Snot. Altijd weer snot
dinsdag 13 januari 2026 om 08:09
Zomers, ‘s winters. Het maakt niet uit. Ik word wakker, ga douchen. En daarna een loopneus. Enorm. En de tranen lopen over mijn wangen. Houdt vanzelf weer op rond een uur of 10:00 maar strontvervelend. Even leuk een makeupje op werkt niet want de tranen lopen in stralen over mijn wangen en ik snuit er een paar pakjes zakdoeken doorheen. En dan ineens is het over.
Neusspray werkt er niet tegen. Wie herkent dit en heeft DE tip. Het start dus pas NA het douchen
Titelaanpassing al aangevraagd
Neusspray werkt er niet tegen. Wie herkent dit en heeft DE tip. Het start dus pas NA het douchen
Titelaanpassing al aangevraagd
dinsdag 13 januari 2026 om 08:25
Google, ik kan niet zonder:
https://community.aafa.org/db/ask-the-a ... ot-showers
https://community.aafa.org/db/ask-the-a ... ot-showers
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 13 januari 2026 om 08:32
Is die vrij verkrijgbaar of alleen op recept?misspatrice schreef: ↑13-01-2026 08:30Ik had dit jaren geleden ook. Bij mij werkt de neusspray flixonaise. Ook vanwege mijn astma.
dinsdag 13 januari 2026 om 08:37
dinsdag 13 januari 2026 om 08:39
Je kunt jezelf toch prima met een washand aan de wastafel wassen?
dinsdag 13 januari 2026 om 08:41
Rhino horn, verkrijgbaar bij de apotheek (of online).
dinsdag 13 januari 2026 om 08:44
dinsdag 13 januari 2026 om 08:56
Dank! Dat wordt dus even een afspraak bij de huisarts.misspatrice schreef: ↑13-01-2026 08:37Nee, op recept. Ik had een heel gevoelige neus. Even eraan kriebelen resulteerde in een aanhoudende niesbui. Gebruik deze neusspray nu al zeker 15 jaar. Nooit meer last gehad van zo een gevoelige neus!
dinsdag 13 januari 2026 om 08:56
Dank! Dat wordt dus even een afspraak bij de huisarts.misspatrice schreef: ↑13-01-2026 08:37Nee, op recept. Ik had een heel gevoelige neus. Even eraan kriebelen resulteerde in een aanhoudende niesbui. Gebruik deze neusspray nu al zeker 15 jaar. Nooit meer last gehad van zo een gevoelige neus!
dinsdag 13 januari 2026 om 08:58
Dat kan, maar ik moet mijn haar wassen (ik heb fluthaar..... en kan dat alleen doen als het gewassen is en daarna gefohnd word. Maar eens hoor, als ik nergens heen moet zou ik dat best eens kunnen proberen.
dinsdag 13 januari 2026 om 08:58
Ik kan mij voorstellen dat als je 's nachts veel zweet, even douchen sneller is dan je helemaal wassen met een washand. In de zomer als het heel warm is, spring ik ook liever even onder de douche.
To, maakt het nog uit hoe warm je doucht?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 13 januari 2026 om 09:00
Hier ook een nachtzweter. En omdat ik een vette huid heb, zie ik er dan sochtends uit alsof ik in een fles olijfolie heb liggen zwemmen.
Je kan een eitje bakken op mijn gezicht, mijn haren zijn vettig en zout.
En mijn hele lijf voelt vettig en zouterig aan.
Als ik niet douche ruik ik halverwege de dag ook niet lekker meer. (Ik ruik het zelf sochtends al in mijn haren, en met een washand mijn hele lijf afzepen is een stuk meer gedoe en uiteindelijk minder fris dan even kort douchen)
To, je zou eens kunnen kijken of koud(er) douchen helpt?
Als ik niet douche ruik ik halverwege de dag ook niet lekker meer. (Ik ruik het zelf sochtends al in mijn haren, en met een washand mijn hele lijf afzepen is een stuk meer gedoe en uiteindelijk minder fris dan even kort douchen)
dinsdag 13 januari 2026 om 09:01
Het is ook niet echt 'snot'. Zoals je hebt met een verkoudheid. Het loopt er gewoon uit als water. Zowel de neus als de ogen.
Ik vind 'douchen' nogal een 'gedoe' wat nu eenmaal moet wegens zweet en fris willen zijn, dus douche al zo kort mogelijk. Ik ben met een minuut of 4 wel klaar met zowel harenwassen als insoppen en afspoelen. Maar blijkbaar kan het temperatuurverschil toch dan al uitmaken. Ik ga voor ik bij de huisarts terecht kan eerst eens kijken of het helpt als ik de douche minder warm zet.
Ik vind 'douchen' nogal een 'gedoe' wat nu eenmaal moet wegens zweet en fris willen zijn, dus douche al zo kort mogelijk. Ik ben met een minuut of 4 wel klaar met zowel harenwassen als insoppen en afspoelen. Maar blijkbaar kan het temperatuurverschil toch dan al uitmaken. Ik ga voor ik bij de huisarts terecht kan eerst eens kijken of het helpt als ik de douche minder warm zet.
dinsdag 13 januari 2026 om 09:03
Dit heb ik dus ook precies. Ik voel me echt vies na een nacht slapen. Ik plak aan alle kanten en dan heb ik in de nacht al een T shirt verwisseld. Ik heb geen warm dekbed, slaap onder een zijden zomerdekbed en het raam staat ook altijd open en daar lig ik een meter vanaf. En heb een matrasovertrek en kussensloop van Outlast materiaal wat mijn lijf koel houdt. Mijn haar hangt in de ochtend als een soort vet gordijn om mijn gezicht heen en ik ruik mezelf ook (dat laatste pas sinds de overgang). Maar een nachtzweter ben ik al sinds kind.Avocadeau schreef: ↑13-01-2026 09:00Hier ook een nachtzweter. En omdat ik een vette huid heb, zie ik er dan sochtends uit alsof ik in een fles olijfolie heb liggen zwemmen.
Ik heb soms het idee dat als mijn hoofd mijn kussen ziet ik al meteen spontaan ga zweten. Wat meestal ook zo is. Als ik dan in de ochtend wakker wordt is mijn hoofd en bovenlijf ook echt gewoon 'nat'. Nou ja, vochtig. Mijn Tshirt plakt aan mijn lijf. Mijn haar plakt aan mijn gezicht. Mijn nek en voorhoofd zijn drijfnat. Alsof ik koorts heb ofzo.
anoniem_698a1ed1bdf45 wijzigde dit bericht op 13-01-2026 09:10
26.23% gewijzigd
dinsdag 13 januari 2026 om 09:06
Hier idem. Althans: geen eczeem, maar een zeer droge huid.
Ik ben wel altijd bang dat ik stink, maar ik heb wat mensen om me heen die dat tegen me zeggen als het zo is.
We worden nu eenmaal toch behoorlijk geïndoctrineerd met het idee dat je minimaal 1x per dag moet douchen.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
dinsdag 13 januari 2026 om 09:16
Ik heb iets vergelijkbaars door kou/wind. Ik fiets nu ook met een 'windbril' zodat ik niet onderweg leegloop.BuzzieBee schreef: ↑13-01-2026 09:01Het is ook niet echt 'snot'. Zoals je hebt met een verkoudheid. Het loopt er gewoon uit als water. Zowel de neus als de ogen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 13 januari 2026 om 09:57
En dat zou ook kunnen en is een probleem..... De deur van de badkamer staat open altijd. Maar er zijn geen ramen en alleen zo'n rond roostertje wat alles zou moeten afvoeren. Dat systeem is vorig jaar volledig schoongemaakt trouwens. Maar echt 'ventileren' kan alleen door de badkamerdeur open te zetten en laten
dinsdag 13 januari 2026 om 10:26
Een actieve ventilator er op zetten?BuzzieBee schreef: ↑13-01-2026 09:57En dat zou ook kunnen en is een probleem..... De deur van de badkamer staat open altijd. Maar er zijn geen ramen en alleen zo'n rond roostertje wat alles zou moeten afvoeren. Dat systeem is vorig jaar volledig schoongemaakt trouwens. Maar echt 'ventileren' kan alleen door de badkamerdeur open te zetten en laten
En anders korter douchen en ergens anders je toiletritueel en aankleden e.d. doen.
Look me in the eyes and tell me what you see.
dinsdag 13 januari 2026 om 11:02
Nog korter dan max 4 minuten? Overigens helpt het wel als ik mijn haar niet was (ligt niet aan de shampoo want ik gebruik van alles en nog wat zolang het in de aanbieding is). Ik vind douchen sowieso al gedoe. Je wordt nat. Moet jezelf daarna weer afdrogen. etc. etc. Het is een essentieel onderdeel van mijn ochtendritueel. Maar plezier beleef ik er echt niet aan. Het is omdat het moet en ik fris wil zijn.
Dat wat je zegt Nyx doe ik wel in de zomer. Dan staat het dakraam open op de vide. Dan douche ik en doe ik de rest op de overloop onder het open raam. Maar echt verbetering levert dat niet. Doe ik dat nu (het dakraam stond uiteraard niet open met die vrieskou anders is het hier 15 graden) maar zet ik na het douchen en voor het afdrogen wel meteen de badkamerdeur open om de damp weg te halen. Dat kan niet tijdens het douchen omdat ik er 2 uur eerder uit moet dat mijn vriend. Maar zelfs dat zou misschien al een beetje helpen. Ik ga overigens eens kijken naar een actieve ventilator. Ons huis is fantastisch, maar hoe ze de badkamer hebben geplaatst is waarschijnlijk door een stagiair gedaan. Midden in het huis en geen raam in de omgeving. Het is dat we een dakraam hebben laten plaatsen in de vide die open en dicht kan. Standaard zat daar gewoon een 'koepel' die niks kon. Mocht ik ooit een nieuw huis kopen MOET het er een zijn met een raam! Maar niet aan de orde verder. Maar in de winter dat ding open is ook weer de hel de afgelopen weken wegens kou. Ga ik morgen wel even proberen. Die 10 minuten open maakt ook geen moer uit natuurlijk.
Na het douchen en aankleden ga ik meteen naar de supermarkt voor de boodschappen als ik thuis werk. Al in de auto gaat het weg. Maar om nu standaard in de auto te gaan zitten na het douchen is ook weer zo wat.
Dat wat je zegt Nyx doe ik wel in de zomer. Dan staat het dakraam open op de vide. Dan douche ik en doe ik de rest op de overloop onder het open raam. Maar echt verbetering levert dat niet. Doe ik dat nu (het dakraam stond uiteraard niet open met die vrieskou anders is het hier 15 graden) maar zet ik na het douchen en voor het afdrogen wel meteen de badkamerdeur open om de damp weg te halen. Dat kan niet tijdens het douchen omdat ik er 2 uur eerder uit moet dat mijn vriend. Maar zelfs dat zou misschien al een beetje helpen. Ik ga overigens eens kijken naar een actieve ventilator. Ons huis is fantastisch, maar hoe ze de badkamer hebben geplaatst is waarschijnlijk door een stagiair gedaan. Midden in het huis en geen raam in de omgeving. Het is dat we een dakraam hebben laten plaatsen in de vide die open en dicht kan. Standaard zat daar gewoon een 'koepel' die niks kon. Mocht ik ooit een nieuw huis kopen MOET het er een zijn met een raam! Maar niet aan de orde verder. Maar in de winter dat ding open is ook weer de hel de afgelopen weken wegens kou. Ga ik morgen wel even proberen. Die 10 minuten open maakt ook geen moer uit natuurlijk.
Na het douchen en aankleden ga ik meteen naar de supermarkt voor de boodschappen als ik thuis werk. Al in de auto gaat het weg. Maar om nu standaard in de auto te gaan zitten na het douchen is ook weer zo wat.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in