Snurken.....wat te doen?

zondag 9 december 2012 om 12:48
Ik herken je probleem, Kiek. Mijn man snurkt ook, en zo erg dat oordopjes een lachertje zijn tegenover dat keiharde geluid.
Hij heeft de test gehad of hij slaapapneu heeft, en dat heeft hij niet. Maar in het ziekenhuis hadden ze nog nooit iemand zo hàrd horen snurken.
Dus wij hebben nu aparte slaapkamers, de enige oplossing waarbij ik ook aan mijn slaap kom.
Volgens de KNO-arts was er geen operatie mogelijk die het snurken zou verminderen, dus hebben we het zo opgelost.
Hij heeft de test gehad of hij slaapapneu heeft, en dat heeft hij niet. Maar in het ziekenhuis hadden ze nog nooit iemand zo hàrd horen snurken.
Dus wij hebben nu aparte slaapkamers, de enige oplossing waarbij ik ook aan mijn slaap kom.
Volgens de KNO-arts was er geen operatie mogelijk die het snurken zou verminderen, dus hebben we het zo opgelost.
Your luck's about to change, cher.
zondag 9 december 2012 om 12:53
Laten onderzoeken in een slaapcentrum! Snurken wijst op een probleem in de ademweg wat niet alleen invloed heeft op jouw slapen maar mogelijk ook op dat van hem. Soms is een operatie niet alleen mogelijk maar ook medisch noodzakelijk, maar er zijn ook andere behandelmogelijkheden. En anders inderdaad apart slapen. Niet gezellig maar soms de enige mogelijkheid.
zondag 9 december 2012 om 14:08
Stoppen met roken, minder drinken en een gezond bmi.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik snurkte ook erg, tot ergernis van mijn man.
Ik heb de drie dingen gedaan (niet perse om het snurken hoor) en slaap weer als een vogeltje.
Maar nu zijn de rollen omgedraaid, Man is paar kilo te zwaar en begint te ronken. Tja, ik weet ook hoe naar het is als je partner boos wordt als jij de snurker bent, dus ik blijf kalm en gebruik oordopjes en het logeerbed. Maar gezellig is anders.
Ik ben benieuwd of er iets als een operatie mogelijk is. Ik heb daar ook wel eens naar verlangd. Ik heb ook een keer tegen beter weten in een keelspray gekocht tegen snurken, maar dat hielp dus inderdaad niet.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik snurkte ook erg, tot ergernis van mijn man.
Ik heb de drie dingen gedaan (niet perse om het snurken hoor) en slaap weer als een vogeltje.
Maar nu zijn de rollen omgedraaid, Man is paar kilo te zwaar en begint te ronken. Tja, ik weet ook hoe naar het is als je partner boos wordt als jij de snurker bent, dus ik blijf kalm en gebruik oordopjes en het logeerbed. Maar gezellig is anders.
Ik ben benieuwd of er iets als een operatie mogelijk is. Ik heb daar ook wel eens naar verlangd. Ik heb ook een keer tegen beter weten in een keelspray gekocht tegen snurken, maar dat hielp dus inderdaad niet.
.
zondag 9 december 2012 om 15:45
Het lijkt me een goed idee als hij eens een keer langs een arts/slaapcentrum gaat. Snurken kan veel verschillende oorzaken hebben. Bij de één is het vrij simpel op te lossen, bij de ander is het een hele ingreep. Het is nooit verkeerd om te kijken of er oplossingen zijn en die dan te overwegen want apart slapen de rest van je leven is ook geen pretje.
Ik heb zelf ook veel last gehad van snurken en ik werd 's ochtends vermoeid wakker alsof ik een hele nacht had gefeest. Ik bleek slaapapneu te hebben en heb een behoorlijk grote operatie moeten ondergaan om er vanaf te komen. Nu ben ik nog jong en had ik het er graag voor over zodat mijn klachten verminderden en het in de toekomst niet erger werd. Ik ben uiteindelijk dan ook wel blij dat ik het gedaan heb maar het is wel enorm heftig geweest, iets wat je niet zomaar even doet.
Maar goed, zo ver hoeft het natuurlijk niet te komen want wie weet is het heel makkelijk op te lossen. Snurken kan zoveel oorzaken hebben. Daarom zeker de moeite waard om is een onderzoekje te ondergaan!
Ik heb zelf ook veel last gehad van snurken en ik werd 's ochtends vermoeid wakker alsof ik een hele nacht had gefeest. Ik bleek slaapapneu te hebben en heb een behoorlijk grote operatie moeten ondergaan om er vanaf te komen. Nu ben ik nog jong en had ik het er graag voor over zodat mijn klachten verminderden en het in de toekomst niet erger werd. Ik ben uiteindelijk dan ook wel blij dat ik het gedaan heb maar het is wel enorm heftig geweest, iets wat je niet zomaar even doet.
Maar goed, zo ver hoeft het natuurlijk niet te komen want wie weet is het heel makkelijk op te lossen. Snurken kan zoveel oorzaken hebben. Daarom zeker de moeite waard om is een onderzoekje te ondergaan!

zondag 9 december 2012 om 19:25
Snurkende partner sucks..
Hier the same, oordoppen aangemeten en helpt niet.
Jilzz-man wil zich wel laten opereren, door kno arts vergrote amandel en te dikke huig geconstateerd.
Komt bij dat hij het vaak benauwd heeft, ook mede door allergieen.
Man gaat binnenkort afspraak maken, beseffende dat het geen garantie geeft dat het helpt.
Apart slapen is vrijwel geen optie, te weinig slaapkamers.
Als dichter bij haar vader is, gaat man wel op haar bed slapen.
Afgelopen werk werd ik wakker, en dacht "us dut serieus?"
Oordoppen uitgedaan, en jawel, ik hoorde het dwars door de muur en oordoppen heen.
Het is echt killing als j niet kan slapen, kan dan echt boos worden, wetende dat hij het ook niet express doet.
Hier the same, oordoppen aangemeten en helpt niet.
Jilzz-man wil zich wel laten opereren, door kno arts vergrote amandel en te dikke huig geconstateerd.
Komt bij dat hij het vaak benauwd heeft, ook mede door allergieen.
Man gaat binnenkort afspraak maken, beseffende dat het geen garantie geeft dat het helpt.
Apart slapen is vrijwel geen optie, te weinig slaapkamers.
Als dichter bij haar vader is, gaat man wel op haar bed slapen.
Afgelopen werk werd ik wakker, en dacht "us dut serieus?"
Oordoppen uitgedaan, en jawel, ik hoorde het dwars door de muur en oordoppen heen.
Het is echt killing als j niet kan slapen, kan dan echt boos worden, wetende dat hij het ook niet express doet.
donderdag 7 februari 2013 om 14:18
Bij mij hielp een operatie wel.
Na heel wat afspraken bij de KNO zijn mijn neus&keel amandelen eruit gehaald en iets bij mijn gehemelte.
Ik snurkte ook heel erg. Als vrouw vond ik dat verschrikkelijk.
Het herstel was 1 groot drama. 2 weken zo'n erge pijn gehad. Maar als ouder zijde is het verwijderen van amandelen sowieso erg pijnlijk.
5 kilo afgevallen. Kon niks wegkrijgen van de pijn.
Maar het was de moeite waard! Ik snurk nu totaal niet meer.
Succes!
Na heel wat afspraken bij de KNO zijn mijn neus&keel amandelen eruit gehaald en iets bij mijn gehemelte.
Ik snurkte ook heel erg. Als vrouw vond ik dat verschrikkelijk.
Het herstel was 1 groot drama. 2 weken zo'n erge pijn gehad. Maar als ouder zijde is het verwijderen van amandelen sowieso erg pijnlijk.
5 kilo afgevallen. Kon niks wegkrijgen van de pijn.
Maar het was de moeite waard! Ik snurk nu totaal niet meer.
Succes!