Gezondheid alle pijlers

slechte weerstand

24-11-2013 09:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ben al een hele tijd aan het kwakkelen. in de zomer een bacteriële infectie met gigantische lymfeklieren, daarna een schimmelinfectie, blaasontsteking. Afgelopen tijd drie weken hoesten en nu al drie weken verkouden met deze week een oogontsteking.

Ik werk met kinderen, dat staat er ook om bekend dat er veel virussen etc rondwaren.Maar toch, ik heb het idee dat mijn lichaam niet veel kan hebben. Ik neem veel rust, probeer gezond te eten, slik vitaminepillen wat kan ik nog meer doen?

heb al bedacht dat ik mijn bloed eens moet laten onderzoeken.

Iemand tips / ervaring ?
Die eerste dingen kun je weinig aan doen en hebben ook niets te maken met je werk, het waren bacteriële infecties en geen virussen. Je oogontsteking is ook geen virus.

De enige virussen zijn die twee verkoudheden die je gehad hebt.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad dit jaar, maar dat het zomaar zo kan zijn dat je volgend jaar niets hebt.

Even naar de huisarts en het erover hebben kan natuurlijk geen kwaad, het is nuttig om te weten hoe zij/hij erover denkt. Misschien kan ze je geruststellen of bloedonderzoek doen.

PS, heb je voor die bacteriële infectie antibiotica gehad? Veel mensen hebben daarna last van schimmelinfectie /blaasontsteking.
Sauna, daardoor vergroot je je weerstand.
hee bootje, ja klopt, die antibiotica zorgt weer voor nieuwe kwalen. Die oogontsteking kan wel een virus zijn, je hebt een bacteriële en een virale variant.

Het is inderdaad ook misschien gewoon pech, ben ook vooral een beetje teleurgesteld in mn fitheid en maak me stiekem wat zorgen
Het kan best zijn dat je door een gezondheidsprobleempje of een ongezondere levenstijl wat vatbaarder ben.

Dat je langer of erger last heb van de dingen die je nu noemt dan de anderen om je heen.

Ik heb het ook soms, ben al chronisch ziek en merk gewoon dat ik langer ziek ben van een griep dan de meeste mensen en dan ook nog meteen even het volgende buikgriepje pak die ook weer een week langer duurt enz..

Bijtanken en gezond leven en eten. En inderdaad antibiotica maakt het ook niet beter. Sterkte!
Vitamine c, misschien proberen heel gezond te eten? Ik heb hier ook een tijdje last van gehad maar nu ik suiker zoveel mogelijk ban en veel gezonder eet voel ik me steeds beter. Suiker heeft ook ontzettend veel invloed op schimmels en ontstekingen, vooral de schimmels worden sneller aangewakkerd en blijven ook langer en vaker de kop opsteken omdat ze als het ware gevoed worden door de suiker.
Ik heb net mijn bloed laten onderzoeken ivm slechte weerstand. Daar kwam alleen uit dat ik erg allergisch ben voor stof, pollen en katten.

En daar heb ik dan weer niet zoveel last van. Tenminste niet de standaard reactie die je zou verwachten zoals snotteren, jeukende ogen en neus, etc. Maar mijn HA zei dat de slechte weerstand ook een gevolg van mijn allergieën kan zijn. Heb jij allergieën?

Ik neem sinds een paar maanden vitamine d en een goede multi (plantina - prijzig maar schijnt beter te zijn dan de goedkopere) en sindsdien gaat het wel beter. Ik heb nu deze keer voor het eerst dat zoontje verkouden is en ik niet sinds hij er is en hij is bijna 2.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Het kan ook een uiting van stress zijnn die je weerstand beïnvloedt. Overweeg bijv ook om te beginnen met hardlopen. bouw je weerstand mee op en het is goed voor de ontspanning.
Handen vaak en goed wassen; altijd als je van buiten komt als eerste handeling. Daarna nog elke keer als je iets aanraakt wat nog geen 14 dagen in je huis heeft gestaan.

Klinkt als smetvrees maar dit is functionele smetvrees.
inderdaad stress , vermoeidheid , obesitas, ondergewicht, verkoudheid/ ziekte, etc werken verminderde weerstand in de hand.
Wel eens van de hygiënehypothese gehoord Blommit? Ik denk het niet, anders zou je dit niet functioneel noemen
.
Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad,kreeg het door te vaak antibiotica,dat legt alles plat ofzo?

Viel van de ene in de andere ontsteking,werd er helemaal naar van.
Veel handen wassen, niet nagelbijten of je vingers in je mond doen, weinig met je handen aan je gezicht komen. De meeste infecties die je oploopt zijn virussen , die worden verspreid door hoesten en handcontact.

Verder kan het geen kwaad om eens aan de huisarts te vragen of hij onderzoek doet. Schimmelinfecties en blaasontstekingen kunnen ook een andere oorzaak hebben, zoals diabetes.
dank allemaal,

ik slaap al veel, beweeg redelijk wat, goed gewicht, bijt geen nagels, was mn handen vaak

Wel snel gestressed en twee antibioticakuren gehad deze zomer.Misschien dat dat toch de oorzaak is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven