Gezondheid alle pijlers

Slijmbeurs

20-01-2020 22:12 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff,

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik met dit topic wil, denk een beetje van me afschrijven aangezien dit een slapeloze nacht gaat worden. Man, wat doet een slijmbeursontsteking ontzettend veel pijn. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Alsof er messen in mijn schouder zitten. Liggen, zitten, het lukt allemaal niet. Ik sta te ijsberen door te kamer en schreeuw het af en toe gewoon uit.

Blegh. Hopelijk zet de HA morgen de injectie want ik trek dit geen 24 uur langer meer. Ik slik al ibuprofen bruis 600, maar dat helpt maar even. Heeft iemand nog tips hoe ik de nacht een beetje door kan komen?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Kerst, ik zou het risico ook op de koop toe nemen. Die medicijnen die jij noemde zijn ook allesbehalve onschuldig.

Ik heb hulp van mijn man, maar hij kan me niet helpen met lopen en zo omdat de pijn zo ondraaglijk is. Hij heeft me net geholpen met een joggingbroek aantrekken, maar daar houdt het wel een beetje bij op. De auto kan ik ook gewoon echt niet meer in komen, ik kon gisteren mijn benen al nauwelijks optillen en nu helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 08:34
Kerst, ik zou het risico ook op de koop toe nemen. Die medicijnen die jij noemde zijn ook allesbehalve onschuldig.

Ik heb hulp van mijn man, maar hij kan me niet helpen met lopen en zo omdat de pijn zo ondraaglijk is. Hij heeft me net geholpen met een joggingbroek aantrekken, maar daar houdt het wel een beetje bij op. De auto kan ik ook gewoon echt niet meer in komen, ik kon gisteren mijn benen al nauwelijks optillen en nu helemaal niet meer.
Pfff, wat een ellende. Kan er geen huisarts bij je thuis komen om een injectie te geven? Dit is toch ook geen doen zo. Ik ben ondertussen op het werk gearriveerd en het liefst wil ik alles bij elkaar schreeuwen. Kan mijn eigen jas geen eens aan en uit krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-01-2020 08:41
Pfff, wat een ellende. Kan er geen huisarts bij je thuis komen om een injectie te geven? Dit is toch ook geen doen zo. Ik ben ondertussen op het werk gearriveerd en het liefst wil ik alles bij elkaar schreeuwen. Kan mijn eigen jas geen eens aan en uit krijgen.
Wat rot, ik denk dat je je toch beter ziek had kunnen melden... anders straks naar huis gaan hoor, dit is toch geen doen?

Als ik straks de huisarts spreek (helaas is hij maar alleen, geen praktijk met meerdere artsen), ga ik dat ook zeker vragen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 08:45
Wat rot, ik denk dat je je toch beter ziek had kunnen melden... anders straks naar huis gaan hoor, dit is toch geen doen?

Als ik straks de huisarts spreek (helaas is hij maar alleen, geen praktijk met meerdere artsen), ga ik dat ook zeker vragen.
Ik wacht tot de cliënten komen zodat ik in ieder geval kan praten, meer dan dat kan ik niet doen. De schreeuw trigger blijft heftig aanwezig maar ik probeer het te onderdrukken, haha.

Gewoon aangeven dat het spoed is hoor!
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
21-01-2020 08:14
Ik heb al jaren een chronische slijmbeursontsteking, en wat mij heel erg helpt (naast idd de pijnstilling op tijd) is koelen. Ice Power Sport Spray en ijszakken. Dat verdooft de pijn en bij warmte broeit de ontsteking. Dus hoe meer ik koel, hoe rustiger het wordt.

Succes met de spuit!
Bedankt voor deze tip! Het doet nog steeds ontzettend veel pijn, maar koelen lijkt wel een klein beetje te helpen! Ik zal ook eens kijken voor die ice power spray.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vroeger lang niet zo erg als jullie maar kon echt niet gaan werken hoor. Dat was vol pijnstillers op bed liggen en vooral niet bewegen.
Die spuiten zijn inderdaad niet goed maar wat moet je anders als het zo’n pijn doet?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-01-2020 10:27
Ik had het vroeger lang niet zo erg als jullie maar kon echt niet gaan werken hoor. Dat was vol pijnstillers op bed liggen en vooral niet bewegen.
Die spuiten zijn inderdaad niet goed maar wat moet je anders als het zo’n pijn doet?
Ik kan niets anders meer. Tramadol werkt ook helemaal niet dus de laatste optie is dan toch de spuit. Nog 2.5 uur en dan ben ik hopelijk van deze ellende verlost.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het voor je en dat je dan de komende nacht weer kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je over 2,5 uur een afspraak?

Bij mij heeft de huisarts nu Oxycodon voorgeschreven, een injectie wilde hij nog niet doen, maar ik denk vooral omdat hij dan naar mij zou moeten komen. Ik heb een half uur geleden de eerste ingenomen en het werkt! De pijn is een heel stuk minder :cheer:
Ik weet dat het enorme troep is en verslavend, maar daar moet ik dan maar heel goed mee uitkijken. Ik ben in ieder geval niet verslavingsgevoelig, dat scheelt. Hopelijk blijft het goed werken en dan vraag ik wel een doorverwijzing als het niet overgaat.
Ik voel me trouwens wel een beetje raar, ik ga denk ik maar een dutje doen zo.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Oxycodon, kijk inderdaad maar uit.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 12:29
Heb je over 2,5 uur een afspraak?

Bij mij heeft de huisarts nu Oxycodon voorgeschreven, een injectie wilde hij nog niet doen, maar ik denk vooral omdat hij dan naar mij zou moeten komen. Ik heb een half uur geleden de eerste ingenomen en het werkt! De pijn is een heel stuk minder :cheer:
Ik weet dat het enorme troep is en verslavend, maar daar moet ik dan maar heel goed mee uitkijken. Ik ben in ieder geval niet verslavingsgevoelig, dat scheelt. Hopelijk blijft het goed werken en dan vraag ik wel een doorverwijzing als het niet overgaat.
Ik voel me trouwens wel een beetje raar, ik ga denk ik maar een dutje doen zo.
Wat fijn zeg! Het is inderdaad troep, niet langer dan twee weken gebruiken als het niet (meer) nodig is, maar het is zo fijn dat die mogelijkheid er is. Dat je je raar voelt kan heel goed een bijwerking zijn, dus lekker gaan slapen. Kan het ook goed inwerken.

Ik ben om kwart voor 3 aan de beurt. Ondertussen doet mijn hele arm pijn en sta ik weer te ijsberen. Oxycodon hoef ik niet, ik wil alleen de spuit haha.
Alle reacties Link kopieren
Succes, ik hoop dat het werkt!

Ik heb te vroeg gejuicht. De pijn is wel wat minder bij het bewegen als ik op de bank lig, maar ik kan nog steeds absoluut niet lopen, dan ga ik door de grond en moet ik me overal aan vasthouden. Ik wil zo graag even douchen, dat zal toch een keer moeten?! Net kruipend door het huis gegaan om wat te eten (man moest even weg). Bah, wat baal ik hiervan!
Pamelacourson, let op dat je bij de oxycodon meteen ook movicolon voorgeschreven krijgt, he? Dat moet je echt meteen tegelijkertijd gaan gebruiken.

Sterkte met de pijn dames.
Alle reacties Link kopieren
Geen injectie gekregen. Ze wilde het risico niet nemen, heb op m’n kop gestaan maar het feestje ging niet door. Ik kan wel janken. Sta nu bij de apotheek voor ibuprofen bruis 600, dat is het enige wat nog een beetje helpt.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen zeg, hopelijk helpt de ibuprofen.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-01-2020 15:17
Geen injectie gekregen. Ze wilde het risico niet nemen, heb op m’n kop gestaan maar het feestje ging niet door. Ik kan wel janken. Sta nu bij de apotheek voor ibuprofen bruis 600, dat is het enige wat nog een beetje helpt.
Jeetje, ik hoop dat dat helpt. Bij mij werkte het absoluut niet.
JonathanStrange schreef:
21-01-2020 13:52
Pamelacourson, let op dat je bij de oxycodon meteen ook movicolon voorgeschreven krijgt, he? Dat moet je echt meteen tegelijkertijd gaan gebruiken.

Sterkte met de pijn dames.
Dank je! Ik heb inderdaad iets gekregen, maar dan macrogol.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje en Pamela, zeker balen. Ik probeer al dagen een spiegel op te bouwen. Zit nu te huilen op de bank inclusief schreeuwen, voel me zo’n idioot. Als het van het weekend niet minder wordt moet ik naar de huisartsenpost om alsnog de injectie te halen.
pamelacourson schreef:
21-01-2020 15:32
Jeetje, ik hoop dat dat helpt. Bij mij werkte het absoluut niet.



Dank je! Ik heb inderdaad iets gekregen, maar dan macrogol.
Macrogol is prima, sla geen doses over tot je klaar bent met de oxycodon. Je voorkomt veel gedoe met je ontlasting.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop maar weer met die Oxycodon denk ik, ik ben bijna van mijn stokje gegaan en was er een paar uur hartstikke misselijk en duizelig van. Heb net gelukkig liggen slapen, zodat ik het even niet merkte. Maar nu is het weer zo goed als uitgewerkt en de pijn is weer bijna helemaal terug. Ik weet niet hoe ik naar de wc moet en hoe ik straks naar mijn bed moet gaan. En morgen weer zo’n kutdag? Hoe dan? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom, werkt de ibuprofen bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ach Pamela.. wat een narigheid. Van Oxycodon kan je echt heel naar worden. Ik vind het zo zielig voor je, liefst wil ik je komen helpen voor zover ik dat kan. :cry: Morgen opnieuw de huisarts bellen en eisen dat hij een injectie geeft, dit kan zo niet langer.

Ik ben ontzettend misselijk door alle medicatie. Paracetamol, codeïne (voorgeschreven zodat ik lekker suf wordt en kan slapen) en dus de ibuprofen bruis. Mijn schouder reageert hier alleen heel slecht op en de pijn komt er echt dwars doorheen. Ik kan alleen maar schreeuwen en huilen. Ik weet niet meer wat ik doen.

Ik vind het overigens wel heel fijn dat ik hier lekker van me af kan schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een ellende zeg voor jullie! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-01-2020 20:59
Ach Pamela.. wat een narigheid. Van Oxycodon kan je echt heel naar worden. Ik vind het zo zielig voor je, liefst wil ik je komen helpen voor zover ik dat kan. :cry: Morgen opnieuw de huisarts bellen en eisen dat hij een injectie geeft, dit kan zo niet langer.

Ik ben ontzettend misselijk door alle medicatie. Paracetamol, codeïne (voorgeschreven zodat ik lekker suf wordt en kan slapen) en dus de ibuprofen bruis. Mijn schouder reageert hier alleen heel slecht op en de pijn komt er echt dwars doorheen. Ik kan alleen maar schreeuwen en huilen. Ik weet niet meer wat ik doen.

Ik vind het overigens wel heel fijn dat ik hier lekker van me af kan schrijven!
Voor jou vind ik het ook verschrikkelijk, het is zo erg om zoveel pijn te hebben dat je niet meer weet waar je het zoeken moet :hug: En dus ook zo misselijk... ga jij wel door met het slikken? Ik zit eraan te denken om het toch maar te doen, of anders leg ik het naast mijn bed voor het geval ik morgenochtend anders mijn bed niet uit kom.

Ik vind het ook fijn om het hier van me af te schrijven, het scheelt toch als iemand anders ongeveer hetzelfde voelt, hoe erg ik ook zou wensen dat je dit niet hoefde te voelen.
Ga je morgen ook weer werken of blijf je nu toch maar thuis?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2020 21:23
Voor jou vind ik het ook verschrikkelijk, het is zo erg om zoveel pijn te hebben dat je niet meer weet waar je het zoeken moet :hug: En dus ook zo misselijk... ga jij wel door met het slikken? Ik zit eraan te denken om het toch maar te doen, of anders leg ik het naast mijn bed voor het geval ik morgenochtend anders mijn bed niet uit kom.

Ik vind het ook fijn om het hier van me af te schrijven, het scheelt toch als iemand anders ongeveer hetzelfde voelt, hoe erg ik ook zou wensen dat je dit niet hoefde te voelen.
Ga je morgen ook weer werken of blijf je nu toch maar thuis?
Heb je gember in huis? Dat helpt tegen de misselijkheid. Ik ga wel door met de medicatie ondanks de misselijkheid in de hoop dat de spiegel in het bloed stabiel blijft. De ontsteking heeft er momenteel maling aan, maar ik blijf goede hoop houden dat het gaat werken. Geduld is een schone zaak, maar het begint nu te lang te duren.

Wat betreft de Oxycodon.. voor de zekerheid zou ik het wel op je nachtkastje leggen. Als het morgen extreem is kan je in ieder geval iets nemen zodat je een beetje mobiel bent. Het is zo verschrikkelijk om afhankelijk te zijn van iemand.
Ik ga morgen weer werken. Het maakt niet veel uit waar ik ben, pijn heb ik toch wel. Aan de ene kant hoop ik gewoon dat het zaterdag nog zo erg is zodat ik eindelijk de injectie kan krijgen zodat het in een keer afgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Ooit eentje in mijn arm gehad, bij mij hielp tantum crème. Mijn zusje kon het niet gebruiken, allergische reactie. Sterkte dames.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven