletje kunnen doen met een aantal collega's.Dat is echt een ranzig raar spelletje
quote:Madelievv schreef op 20 januari 2011 @ 23:54:

[...]

Dat is echt een ranzig raar spelletje

Dan heb je dus een slechte adem..

Anders is er niks ranzigs aan:)
quote:Madelievv schreef op 20 januari 2011 @ 23:54:

[...]

Dat is echt een ranzig raar spelletje Nou liever op die manier laten testen dan een anonieme e-card ontvangen. Iets anders gebracht als spel dan, maar als wetenswaardigheid?
Nee ik vind het niet ranzig om m'n eigen hand te likken, maar om nu 20 collega's hun hand te laten likken en ruiken..

Dalijk stinken ze allemaal
ben jij mijn collega? ik heb er ook zo eentje...

maar die ruikt helaas niet alleen uit haar mond

ik denk dat zoiets als hygiene belangrijk vinden op latere leeftijd bijna onmogelijk is. Ik zou haar uit de weg gaan, ook bij het reizen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven