Gezondheid alle pijlers

Slechte mondgeur

18-01-2015 19:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan tandarts (assistentes) hier eventueel

Sinds enkele dagen ruik ik sterk uit mijn mond en heeft mijn vriend dit al meerdere malen aangegeven.

Ik flos, poets 2 maal daags, maak mijn tong schoon, gebruik mondwater en tussendoor nog spray maar het mag allemaal niet baten :(

Toevalling ben ik 2 weken geleden nog voor controle bij de tandarts geweest en had geen gaatjes ook heb mijn tanden laten schoonmaken door de mond hygieniste. (is geen foto gemaakt)

Nu heb ik wel een klein beetje een zeurende kies. Kan het zijn dat er onder de kies wat loopt te broeden (misschien een ontsteking?) maar wat dus geen gaatje is en daar de geur vandaan komt?

Ik probeer maar dingen uit te sluiten en anders misschien toch maar even de huisarts bellen? ik word hier echt heel ongelukkig van want ik weet gewoon niet wat ik er aan kan doen..
weer naar de tandarts lijkt me.Mondgeur komt soms trouwens ook door maagproblemen (bij mij wel)
Misschien heb je een griepje onder de leden of iets met je holtes.

Bij mij ook als ik ongesteld moet worden.

B12 wil wel helpen. En tandenstokers en flossen etc.

Ben geen tandartsassistente, lekenadvies.
Eet je wel genoeg?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dochter van 9 heeft soms een meur uit haar mond alsof ze een dood vogeltje heeft ingeslikt. Ik kijk dan met een lampje in haar keel en vertel haar dan dat ze weer van die vieze witte dingen achterin haar keel heeft zitten en ze die los moet schrapen. Ik had er nog nooit van gehoord, van amandelstenen, totdat dochter van 9 een paar jaar geleden iets heel smerigs op mijn hand legde. Grote gruwel, wat stonk dat, heb je die niet toevallig?
Die zijn zo vies....

Zo blij dat ik daar niks meer mee te maken had nadat ik op mijn 14e mijn amandelen eruit kreeg. Blegh.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mijn vriend heeft het als hij (neus)verkouden is.
quote:netniet schreef op 18 januari 2015 @ 19:48:

Dochter van 9 heeft soms een meur uit haar mond alsof ze een dood vogeltje heeft ingeslikt. Ik kijk dan met een lampje in haar keel en vertel haar dan dat ze weer van die vieze witte dingen achterin haar keel heeft zitten en ze die los moet schrapen. Ik had er nog nooit van gehoord, van amandelstenen, totdat dochter van 9 een paar jaar geleden iets heel smerigs op mijn hand legde. Grote gruwel, wat stonk dat, heb je die niet toevallig?

Iew!! Dat had ik een paar jaar geleden ook! En dat schiet dan los als je hoest, heeeel smerig.

Maar stinkende adem kan best van die kies vandaan komen, TO! Ik zou nog even terug naar de tandarts en hem er naar laten kijken.
Dingen die je nog niet hebt genoemd zijn een waterflosapparaat (kost 80 euro) en of je de holten tussen lip en tandvlees goed schoonmaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er bestaat ook desinfecterende tandpasta, die dus echt alles morsdood maakt wat hij aanraakt.

Maar omdat het van belang lijkt om een normale mondflora te hebben zou ik dat alleen bij gelegenheid gebruiken. Soms wil je zeker zijn dat je geurloos bent.

Ook CB12 heb je nog niet genoemd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat er wat rot
Ben je misschien streng aan het lijnen?

Vasten/vetverbranding kan een vieze mondgeur veroorzaken.
Toen ik dit had bleek na een tip van hier mijn tandenborstel aan vernieuwing toe te zijn, ook al zag hij er nog goed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven