Gezondheid alle pijlers

spierscheuring kuit

22-05-2010 14:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend heeft een scheurtje in z'n kuit, ook wel zweepslag genoemd.

Ik was een verrassing voor hem aan het voorbereiden, dagje weg enzo.... nou vraag ik me af of dit nog wel door kan gaan.

Zijn hier mensen die er zelf ervaring mee hebben? Hoelang ben je er zoet mee geweest?

Hij kan er nu hele kleine stukjes op lopen, wat erg moeizaam gaat. Autorijden is onmogelijk. Nu kunnen we dus niet weg maar hoelang blijft die eerste heftige pijn? Wanneer is het weer mogelijk om auto te rijden, fietsen enz? Ik besef dat het niet bij iedereen hetzelfde is maar ervaringen zijn welkom!!!

Ze zeggen wel dat het zes weken kan duren maar hopelijk gaat het voor hem toch wel wat eerder al iets beter dan nu?

Ik hoop op jullie ervaringen, alvast bedankt!
Ik heb er persoonlijk gelukkig geen ervaring mee, maar mijn vader heeft een paar jaar geleden ook een zweepslag in zijn kuit gehad.

Hij kon ook nauwelijks lopen en het deed echt verschrikkelijk veel pijn.

Hij is er echt wel een paar weken mee zoet geweest, ik herinner het me niet precies, maar hij heeft zeker 14 dagen echt veel pijn gehad, misschien ook nog wel langer.

Veel sterkte voor je vriend in elk geval, het is echt heel naar.
Mijn zoon heeft vorig jaar een spierscheuring in zijn kuitspier gehad. Heb hem 4 weken met de auto naar school moeten bregen omdat hij absoluut nog niet op en af de fiets kon stappen. Daarna is het herstel snel gegaan en kon Zelfs na 7 weken de trainingen weer hervatten.

Volgens de fysiotherapeut was bij mijn zoon het herstel de eerste weken extreem traag en de laatste weken weer ineens heel snel. Begreep van de fysio dat gemiddeld genomen je na 4 weken weer redelijk normaal kun functioneren in het dagelijkse leven.
Wat vervelend voor je vriend. Je schrijft : nu kunnen we dus niet weg" maar ik zou juist een uitje plannen, kan hij vast wel gebruiken na deze pech. Heb je zelf geen rijbewijs, anders bijv naar een leuke locatie voor een lunch rijden, iets van een boottochtje, welness sauna, lekker uit eten, naar het theater.
Ik heb zes weken in het gips gezeten en het is altijd een zwakke plek gebleven. De ergste pijn was met een paar dagen wel over ( maar wel in het gips dus kon het niet belasten).
Bedankt voor jullie reacties!

Het valt toch wel tegen als ik jullie reacties zo lees...balen zeg!!

We hadden toch wel gehoopt dat de ergste pijn binnen een dag ofzo wel over zou zijn en daarna gewoon nog lichtgevoelig ofzo.....

ook vervelend met z'n werk/autorijden....

misschien nog ervaringen van mensen die wel al snel weer auto konden rijden?

@borderwalk; ja, we gaan ook wel even iets doen hoor maar die zal wel iets moeten zijn waar we kunnen zitten, etentje dus dan maar. Theater is niet handig, dan moet je verplicht stil zitten, hij moet nu juist zo nu en dan ook even been strekken enzo....

we moeten het maar positief bekijken....het had altijd erger gekund.... :S....

(zo'n dooddoener hé...maar tis wel zo...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven