Gezondheid alle pijlers

Spiraal doet zo'n zeer...

22-09-2013 13:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen maandag heb ik een spiraaltje.

Deze doet zo ontzettend pijn!

Zolang ik stil zit of lig, is het te doen, maar zodra ik beweeg, sta of loop schiet de kramp erin.

Mijn lijf is het er dus niet mee eens, maar ik moet toch tot eind oktober volhouden voor hij er uit mag.

Wie heeft hier ervaring mee? Is het gebruikelijk dat het zo'n zeer doet?

Hoe lang duurde het bij andere spiraal-gebruiksters?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Het is even wennen!! Maar als het goed is gaat het over. Je lichaam wil geen spiraal en probeert af te stoten.. Maar geeft het uiteindelijk wel op.

Volgens mij is de mijne weer verzakt, maar goed dat zal ik eerst eens moeten laten checken.
Ik heb er nooit zoveel last van gehad. Heb je dit echt al een week nu? Dan zou ik morgen even bellen naar de huisarts/gynaecoloog, want dit lijkt me niet normaal..
Komt wel goed, schatje!
Ik heb afgelopen woensdag gebeld om te vragen hoe lang het pijn hoort te doen, ze zei "het kan wel even zeer doen ja".

Hoe lang dat dan is, geen idee...
Als het niet goed voelt gewoon teruggaan en vragen om controle. De eerste keer zat hij bij mij niet goed en dacht ik dat het zo hoorde.
Ik heb er (hoe ironisch) 9 maanden last van gehad, inclusief bloedingen..

Het is normaal in het begin, maar kijk het niet te lang aan! Kon het "nog even aankijken" niet echt een feestje noemen...
When in doubt, add glitter.
Is er wel een controle-echo gemaakt na het plaatsen? Ik heb bij mijn eerste twee spiralen ongeveer een dag 'weeën' gehad, en bij de laatste slechts een half uur wat kramp gehad. Een week lijkt me dus erg lang en ik zou aandringen op een echo.
Lijkt mij niet goed hoor, zoveel pijn. Waarom mag hij er niet eerder uit? Je kunt toch condooms gebruiken als je seks wil.
odi et amo
Oh, wat vervelend zeg. Heb ik geen last van gehad. Er is geen peil op te trekken gewoon...kijk het nog even aan .
Is er een echo gemaakt na plaatsing?
Je bent zelf een theepot
Ik heb een week lang een spiraal gehad en dat ding met gillende spoed na een week laten verwijderen. Een bevalling doet nog minder pijn. Bij mij was het echt een no go, en ik heb echt geprobeerd eraan te wennen.
Teruggaan, als het echt zoveel pijn doet voor controle. Beste vriendin ging pas na 2,5 halve week echt pijn. Hij was verkeerd gezet, in haar baarmoederspier. Dus tja, dat werd een operatie uiteindelijk. Wel een extreem geval natuurlijk maar veel pijn is niet goed.
Hoezo moet je het toch tot eind oktober volhouden?

De pijn die jij omschrijft dan denk ik, laat hem eruit halen!
quote:SuzanneSuus schreef op 22 september 2013 @ 13:51:

Is er een echo gemaakt na plaatsing?Wil ik ook weten.
laat hem er maandag weer uithalen
Dank voor de reacties!

Er is geen echo gemaakt, maar hij is geplaatst tijdens een hysteroscopie afgelopen maandag.

De spiraal voorkomt dat er verklevingen ontstaan, dus hij kan er echt niet uit :(.
Pijn? ik heb helemaal geen pijn gehad, maar ik heb wel een aantal weken hoofdpijn gehad (ik heb een mirena). Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel schrik van die pijnverhalen hier, 't is maar goed dat ik dat niet gelezen heb voordat ik hem liet plaatsen. Dan had ik er waarschijnlijk vanaf gezien.

Maar als ik zo'n pijn had gehad had ik hem er snel uit laten halen.
quote:Em1985 schreef op 22 september 2013 @ 14:18:

Dank voor de reacties!

Er is geen echo gemaakt, maar hij is geplaatst tijdens een hysteroscopie afgelopen maandag.

De spiraal voorkomt dat er verklevingen ontstaan, dus hij kan er echt niet uit :(.

Okay, daar heb ik geen verstand van.

Ik heb de eerste dagen bij de eerste spiraal ook heel veel pijn gehad en het is goed gekomen.

Maar pijn is en blijft en signaal, dus ik zou toch voor een controle gaan (spoed, gezien de pijn) en laten controleren of hij goed zit.
Huh, maar dan kan je die hormonen toch ook in pilvorm nemen of is dat geen optie? Zuur, maar alsnog terug gaan voor controle. Als ie verkeerd zit kunnen ze daar wat aan doen.
quote:Em1985 schreef op 22 september 2013 @ 14:18:

Dank voor de reacties!

De spiraal voorkomt dat er verklevingen ontstaan, dus hij kan er echt niet uit :(.Dit is wel een ander verhaal dan gewoon een spiraaltje laten plaatsen. Bel de huisartsenpost even of dit normaal is en anders morgen je behandelend arts.
Oei, dat is inderdaad een ander verhaal. Inderdaad, even bellen met je arts dan.
De klachten kunnen evt ook nog vd behandeling komen he?

Ik zou de gyn poli gewoon bellen!
Je bent zelf een theepot
Denk dat het een combi is van beide behandelingen, maar ik zou wel even een controle vragen, gewoon een checkup.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Is het een Mirena of koperspiraal?

Als je allergisch bent voor metalen is een koperspiraal namelijk niet zo'n goed idee

(hoewel ik een gynaecoloog heb gehad die zei dat een koperspiraal best kon als je een metaalallergie had )
quote:Dreamchild schreef op 23 september 2013 @ 10:28:

Is het een Mirena of koperspiraal?

Als je allergisch bent voor metalen is een koperspiraal namelijk niet zo'n goed idee

(hoewel ik een gynaecoloog heb gehad die zei dat een koperspiraal best kon als je een metaalallergie had )Dat is inderdaad wel een facepalmpje waard...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven