Spiraal doet zo'n zeer...
zondag 22 september 2013 om 13:19
Sinds afgelopen maandag heb ik een spiraaltje.
Deze doet zo ontzettend pijn!
Zolang ik stil zit of lig, is het te doen, maar zodra ik beweeg, sta of loop schiet de kramp erin.
Mijn lijf is het er dus niet mee eens, maar ik moet toch tot eind oktober volhouden voor hij er uit mag.
Wie heeft hier ervaring mee? Is het gebruikelijk dat het zo'n zeer doet?
Hoe lang duurde het bij andere spiraal-gebruiksters?
Deze doet zo ontzettend pijn!
Zolang ik stil zit of lig, is het te doen, maar zodra ik beweeg, sta of loop schiet de kramp erin.
Mijn lijf is het er dus niet mee eens, maar ik moet toch tot eind oktober volhouden voor hij er uit mag.
Wie heeft hier ervaring mee? Is het gebruikelijk dat het zo'n zeer doet?
Hoe lang duurde het bij andere spiraal-gebruiksters?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
zondag 22 september 2013 om 13:23

zondag 22 september 2013 om 14:01
zondag 22 september 2013 om 14:18

zondag 22 september 2013 om 14:21
Pijn? ik heb helemaal geen pijn gehad, maar ik heb wel een aantal weken hoofdpijn gehad (ik heb een mirena). Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel schrik van die pijnverhalen hier, 't is maar goed dat ik dat niet gelezen heb voordat ik hem liet plaatsen. Dan had ik er waarschijnlijk vanaf gezien.
Maar als ik zo'n pijn had gehad had ik hem er snel uit laten halen.
Maar als ik zo'n pijn had gehad had ik hem er snel uit laten halen.
zondag 22 september 2013 om 14:31
quote:Em1985 schreef op 22 september 2013 @ 14:18:
Dank voor de reacties!
Er is geen echo gemaakt, maar hij is geplaatst tijdens een hysteroscopie afgelopen maandag.
De spiraal voorkomt dat er verklevingen ontstaan, dus hij kan er echt niet uit
.
Okay, daar heb ik geen verstand van.
Ik heb de eerste dagen bij de eerste spiraal ook heel veel pijn gehad en het is goed gekomen.
Maar pijn is en blijft en signaal, dus ik zou toch voor een controle gaan (spoed, gezien de pijn) en laten controleren of hij goed zit.
Dank voor de reacties!
Er is geen echo gemaakt, maar hij is geplaatst tijdens een hysteroscopie afgelopen maandag.

Okay, daar heb ik geen verstand van.
Ik heb de eerste dagen bij de eerste spiraal ook heel veel pijn gehad en het is goed gekomen.
Maar pijn is en blijft en signaal, dus ik zou toch voor een controle gaan (spoed, gezien de pijn) en laten controleren of hij goed zit.

zondag 22 september 2013 om 18:39
quote:Em1985 schreef op 22 september 2013 @ 14:18:
Dank voor de reacties!
.Dit is wel een ander verhaal dan gewoon een spiraaltje laten plaatsen. Bel de huisartsenpost even of dit normaal is en anders morgen je behandelend arts.
Dank voor de reacties!

maandag 23 september 2013 om 08:59
maandag 23 september 2013 om 16:59
quote:Dreamchild schreef op 23 september 2013 @ 10:28:
Is het een Mirena of koperspiraal?
Als je allergisch bent voor metalen is een koperspiraal namelijk niet zo'n goed idee
(hoewel ik een gynaecoloog heb gehad die zei dat een koperspiraal best kon als je een metaalallergie had )Dat is inderdaad wel een facepalmpje waard...
Is het een Mirena of koperspiraal?
Als je allergisch bent voor metalen is een koperspiraal namelijk niet zo'n goed idee
(hoewel ik een gynaecoloog heb gehad die zei dat een koperspiraal best kon als je een metaalallergie had )Dat is inderdaad wel een facepalmpje waard...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.