Gezondheid alle pijlers

Soort bultje en pijn in oksel en ook koorts.

11-06-2011 23:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik nu doen? Is dit ernstig en moet ik naar de huisartsenpost gaan of tot dinsdag wachten en een afspr bij de huisarts maken? Ik ben nooitecht ziek en heb ditnooit eerder gehad.

Het voel alsof ik in een oven zit zo warm heb ik het, ildan opeens weer koud. Ik voel me moe, duizelig en suf. Mijn ogen voelen heel raar aan. En waar ik me het meeste zorgen om maak is de plotselinge bultje in de oksel als ik erop druk dat heel gebied doet het pijn. En pijn in mijn linkerbovenbeen net onder mijn lies, ik dacht dat het spierpijn was twijfel ik nu aan. Ik voel het alleen als ik stillig als ik loop valt het mee.

Hoop dat iemand me kan helpen maak me echt zorgen.
Je kunt toch de hp wel bellen?
Het kunnen je lymfeklieren zijn die opgezet zijn. Maar heej als je het niet vertrouwt nu ff naar de hap.
Wat is de reden dat je hier een tweede topic over opent?
Een bult die plotseling ontstaat en koorts klinkt als een ontsteking. Nu een huisarts bellen is voor noodgevallen, TO loopt er al even mee rond (zie haar andere topic), ik zie geen reden om er nu dan ineens een arts voor op te zoeken terwijl het bijna nacht is.
Ik ben bang dat ik me aanstel door de hp te bellen zie het zelf ook niet als nood maar maak me toch een beetje zorgen.

Gewoon omdat ik echt bijna nooit ziek ben, en helemaal niet zo. En dat bultje erbij in combo met mijn bovenbeen. Vind het raar al die dingen opeens.

Maar ik denk dat ik het maar afwacht tot dinsdag. Heb nu 39,2 graden als het 40 word neem ik wel contact met hpn.
Koorts is in de avond meestal wat hoger dan in de ochtend, dus geen paniek als het nog iets oploopt.

Zowel in je oksel als in je lies zitten lymfeknopen en die kunnen bij een ontsteking behoorlijk dik worden en gevoelig zijn wanneer je erop drukt. Heb ik ook weleens gehad.

Duik lekker je bed in zou ik zeggen. Morgen weer een nieuwe dag.
Zowel in je oksel als in je liezen zitten je lymfeklieren en die zouden opgezwollen of ontstoken kunnen zijn. Dit is wel iets wat je door een huisarts moet laten bekijken als dat het het geval is en het is zeker geen aanstellerij om nu even te bellen. Dan hoor je vanzelf wel of het tot dinsdag (waarom niet morgen?) kan wachten.
Als je je echt zoveel zorgen maakt dan gewoon even de HAP bellen.

Dan kun je je probleem voorleggen en zij beoordelen dan of je daadwerkelijk langs moet komen of niet.

Misschien dat je dan gerustgesteld wordt.
Je kan ook bellen met een hap, en dan vragen wat zij vinden.
Klinkt als je lymfenklieren.

Vraag me alleen af waarom je er niet eerder naar hebt laten kijken, als het je genoeg verontruste om er een topic over te openen. Zou morgen even langs de dienstdoende huisarts gaan als de koorts aanhoud. Verder voor nu een paracetamolletje en naar bed.

Wij zijn geen dokters hoor.
Gewoon even bellen met de huisartsenpost en overleggen met de assistente. Is er niets bijzonders aan de hand kun je rustig gaan slapen en anders zullen ze zeker vragen of je even langskomt.

Sterkte!
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Ja ik ben ook een echt hypochronder alleen ga ik nooit naar de huisarts al helemaal niet naar de hp, een bevestiging dat er dus een noodgeval is. In mijn hoofd dus.

Ik wacht het id even af tot morgen. Hun bellen durf ik echt niet nu vanwege het tijdstip. Morgen overdag en als de koorts stijgt doe ik het waarschijnlijk wel.

Wel een geruststelling dat het mijn lymfeklieren kunnen zijn, wilde dit keer niet weer mijn symptonen googlen. Heb dat in het verleden gedaan en dacht dan altijd dat ik al die ziektes had.

bedankt voor alle reacties en een beetje geruststelling.
quote:donut81 schreef op 11 juni 2011 @ 23:50: Hun bellen durf ik echt niet nu vanwege het tijdstip.

Mwoh. Er zit daar iemand, en die heeft nachtdienst. Of jij nu wel of niet belt, die persoon moet daar toch zitten. Als je ongerust bent, kun je even bellen. Daar zijn ze voor.

Het zou wat anders zijn als je om de haverklap belt om flutdingen, of als je behandeling eist als dat niet nodig is, maar zo klink je niet.
dubbel
Donut, hoe gaat het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven