Spiertrekkingen
dinsdag 2 augustus 2016 om 14:34
Hoi allemaal. Sinds ruim een week heb ik last van spiertrekkingen door heel mijn lichaam. Het begon met mijn oog die trilde maar dat heb ik wel vaker gehad en ging ook over na een tweetal weken. Echter nu voel ik het over heel mijn lijf. Vooral als ik rustig zit en lig voel ik het overal trillen en ploppen. Na een bezoekje aan Google werd ik helemaal niet vrolijk en de huisarts wist ook niet echt wat het was. Ik moet maar afwachten en anders terug. Iemand van jullie misschien hier ook last van gehad?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
dinsdag 2 augustus 2016 om 14:47
quote:Ster88 schreef op 02 augustus 2016 @ 14:42:
Nee nog niet. Ik slik al wel extra vitamine b al een tijd en ben nu ook begonnen met magnesium.. In de hoop dat dat helpt..Teveel vitamine B6 kan zorgen voor neurologische klachten. Tintelen van vingers, voeten, armen etc. Zomaar vitamine bijslikken is niet altijd verstandig.
Nee nog niet. Ik slik al wel extra vitamine b al een tijd en ben nu ook begonnen met magnesium.. In de hoop dat dat helpt..Teveel vitamine B6 kan zorgen voor neurologische klachten. Tintelen van vingers, voeten, armen etc. Zomaar vitamine bijslikken is niet altijd verstandig.
dinsdag 2 augustus 2016 om 14:53
veel enge aandoeningen hebben als symptoom spiertrekkingen, echter dit betekent niet automatisch dat alle spiertrekkingen een teken zijn van een of andere enge ziektes.
stress, vocht, magnesium te kort kunnen bijvoorbeeld ook spiertrillingen geven.
dus ............. begin eens met stress verminderen, voldoende te slapen, veel te bewegen, regelmatig (water) te drinken en gezonde voedingen
stress, vocht, magnesium te kort kunnen bijvoorbeeld ook spiertrillingen geven.
dus ............. begin eens met stress verminderen, voldoende te slapen, veel te bewegen, regelmatig (water) te drinken en gezonde voedingen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 2 augustus 2016 om 15:05
Dat weet ik het zou me alleen geruststellen als meer mensen het herkennen
of wellicht tips hebben op internet lees je vaak alleen de slechte verhalen en ondanks dat het algemeen bekend is dat je niet moet zoeken op Google doe je het toch. Ik moet over vier weken terugkomen bij de huisarts mocht het niet over zijn. Hij ging nog even uitzoeken of er voor nu actie nodig was en anders word ik gebeld. Kortom heb het idee dat de huisarts er ook niet veel ervaring mee heeft..
dinsdag 2 augustus 2016 om 15:51
Heb ik ook wel eens last van gehad. Bij 'enge ziektes' concentreren spiertrekkingen zich (in eerste instantie) meestal in één gebied, heb ik me laten vertellen. Spiertrekkingen door je hele lijf zouden dus minder verontrustend zijn. Maar als je er last van blijft houden zou ik inderdaad gewoon terug naar de huisarts gaan, daar is hij voor.
woensdag 3 augustus 2016 om 23:52
Het kwam en ging, nu al een tijdje niet meer. Of ja, er trilt nog wel regelmatig ergens een spiertje, maar dat valt me nauwelijks meer op. Heb er wel eens weken achtereen last van gehad. Maar mijn situatie zegt natuurlijk weinig over die van jou. Mijn huisarts, aan wie ik het toen op een gegeven moment heb voorgelegd, was wel tamelijk resoluut on haar conclusie dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Stress schijnt het te kunnen verergeren, dus piekeren is sowieso geen goed idee!