Gezondheid alle pijlers

Snel blauwe plekken krijgen

01-05-2009 09:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eerste topic op deze pijler, dus hallo allemaal!

Dit is mijn vraagje: Mijn benen zitten altijd onder de blauwe plekken en in mijn zomerkleding ziet het er soms echt net uit of ik mishandeld ben ofzo. (niet lullig bedoeld)

Nou ben ik ook wel erg onhandig, stoot me makkelijk tegen van alles en nog wat, maar bij het minste of geringste krijg ik dus een blauwe plek en die gaat ook niet zo makkelijk meer weg.

Afgezien van proberen voorzichtiger te zijn heb ik al het een en ander geprobeerd aan voedingssupplementen en bloedonderzoek bij de huisarts etc.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit ook hebben of hebben gehad en of er dingen zijn waar zij baat bij hebben.

Alvast bedankt!
Herkenbaar....

Bij mij als gevolg van een stollingsafwijking... krijg ook spontaan blauwe plekken, met name op mijn bovenarmen en bovenbenen. Als ik dan in zo'n periode ook nog eens stoot...of het voor elkaar krijg om van de trap te vallen ofzo...dan zit ik onder....

Maarja hielpen bij jou die voedingssuplementen?
Mijn huisarts zei dat dat echt een 'vrouwenprobleempje' is. Inderdaad vervelend maar niet veel aan te doen. Je aderen of bloedvaten zitten dan dichter onder de huid dan bij anderen. Behalve voorzichtig zijn is er niet echt een oplossing voor.
Toevallig zit ik nu weer met een heel blauw been (of eigenlijk, inmiddels groen geworden) omdat ik afgelopen week bij mijn vriend achterop de fiets heb gezeten. Met mijn been tegen het slot. Volgende dag toen ik body lotion stond op te smeren dacht ik, wat voel ik nou... ja hoor, hele been blauw.

Heb ik altijd al gehad, geen idee hoe het komt. Als je er achter komt of er iets aan te doen is, houd me op de hoogte.
Er is wel een creme, speciaal tegen blauwe plekken. Het heet vallen en stoten creme; Arniflor van VSM. Of het werkt weet ik niet, maar het schijnt dat als je het er meteen op smeert de blauwe plek mee valt of eerder geneest.

Verder lijkt het erop dat je een stollingsafwijking hebt; je hebt een verhoogde bloedingsneiging. (mensen krijgen ook eerder blauwe plekken als ze bijv. bloedverdunners slikken. Je stoot je, een bloedvat raakt beschadigd en omdat je bloed niet zo snel stolt komt er meer bloed uit; gevolg --> blauwe plek. Bij iemand zonder verhoogde bloedingsneiging stolt het bloed sneller waardoor er niet zoveel bloed uit de ader stroomt en er niet zo snel een blauwe plek gevormd wordt.)
Helemaal herkenbaar! Ik ben ook vrij "druk" en daardoor onhandig, stoot me vaak.

Ben weleens bij de ha geweest die echt in paniek raakte omdat ik 40 blauwe plekken op mijn benen had, hij direct contact opgenomen met het zkh, vertelde dat hij dacht aan een bloedziekte.....nee hoor hoort helaas gewoon bij mij.

Wat ik er tegen doe? af en toe een zonnebankje, want op een spierwitte huid ziet het er helemaal erg uit!

Dus helaas geen echte tips voor je!
quote:juniper8 schreef op 01 mei 2009 @ 10:13:

Mijn huisarts zei dat dat echt een 'vrouwenprobleempje' is. Inderdaad vervelend maar niet veel aan te doen. Je aderen of bloedvaten zitten dan dichter onder de huid dan bij anderen. Behalve voorzichtig zijn is er niet echt een oplossing voor.

Hier kan ik me wel in vinden. Ik heb hetzelfde en m''n zusje ook. Bij het kleinste 'stootje' al een blauwe plek. En regelmatig zegt m'n man 'wat heb je nu weer voor een blauwe plek?!' en dan weet ik niet eens hoe ik er aan kom. Doet dan ook niet zo zeer, terwijl hij er erg pijnlijk uitziet.

Die arnicacreme helpt wel een beetje, maar dan moet je gelijk smeren en aangezien ik vaak niet weet hoe ik aan de blauwe plekken kom...

Maar als er wel een oplossing voor is, dan hoor ik het ook graag.

Echt charmant staat het niet onder je zwierige zomerjurkje....
Bedankt voor de reakties!

@xxroosjexx: Nee die voedingssupplementen hielpen niet.

Dan ga ik het nu eens proberen met zelfbruiner (ben niet zo van de zonnebank) die VSM zalf en extra voorzichtig doen (moeilijk want ik doe bijna alles veel te gehaast)

Als ik iets vind dat werkt zal ik het zeker even melden
Ik heb ook erg snel blauwe plekken. Mijn moeder heeft dit ook, dus zit in de genen waarschijnlijk. Ben er ook eens voor naar mijn huisarts gegaan en mijn bloed is onderzocht. Geen bijzonderheden verder, stolling van het bloed was ook oke. Dus eigenlijk geen verklaring voor. Heb wel een dunne huid en aderen liggen zichtbaar onder de huid. Veel "spinnewebben" op mijn benen en last van spataderen. Misschien dat het in verbinding staat met elkaar? In ze zomer zul je mij dus ook niet in een korte rok of broek zien, mits mijn benen een beetje kleur hebben. Wordt dan ook smeren met Dove ofzo, want als je altijd je benen ingepakt houd, krijgen ze nooit kleur.
I herken me hier heel erg in.

Ik heb ook altijd blauwe plekken en ik heb meestal geen idee waarvan.

Ik heb absoluut geen dunne huid dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb gegoogled en ik heb een paar ''medicijnen'' tegen blauwe plekken:

Veel drinken:

Drinken is heel goed voor het genezen van verwondingen of bloeduitstortingen.

Met name thee, water of vruchtensap.

Veel vitamine c:

Gele paprika en rozenbottel barst van de vitamine c.

Peterselie en witlof zijn ook heel gezond.

Arnica werkt ook perfect.

Heb ik zelf ook geprobeerd.
Naast de blauwe plekken heb je ook last van spontane bloedneuzen?
mijn dochter heeft dat ook, ooit bloed laten testen, maar daar is niks bijzonders uitgekomen. Gewoon dikke pech.

Volgens mij valt het wel minder op als je bruin bent, dus toch maar met die benen bloot!!
TO, slik je vit preparaten/homeopatische dingen, aspirine, andere pillen geregeld?

Soms kan dat je stolling veranderen namelijk.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven