Gezondheid alle pijlers

spataderen

09-01-2015 13:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik nog maar 27 jaar ben heb ik al redelijk wat spataderen. Dit is op mijn 21e begonnen. Nu heb ik er niet noemenswaardig veel last van, behalve de bekende vermoeide benen.

Nu was ik gisteren bij de pedicure en die wees me erop dat ik aan eenkant toch wel echt wat aan het ontwikkelen ben. Ze raadde me aan er iets aan te laten doen want nu is het met een kleine ingreep nog te verhelpen.

In het verleden heb ik me er wel eens in verdiept maar zoals ik begreep worden dit soort ingrepen niet zomaar meer vergoed. Het liefste zou ik er wel wat aan laten doen. Maar wordt dit zomaar vergoed? (Waar kan ik dit vinden) en klopt het dat het beter is om er nu al wat aan te doen ipv. het erger. te laten worden?
https://www.zorgverzekeri ... rgvergoedingen/spataderen
Nee, het wordt niet zomaar vergoed. In het linkje van lisa2 staan onderaan de categorieën genoemd. Pas vanaf een bepaalde categorie wordt spataderverwijderen/inspuiten/laseren etc.. vergoed.
Als het op medische indicatie is wordt het vergoed, dus niet omdat je het bijvoorbeeld niet mooi vindt. Dus naar je huisarts en je laten doorverwijzen naar de vaatchirurg.
Maat ik heb wel eens gehoord dat die kleinere adertjes (dus de classificatie die niet vergoed wordt) niet zo duur is om te laten behandelen. ¤100 tot ¤200

Dat zou je anders ook kwijt zijn aan je eigen risico.
quote:just_ikke schreef op 09 januari 2015 @ 14:09:

Als het op medische indicatie is wordt het vergoed, Wel rekening houden dus dat je de eerste ¤375 daarvan nog altijd zelf betaalt natuurlijk.
quote:Bieb2.0 schreef op 09 januari 2015 @ 14:13:

[...]

Wel rekening houden dus dat je de eerste ¤375 daarvan nog altijd zelf betaalt natuurlijk.

Heb je gelijk in

Maar de behandeling is in ieder geval duurder ! En de kleine adertjes inderdaad..die behandeling schijnt niet zo duur te zijn.
Als je het in een ziekenhuis laat doen ben je in totaal iets van150 euro kwijt. Wel pas naar een ziekenhuis gaan als je langs de huisarts bent geweest. Er zijn in diverse grote steden ook vaatklinieken. Die zijn ook niet duur en veelal prima. Eerste intake krijg je vergoed. Wel valt dit onder je eigen risico. Mijn moeder is altijd in een kwartiertje klaar dus veel tijd kost de behandeling zelf niet.

Ik moet eerst nog even bevallen en dan laat ik die van mij ook wegspuiten. Ik vind het zo vreselijk en ontsierend. Helaas ben ik erfelijk belast.....
quote:JannaQueen schreef op 09 januari 2015 @ 14:45:

Als je het in een ziekenhuis laat doen ben je in totaal iets van150 euro kwijt. Wel pas naar een ziekenhuis gaan als je langs de huisarts bent geweest. Er zijn in diverse grote steden ook vaatklinieken. Die zijn ook niet duur en veelal prima. Eerste intake krijg je vergoed. Wel valt dit onder je eigen risico. Mijn moeder is altijd in een kwartiertje klaar dus veel tijd kost de behandeling zelf niet.

Ik moet eerst nog even bevallen en dan laat ik die van mij ook wegspuiten. Ik vind het zo vreselijk en ontsierend. Helaas ben ik erfelijk belast.....Dit ligt er ook aan of het weg te spuiten is....ik ben net herstellende van een operatie aan mijn spataderen dit omdat spuiten, laseren, of strippen geen enkele zin zou hebben.
Dan heb je het ook over een veel verdere fase, het klopt wat je zegt.

De beginnende zijn over het algemeen weg te spuiten, had ik erbij moeten zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven