Gezondheid alle pijlers

Soms last van groene stinkende "erwtjes" uit keel?!

13-01-2014 12:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijks een heel tijd geen last meer van gehad, maar nu wel weer af en toe(3x per week 1 "erwtje"??) dat ik een klein groen klontje ophoest, en het stinkt als je hey platdrukt! Sorry onsmakkelijk.. Hopelijk lees je dit niet onder je lunch

Maar wat is dit? Ik heb verder geen keelpijn, ook niet verkouden.. Las dat het kon komen door de keel amandelen?! Of is het een teken dat ik verkouden word?!

Graag ervaringen, moet ik naar de dokter of niet
Rook je?
Nee rook niet! Nooit gedaan zelfs
Gadverdegadver......

Heb je je amandelen nog? wellicht een ontsteking?

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. groene platgedrukte erwtjes uit je keel. Mijn maag draait spontaan om.
idd,ontstoken amandelen
Dit is typisch voor ontstoken keelamandelen.

Je amandelen bevatten holtes die dienen als filter. Als deze 'filters' vol zitten met ontstekingsmateriaal, kan het voorkomen dat je van dit soort 'erwtjes' ophoest.

Helaas spreek ik uit ervaring. Echt heel smerig is het!

Misschien kun je je huisarts even naar je keel laten kijken?
Ik heb dit ook regelmatig en vind het ook zo vreselijk goor!! Meestal is het wel als ik tegen een verkoudheid of keelontsteking aanzit. Helaas kan je er weinig aan doen volgens mij...
Vind het ook vies genoeg! Maarja helaas.. Doen ontstokenamandelen geen pijn? En wat kun je eraan doen? Laten verwijderen doen ze niet snel meer bij volwassenen las ik..

Mijn moeder heeft met zaklamp in mn keel gekeken, maar die ziet niks. Misschien toch maar naar de dokter.

Gekke is dat ik soms een heel tijd er geen last van heb, en nu vanmorgen meteen weer raak
Dat zijn kleine brokjes die tussen je amandelen verscholen zitten. Ook wel tonsil stones.
Dat zijn amandelstenen. .
Van ontstoken amandelen kun je goed ziek worden, maar dat hoeft niet. Ik heb er jaren mee rondgelopen en had alleen heel vaak keelpijn, maar verder niets. Die keelpijn kwam altijd heel plots opzetten. Op mijn 23e mijn keelamandelen verwijderd.

Dat is echt geen pretje, kan ik je zeggen.

Helaas is het ook niet goed gedaan, waardoor ik nog steeds keelpijn heb. Gelukkig nu zonder 'erwtjes' .

Ontstoken amandelen kun je zelf goed zien met een zaklamp. Je ziet dan twee bulten achter in je keel met daarop vlekjes.
Heb er zelf ook last van. Constant eigenlijk.

Is soms zo erg dat als er 1 uitkomt dat er een heel gat in m'n amandel achterblijft. Heb nu gewoon hele 'kapotte' amandelen.

Al paar keer naar huisarts geweest ervoor, zijn reactie: virusje.

Geen idee hoe je er vanaf komt, erg vervelend is het!
Jakkes! Zonet op youtube gezien hoe ze de amandelstenen verwijderen (eruit drukken) jakkes wat smerig!!

Voor de liefhebbers: http://m.youtube.com/watch?v=-pJ5jTOeBWU

Maar heb geen keelpijn, niks is opgezwollen, zal het vandaag aankijken en anders morgen even dokter bellen.
Ja, amandelsteentjes. Heel vies.

Ik heb er ook wel eens last van.

Ik kreeg van de huisarts chloorhexidine om mee te spoelen en een kuurtje, toen was het weg.

Je kunt ze soms ook zien zitten als je in de spiegel kijkt.

Volgens mijn huisarts moet je vaker flossen en poetsen als je het hebt, en heeft het met weerstand niks te maken.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:irreplaceable schreef op 13 januari 2014 @ 12:50:

Jakkes! Zonet op youtube gezien hoe ze de amandelstenen verwijderen (eruit drukken) jakkes wat smerig!!

Voor de liefhebbers: http://m.youtube.com/watch?v=-pJ5jTOeBWU

.

Oh menn waarom heb ik geklikt? En waarom heb ik gekeken naar een 25 jaar oude meeeter? En waarom was dat nog niet genoeg?

Ik ben van slag..
quote:Tepelsteeltje schreef op 13 januari 2014 @ 13:14:

[...]

Oh menn waarom heb ik geklikt? En waarom heb ik gekeken naar een 25 jaar oude meeeter? En waarom was dat nog niet genoeg?

Ik ben van slag..Hahahahahaha heb die andere filmpjes ook gekeken, ik snap ook niet waarom ik dat altijd wil zien :p
Ik kan heel veel hebben qua topics over vieze dingen, maar hier word ik onpasselijk van... Maar... Als echte ramptoerist ga ik toch die link met het filmpje aanklikken. Als ik over een kwartier niet terug ben, is het mis
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Komt van je amandelen denk ik ja... Ik heb er zelf ook last van gehad, had daar regelmatig keelontsteking bij, maar daarbuiten geen pijn eraan. Ik heb ze laten verwijderen, sindsdien nooit meer problemen of keelontsteking!
Oké, ik ben na 2 witte erupties afgehaakt. Brrr...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:irreplaceable schreef op 13 januari 2014 @ 13:18:

[...]

Hahahahahaha heb die andere filmpjes ook gekeken, ik snap ook niet waarom ik dat altijd wil zien :p

Heb je die ene met zijn dikke bult op de rug ook gezien, viespeuk!?

quote:Blue_Yoshi schreef op 13 januari 2014 @ 13:22:

Oké, ik ben na 2 witte erupties afgehaakt. Brrr...

H

Sorry voor het verpesten van me dag
Ik snap dit soort topics nooit, als je twijfelt, pijn hebt, iets er raar uit ziet ga je toch meteen haar je HA?! Of bel je die even op met je vraag...
quote:Tepelsteeltje schreef op 13 januari 2014 @ 13:30:

[...]

Heb je die ene met zijn dikke bult op de rug ook gezien, viespeuk!?

Ja.. Als ik het zelf moest uitdrukken was ik over mijn nek gegaan, kan er voor de rest wel naar kijken
Maarre TO heb je de ha al gebeld? Snel doen hoor! Hier blijf je toch niet mee lopen!?
quote:irreplaceable schreef op 13 januari 2014 @ 13:32:

[...]

Ja.. Als ik het zelf moest uitdrukken was ik over mijn nek gegaan, kan er voor de rest wel naar kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven