Gezondheid alle pijlers

Spiertrekkingen; vervelend gevoel!

13-09-2012 20:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste paar dagen steeds meer last van spiertrekkingen. Eerst had ik het weleens bij mij oog, maar dat heeft iedereen wel eens. Zo'n snelle trilling bij het oog.

Maar nu heb ik het steeds vaker en ook bij grotere spieren zeg maar. Dus in mijn bovenarm, achter een borst. Maar ook vanbinnen, bijv.in mijn buik.

Het is niet zo erg dat ik ervoor naar de dokter hoef. Tenzij er hier mensen zijn die weten da het wel zinvol kan zijn om toch te gaan.

Wie heeft dit ook?

Ik vind het vooral een irritant gevoel en het leidt mij af van het werk. Verder maak ik me geen zorgen dat het iets ernstigs is hoor. Maar als het op te lossen is, dan graag.
Volgens mij is dat een teken van stress! Maar zeker weten doe ik dat niet dus dan moet je naar de HA!!
Kan idd duiden op teveel stress, of overbelasting.
Sporten is goed hier tegen.
O, stress. Zou wel kunnen.... Heb nogal veel stress momenteel. Gatver.

Sporten helpt? Ik ren twee keer per week hard. Vind ik wel genoeg eigenlijk...

Zou yoga ook kunnen werken, ter ontspanning?
Als het je maar ontspant.
Maar weet je ook hoe stress dat dan kan veroorzaken?
Eet je wel voldoende? Een kennis van mij was ernstig ondervoed en had ook last van spiertrekkingen. Heel naar gezicht...

Ik vermoed dat het in jouw geval met stress te maken heeft, maar ach, ik dacht, ik meld het effe *bloost*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hoi, dat is grappig, ik kwam 2 weken terug er ook achter dat ik eigenlijk dat al een week of 2 had.. in mijn kuitspieren, bovenbenen, etc. Ik volg haptotherapie waardoor ik me er daar bewust van werd. Negeerde het al een tijdje dus, maar toen ik daar ter plekke wel heel bewust bezig ging met 'goh, wat voel ik eigenlijk' en de tijd nam, kwam er stress en boosheid naar boven. Letterlijk soort binnengehouden emoties. Op gegeven moment moeten die eruit, niet gek dat je lijf dan zo gaat spannen! En het bizarre...ik ging er dus wel mee aan de slag...en 2 dagen later was het klaar. Wat je ook kiest voor vorm ter ontspanning... geef het ook even die aandacht, wellicht verdwijnt het dan ook. Tevens even letten op je vochthuishouding, spieren verkrampen bij te weinig vocht en evt mineralen.

Succes!
kan van alles zijn, als het erger wordt ga je toch even naar de huisarts?
quote:Hasse88 schreef op 13 september 2012 @ 22:12:

Eet je wel voldoende? Een kennis van mij was ernstig ondervoed en had ook last van spiertrekkingen.

Daar moest ik ook aan denken. Spiertrekkingen kunnen te maken hebben met een verstoorde elektrolyten-balans of met andere tekorten. Eet je wel gezond?

Als het aanhoudt of erger wordt, misschien toch gewoon even naar de dokter.
Oh en ondervoed kun je dus ook raken als je te eenzijdig eet. Daar hoef je er dus niet voor uit te zien als anorexia-patiënt.
Een magnesiumtekort kan ook zorgen voor spiertrekkingen.
Hoi

Google eens op BFS, of Benign Fasciculation Syndrome.
Thanks voor de tips! Ik eet wel gevarieerd en ook genoeg. Gewicht is normaal. Maar wel te weinig fruit....

Als het aanhoudt ga ik wel naar de dokter.

@ patsy, wat bedoel je met ik ging ermee aan de slag? Ik wil er ook wel mee aan de slag, maar heb geen idee wat ik dan moet doen.
quote:pyridine schreef op 14 september 2012 @ 10:03:

Een magnesiumtekort kan ook zorgen voor spiertrekkingen.Dit is zeker waar ! Ga morgen maar meteen een magnesiumsupplement halen bij de drogist en je bent er binnen no time vanaf !
Noor, dat is het niet denk ik. Heb de rest van de klachten gelukkig niet. Maar bedankt voor het meedenken!
In fruit zit kalium, dat is een zout. Als je daar tekort aan hebt, kun je spiersamentrekkingen krijgen. De kans is wel heel klein dat je te weinig kalium binnenkrijgt hoor, dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar het kan geen kwaad om wel wat meer fruit te gaan eten. Wie weet helpt het.
niet alleen magnesium maar ook calcium. maar voordat je zomaar wat gaat slikken ga je toch eerst laten vaststellen dat er een tekort is?
..
Sorry dat ik in een oude topic post. Ik hoop dat ik mijn vraag mag stellen.

Ik heb ook spiertrekkingen en ik vind het maar vervelend. eerst alleen bij mijn oog maar nu ook bij mijn benen en in mijn bil? echt heel gek maar wat doe ik er aan? Volgens mij heb ik niet echt stress alleen ondergewicht. Wat kan het dan zijn? oja en ik hoef geen tips met meer eten.
jij moet naar de dokter Bente, met slechts 1 glas melk per dag heb je waarschijnlijk een ernstig ondervoedingsprobleem en is dit 1 van de waarschuwingen die je lijft geeft.
Je ondergewicht en het niet eten is stress voor je lichaam, Bente.
Opzich heb ik verder niet echt klachten dus ik snap het niet. maar wat doe ik er dan aan??
eten, spiertrekkingen kan het gevolg zijn van vitamine en mineralengebrek. Denk niet dat het onschuldig is, een tekort aan kalium kan een hartstilstand veroorzaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven