Gezondheid alle pijlers

Spiraal en ongesteld

31-05-2020 14:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een jaar of 9 een hormoonspiraal.
Ik ben daar heel erg blij mee en ben ik al die jaren nauwelijks ongesteld. Ideaal dus en heel tevreden.
Nu is dat sinds een paar maanden dus anders en heb ik ongeveer om de 3 weken bloedverlies. De ene keer meer en langer dan de andere keer. Dit gaat ook gepaard met emotionele buien. Laat ik het zo stellen, ik kan niks hebben voel mezelf een draak. Ik baal hier ongelooflijk van. Mijn vraag is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of advies.
Hoe lang zit deze er al in?
Tijd voor een nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
Een hormoonspiraal moet na 5 jaar vervangen worden voor een nieuwe. Heb je dat gedaan?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Deze zit nu 2 jaar ongeveer. Dus dat kan het niet zijn. Vooral ook hoe ik mij voel nu herken ik niet.
Noomie82 schreef:
31-05-2020 14:42
Deze zit nu 2 jaar ongeveer. Dus dat kan het niet zijn. Vooral ook hoe ik mij voel nu herken ik niet.
Huisarts even bellen dan.
Alle reacties Link kopieren
Op mijnmedicijn.nl staan ook ervaringen en op radarhttps://radar.avrotros.nl/forum/medicijnen-f45/mirena-hormoonspiraal-bijwerkingen-t59476.html zijn er 24 pagina's over geschreven.

Hier gaat ie er binnenkort uit na 2 jaar. Ben een feeks geworden met dat ding, een stresskip, hartkloppingen, rugpijn, buikpijn enz.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
lise1985 schreef:
31-05-2020 14:43
Huisarts even bellen dan.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Je lijf raakt gewend aan dingen, ik heb een tijd provera geslikt om mijn cyclus stil te leggen, Na een jaar of 5 ging mijn lijf dat gewoon overrulen, cyclus terug. Ik kan me voorstellen dat dat met een hormoon spiraal op een zeker moment ook kan gebeuren.
Ik ben al 16 jaar niet ingesteld, maar heb wel gewoon mijn cyclus met bijbehorende moods en pijnlijke borsten.
Moosey schreef:
31-05-2020 14:49
Je lijf raakt gewend aan dingen, ik heb een tijd provera geslikt om mijn cyclus stil te leggen, Na een jaar of 5 ging mijn lijf dat gewoon overrulen, cyclus terug. Ik kan me voorstellen dat dat met een hormoon spiraal op een zeker moment ook kan gebeuren.
Ik heb al 13 jaar mirena’s en nooit meer een druppel bloed verloren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dinsdag idd de huisarts ga bellen. Geen idee wat zij eraan gaat doen maar buiten het feit dat ik om de 3 weken bloedverlies heb voel ik mij verre van fijn. Bleghhh
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 12-07-2020 20:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
31-05-2020 15:05
Ik denk dat ik dinsdag idd de huisarts ga bellen. Geen idee wat zij eraan gaat doen maar buiten het feit dat ik om de 3 weken bloedverlies heb voel ik mij verre van fijn. Bleghhh
Misschien dat je m ongemerkt verloren bent?
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
31-05-2020 15:23
Misschien dat je m ongemerkt verloren bent?
Kan dat dan??
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
31-05-2020 15:27
Kan dat dan??
Ja
Alle reacties Link kopieren
Huisarts kan t controleren
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Als in je nick je geboortejaar is verwerkt, dan is 't mss wel vroeg, maar zou 't een overgangsding kunnen zijn? Vooral omdat je schrijft dat hoe je je nu voelt niet herkent en een menstruatie die verandert. Ik ben een stuk ouder, maar deze zaken herken ik wel.
Alle reacties Link kopieren
VivaAnna schreef:
31-05-2020 15:42
Hoe oud ben je? Als in je nick je geboortejaar is verwerkt, dan is 't mss wel vroeg, maar zou 't een overgangsding kunnen zijn? Vooral omdat je schrijft dat hoe je je nu voelt niet herkent en een menstruatie die verandert. Ik ben een stuk ouder, maar deze zaken herken ik wel.
Dat is ook wat door mijn hoofd schoot al vind ik mijzelf nog wat jong voor de overgang dus hoop het nog niet. (Niet dat ik nog een kinderwens heb hoor)

Maar idd ik herken deze stemmingen helemaal niet. Maar ze gaan wel samen met die bloedingen. Ook flinke hoofdpijn en mezelf onrustig voelen. Weinig prikkels kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
31-05-2020 15:54
Dat is ook wat door mijn hoofd schoot al vind ik mijzelf nog wat jong voor de overgang dus hoop het nog niet. (Niet dat ik nog een kinderwens heb hoor)

Maar idd ik herken deze stemmingen helemaal niet. Maar ze gaan wel samen met die bloedingen. Ook flinke hoofdpijn en mezelf onrustig voelen. Weinig prikkels kunnen hebben.

Ik heb precies dezelfde klachten maar dan na 12 jaar anticonceptie pil slikken. Zal wel met de hormonen te maken hebben. Ik heb het idee dat mijn lichaam er klaar mee is. Maar dat is alleen gestoeld op mijn eigen gedachten, niet wetenschappelijk onderbouw oid. Even overleggen met de huisarts kan misschien helpen...
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Voel je de touwtjes nog?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
31-05-2020 17:26
Voel je de touwtjes nog?
Die heb ik nog nooit gevoeld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven