Gezondheid alle pijlers

Spierkramp

16-07-2011 10:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik erg veel last van spierkrampen.

Dit komt naast de gebruikelijke spieren als kuit/voet/tenen bij mij ook wel voor in vingers, nek, buik etc..

Overdag maar vannacht was het bijvoorbeeld weer heel erg.

Dan durf ik me amper te bewegen omdat het er dan alweer inschiet.

Nu weet ik dat het een magnesium tekort zou kunnen zijn...maar om nou zelf te starten met middeltjes vind ik ook zo wat.

Hebben jullie misscien huis, tuin en keuken tips?

Is het verstandig om met dit naar de huisarts te gaan?
HA
ik had het ook,heb bij de ha magnesiumtabletten gekregen en neem elke avond 3 stuks in en moest ook meer water drinken.nu bijna geen last meer er van!!
ja ga maar naar de ha.

Die kan dan zien of het idd magnesium tekort is en de krijg je daar wsch pilletjes voor.
Ik heb dit vaak door een Kaliumtekort.

Laat je bloed prikken bij een huisarts.
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 19:34
Reden: daarom
% gewijzigd
Ja, ik gebruik wel veel prednison en daarvan kun je geloof ik ook kalium tekort krijgen.

Misschien wel goed idee om dat even te laten checken dan.

Magnesium moet ik eigenlijk niet hebben, daarvan gaan mijn darmen namelijk op hol en dat is ook niet echt prettig.

Drinken doe ik echt heel erg veel, dus kan me bijna niet voorstellen dat het door een tekort daarvan zou komen.
Ik weet niet of het bij jou helpt, maar als ik niet minstens vier glazen melk per dag drink, heb ik erge last van kramp.
calcium slikken voor een maand lang, als dan niet verbeterd is naar de huisarts.

Dat is de tip die ik kreeg van fysio. Heb ook veel last van krampen in mijn benen!
Ik slik altijd al extra calcium vanwege mijn prednison gebruik, dus denk dat het daar niet aan zal liggen.

Verwacht dan eerder Kalium of misschien de Magnesium.

Maar van buitenaf kan je daar niets over zeggen, dus zal maar even bloed formulier op gaan halen deze week denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven